Kakkoskotini on 120 vuotta vanha hirsitalo, 350 neliöö
Kaksi kuistia, 7 pönttöuunia ja kettiln leivinuuni-hella.
Olen sisustanut talon vanhoilla huonekaluilla ja asetellut paljon valaisimia kamareihin.
Vanhat tammet suhisevat pihalla. Meren rantaan on 100 metriä.
Otin syyslomaa 3 viikkoa ja vielä on viikko jäljellä.
Ah autuutta ja rauhaa. En lähde kaupunkiin ennen kuin päivää ennen töiden alkua.
Kommentit (8)
Kiva sulle jos tollaisesta tykkaat, itseani kauhistuttaa ajatuskin noin suuritoisesta talosta korvessa.
Onneksi meita on moneen junaan.
Onnekas! Nauti. Mulla on 70 neliön rintamamiestalo 100 km päässä, on helkutin ikävä sinne katsomaan ruskaa, perunat ja juurekset pitäisi nostaa ja omppupuista pitäisi kerätä sato talteen.
Huomenna pääsen, perjantaina etänä mökiltä. Haaveilen vanhasta hirsitalosta, mutta mulla ei riitä enää uuteen remppaan energia. Tämä on pistetty 50-luvun tyyliin.
N46 v.
Meillä on saarimökki ja viime viikonloppuna laitettiin mökki kiinni. Syyskuu oli aivan ihana: Lämmintä ja tyyntä, hiljaista ja sieniä naapurisaaret täynnä.
Haluaisin niin sinne vielä syysmyrskyä vastaanottamaan, mutta mies ei enää halua.
Mökki on tyhjennetty, huonekalut sisällä ja peitetty, piipun päällä hattu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on saarimökki ja viime viikonloppuna laitettiin mökki kiinni. Syyskuu oli aivan ihana: Lämmintä ja tyyntä, hiljaista ja sieniä naapurisaaret täynnä.
Haluaisin niin sinne vielä syysmyrskyä vastaanottamaan, mutta mies ei enää halua.
Mökki on tyhjennetty, huonekalut sisällä ja peitetty, piipun päällä hattu.
Laitettiin kanssa mökki viikonloppuna talviteloille. Haikeeta.
Ihan rakastan vanhoja taloja! Ja niiden sisustamissta. Luen paljon blogeja, joissa vanhoja taloja kunnostetaan ja sisustetaan uuteen kukoistukseen.
Vielä on mietinnässä, että uskaltaisiko sitä muuttaa maalle ihan kokonaan? Talo on, puutarhaa, tonttia, puita ja lisää voi kaataa, Mies jää muutaman vuoden kuluttua eläkkeelle ja silloin hän varmaan vetäytyy landelle niin paljon ettei häntä paljon kaupungissa näekään.
Minulla olisi vielä työuraa jäljellä, mutta en tiedä jaksanko sitten enää jatkaa jos mies jo lopettaa. Ei se nyt niin ihanaa ole.
Olen miettinyt että jos jäisi sovinnolla ansiosidonnaiselle työttömäksi, mutta näyttävät ehdot huonontuvan kovaa vauhtia. Viimeksi kun olin ansiosidonnaisella 80-luvun lopussa, tienasin pätkätöillä + ansilla enemmän kuin vakituisesti töissä käyvät. Sitten tulikin tuo soviteltu päiväraha ja se siitä..
Tai sitten pitää kehittää jokin osavuotinen tai osa-aikainen työ, jota voisi tehdä talvisin kaupungissa ja olla kesät landella. Ihan parasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan rakastan vanhoja taloja! Ja niiden sisustamissta. Luen paljon blogeja, joissa vanhoja taloja kunnostetaan ja sisustetaan uuteen kukoistukseen.
Vielä on mietinnässä, että uskaltaisiko sitä muuttaa maalle ihan kokonaan? Talo on, puutarhaa, tonttia, puita ja lisää voi kaataa, Mies jää muutaman vuoden kuluttua eläkkeelle ja silloin hän varmaan vetäytyy landelle niin paljon ettei häntä paljon kaupungissa näekään.
Minulla olisi vielä työuraa jäljellä, mutta en tiedä jaksanko sitten enää jatkaa jos mies jo lopettaa. Ei se nyt niin ihanaa ole.
Olen miettinyt että jos jäisi sovinnolla ansiosidonnaiselle työttömäksi, mutta näyttävät ehdot huonontuvan kovaa vauhtia. Viimeksi kun olin ansiosidonnaisella 80-luvun lopussa, tienasin pätkätöillä + ansilla enemmän kuin vakituisesti töissä käyvät. Sitten tulikin tuo soviteltu päiväraha ja se siitä..
Tai sitten pitää kehittää jokin osavuotinen tai osa-aikainen työ, jota voisi tehdä talvisin kaupungissa ja olla kesät landella. Ihan parasta.
Kyllä se vieläkin onnistuu. Itsekin saan ansiosidonnaista ja teen pätkätöitä. Kuukasitulot eivät aina ole kovin tasaiset, mutta joskus tosiaan suuremmat kuin vakituisilla.
Kiva sulle. Ota meidät sinne neliöhis ja rantatontilles viikonloppuna. Meillä ei ole mitään kesämökkiä tai kakkosasuntoja.
Olis kiva päästä landelle välillä.