Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rytmihäiriöt ja kipu rinnassa nuorella!

Vierailija
28.09.2016 |

Minua on vaivannut jonkun aikaa toistuvat rytmihäiriöt ja kipu rinnassa. Näitä ilmenee niin urheillessa kuin levossakin. Ikää löytyy 24-vuotta.

Sairastin jokin aika sitten flunssan, joten vähän pelännyt sydänlihastulehdusta tai mahdollisesti ylikuntoa. Stressi on ollut myös suurta viime aikoina.

Kuulostaisiko tutulta, pitäisikö huolestua enemmänkin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAstasit jo itse. Stressi.

Vierailija
2/13 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaliumin puute, jos syöt diureettisia ruoka-aineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: Stressin tiedän olevan osasyynä rytmihäiriöihin. Mietinkin voiko syynä olla jokin muukin, kuten esimerkiksi ylikunto

Vierailija
4/13 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että sinulla on rytmihäiriöitä? Sydämentykytyksiä voi olla ja se on jopa yleistä ja normaalia, mutta rytmihäiriöt yleensä todetaan sydänkäyrältä...

Vierailija
5/13 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: Sydän muljahtelee ja tuntuu, että hyppää kurkkuun eli on täysin erilainen tuntemus kuin, että sydän ainoastaan tykyttäisi kovemmin.

Vierailija
6/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: Pienikin rasitus saa rintaan olon kuin olisi juossut kylmässä ja pienikin rasitus aiheuttaa tätä

Vierailija
7/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

anemia

Vierailija
8/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin.

Vierailija
9/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans ,rintakipua, hengenahdistusta ja vaihteleva syke/rytmihäiriötä. Verenpainemittarilla todistettu. Väsymystä. Kilpirauhasen vajaatoiminta, paino nousee,turvottaa. Maha ei toimi. thyroxin lääkityksenä. Ikää 29.

mitään ei tutkita vaikka lääkäriin menisin.

Sydänkohtausta odotellessa.

Vierailija
10/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänfilmi ja keuhkokuva ensimmäiseksi teiltä molemmilta sydänkipuilijoilta.

Vierailija
11/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on otettu sydänfilmi parikin kertaa sekä kaikki mahdolliset (normaalit) labrakokeet aiheeseen liittyen ja mulla on siis ollut rytmihäiriöitä noin nelisen vuotta. Sydänfilmissä ei näkynyt mitään poikkeamia ja sama päti verikokeisiinkin (pvk, kilpirauhasarvot, kolesteroli ja rasva-arvot, sokeriarvot).

Olen 38-vuotias ja hoikka sekä suhteellisen terveellisesti elelevä sekä tupakoimaton, enkä käytä alkoholiakaan. Ekan raskauden jälkeen ollessani 34-vuotias alkoi ilmetä todella häiritseviä rytmihäiriöitä ja niitä on nyt ollut tosiaan jo monta vuotta ja yleensä öisin tai aamulla herätessäni.

Viimeisimmällä lääkärikäynnillä lääkäri onneksi määräsi viimein Propralia ja se tosiaan auttaa niihin ja mahdollisesti niiden rytmihäiriöiden hoito on saattanut muutenkin rauhoittaa sitä ongelmaa tai sitten se on ns. psykologista vaikutusta, vaikkakin ne useimmiten tulivat nukkuessani ja heräsin niihin.

Itse veikkaan syiksi stressiä, väsymystä sekä todella huonosti toimivaa parisuhdetta (mies on todella ilkeä ja vaikea -> lisää stressiä ja huolta). Lisäksi ennen raskauksia "rääkkäsin" itseäni turhankin paljon salilla sekä kävin puolikuntoisena ja ehkä liian pian flunssasta paranemisen jälkeen juoksemassa.

Mutta summa summarum: pyytäkää verikokeet & sydänfilmi ja tarvittaessa Propralia tai vastaavaa.

Vierailija
12/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Useimmiten anemia kehittyy hitaasti oireillen epämääräisenä väsymyksenä ja heikkoutena. Myöhemmin hemoglobiinin edelleen laskiessa voi ilmaantua kalpeutta, sydämen tykyttelyä, rasituksessa hengenahdistusta tai rintakipua sekä huimausta etenkin pystyasennossa."

http://www.terve.fi/anemia/anemia

kokemuksesta voin sanoa, että kyllä ihan lepopulssikin on helposti 90-100 ja verenpaineet matalalla.

iltaisin on levottomat jalat tyyppistä oiretta jne.

Vierailija
13/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: Verikokeita vasta otettu ja kaikki oli niissä ok, äsken otetussa ekg:ssä kaikki ok ja nyt tarkistetaan vielä tulehdusarvot. Alunperin rytmihäiriöt alkaneet minulla syömishäiriön seurauksena.

Alan epäillä itse syyksi mahdollista ylikuntoa (olen hoikka ja ruokapuoli treeneihin verrattuna vähän vinksallaan) tai yksinkertasesti lihasjumeja ja stressiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi