Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistaako kukaan vielä 80-luvun suklaatupakat?

Vierailija
28.09.2016 |

Laivalta sai ainakin.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aivan hämärästi. Ylipäätään 1980-luvulla oli paljon kaikkea oikeasti jännää makeista. Nykyään ei mielestäni ole samanlaista innovatiivisuutta makeisuutuuksissa. Vai onko tämä vain aikalaisharhaa?

Erityisesti olen jäänyt kaipaamaan oikeita, alkuperäisiä paukkurakeita. Ne olivat pienissä, litteissä paperipusseissa, joista revittiin pää auki ja kaadettiin vaaleanroosat rakeet suuhun, ja ne paukkuivat hurjasti.

Myös salmiakki- ja hedelmäjauheputkiloita kaipaan. Niitä myytiin karkkikaupoissa. Siihen aikaan oli vielä tunnelmallisia, yksityisiä karkkikauppoja. Sittemmin persoonattomat Makuunit ja Filmtownit raivasivat ne markkinoilta.

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Kristuksessa Jeesuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, peri iankaikkisen elämän. **

Vierailija
22/28 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Sitten oli sellaisia tikkaita joita kastettiin kirpeään jauheeseen. Noissa paukkurakeissa oli nätti avaruusaiheinen pakkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ tikkaita=tikkareita

Vierailija
24/28 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matador-patukka 😍 Se oli aivan mahtava. Yllättävän harva sitä edes muistaa Saisivat ottaa uustuotantoon. Kuka sitä muuten valmisti?

Vierailija
25/28 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen Jambo tais olla mansikan makuinen, vihreä minttu ja keltainen tropical eli ananas.

26/28 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan nuo suklaatupakat hämärästi. Varoiteltiin kovin, että jos esim. vauva syö oikean tupakan, siihen voi kuolla. Että tupakkaa ei saa jättää lasten ulottuville. Olisiko siksi tuo kyseinen tuote poistunut, että tässä oli riski väärinymmärryksille?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
27/28 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matador-suklaapatukoita oon jääny kaipaamaan. 

Vierailija
28/28 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin. Olen niitä etsinyt ja kaivannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi