Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä piristää itseään, kun kofeiini ei sovi?

Vierailija
28.09.2016 |

Millä ihmeen aineella voisi päivisin piristää itseään kun kofeiini ei vain sovi. Se piristää ihan hetkeksi mutta samalla saa vatsan sekaisin, vie unet ja pistää maailman pörräämään ja surisemaan. Ja olen kokeillut vaikka millä tavoin, kahvissa, teessä, energiajuomissa, yms. Joten olisiko kenelläkään hyvää vinkkiä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiini aamulla. C-vitamiini päivän mittaan. Riittävästi unta ja ruokaa.

Vierailija
2/12 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiiniton tee. Teiini tuskin vaikuttaa samoin, vaikka piristäkin. Guarana on toinen vaihtoehto. Fenixillä ainakin on ns. luontaista kofeiinia sisältäviä juomia. Itse olen yliherkkä kofeiinille, mutta fenix sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumalla?

Vierailija
4/12 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut pelkkiä kofeiinitabletteja? Apteekista siis

Vierailija
5/12 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kofeiiniton tee. Teiini tuskin vaikuttaa samoin, vaikka piristäkin. Guarana on toinen vaihtoehto. Fenixillä ainakin on ns. luontaista kofeiinia sisältäviä juomia. Itse olen yliherkkä kofeiinille, mutta fenix sopii.

Täytyy tutkia fenixin valikoimaa. Monivitamiinia otan, mutta voisin käydä katsomassa vielä ylimääräistä c-vitamiinia. Voisinkin kysyä apteekin valikoimista jos sieltä saisi tota guaranaakin jonain pillerinä tms. Kun ostelin virvoitusjuomia, niin huomasin samalla kuinka pirun kalliita ne on. Mut just akuuttiin hätään hyvä tietää toi fenix. Ap

Vierailija
6/12 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla Berocca -pore.  Siinä on sekä c-vitamiinia että b-vitamiineja ja virkistää.  Myös magnesiumia siinä on hieman.  Onkohan sinulla vitamiininpuute kun väsyttää vaikka olet nukkunut.

Iltasella voi ottaa magnesium sitraattia vielä ennen nukkumaanmenoa: estää mm. 'suonenvetoa'.  Magnesium kannattaa ottaa sitraattimuodossa koska se imeytyy paremmin kuin muut muodot.  Tämä tieto ihan apteekista.  Muutenkin magnesium on erittäin tärkeä hivenaine.  Googlaappa se niin huomaat mitä kaikkea sen puute aiheutta.  Myös B -vitamiinit ja C -vitamiinit ovat hyvin tärkeitä jotta olemme virkeitä.  Ei haittaa jos heität vielä muutaman kerran viikossa multitabsin, jossa on sitten muita hivenaineita.

Mitään keinotekoisia piristeitä en tiedä olevan.  Tietysti joissakin lääkkeissä on efedriiniä, mutta se piristää hetkeksi ja sitten tulee väsymys.

Vierailija
7/12 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huolta, että juot tarpeeksi. Nestehukka tekee väsyneeksi.

Vierailija
8/12 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amfetamiini, efedriini ja varmaan kokaiinikin piristää.

Vierailija
9/12 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vähentää kahvia ihan terveyssyiden vuoksi ja se oli yllättävän helppoa, liekö kuvitelmaa vain, mutta samoihin aikoihin aloin ottamaan aamulla omenaviinietikkaa ja sitruunaa lämpimän veden kanssa. Pysyin yllättävän pirteänä.

Vierailija
10/12 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan luontaista kofeiinia se kahvinkin kofeiini on. Liekö nyt kyse enemmänkin siitä, että Fenix sisältää sitä vähemmän.

Kaakaon teobromiini vaikuttaa piristävästi, mutta ei niin voimakkaasti kuin kofeiini.

Vierailija
11/12 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-vitamiiini aamulla.

Liikunta.

Vierailija
12/12 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse mitää piristeitä iltapäiväväsymykseen. Ihmiselle on luonnollista olla väsynyt iltapäivisin.