Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä kuinka päästä helposti ylös sängystä aamulla?

Vierailija
27.09.2016 |

Vaikka nukkuisin tarpeeksi 8-10h en saa itseäni millään ylös sängystä. Torkutan 6-8 kertaa ja senkin jälkeen on vaikea saada perse ylös sängystä ja päivä käyntiin.

Olen kokeillut herätyskellon laittoa huoneen toiselle puolelle, kävelen vain takaisin sänkyy suljettuani sen.
Olen kokeillut heti valojen sytyttämistä, kun herätyskello soi. Auttaa ehkä kerran kymmenessä aamussa.
Olen tökännyt musiikin soimaa kun kello soi, ei auta.

Nyt kaivataan vinkkejä kuinka päästä helposti ylös sängystä! Ärsyttää kuinka vapaapäivistä koko päivä melkein menee sängyssä makoiluun. Ja työpäivinä tulee jossain kohtaa niin kova kiire, että aamupala tulee syötyä kävellessä(juostessa) autolle.

Nyt mammat helppiä!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri! Olisi tosi mahtavaa, jos jollakulla olisi toimivia neuvoja.

Onko sulla ap ollut aina tämä heräämisen vaikeus? Mulla on, lapsesta saakka (ihan pienenä ei, mutta ala-asteiästä). Olen nyt 33.

Vierailija
2/40 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa sama ongelma... Mulla on puhelin keittiössä.. se on ainut tapa millä saan itseni hereille, joskus kyllä silti kävelen takaisin sänkyyn. Olen myös yrittänyt alkaa ajattelemaan että se torkuttaminen ei auta ja vaan tekee olosta vielä unisemman.. Mutta tästä parempia poppaskonsteja en ole keksinyt tähän ikävään ongelmaan 😔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätyskello toiseen huoneeseen, pakottaa nousemaan.

Vierailija
4/40 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ettei tästä ole mitää apua, mutta mulla on sama ongelma ja olen luovuttanut jo sen suhteen, että nouseminen voisi olla helppoa.

Vierailija
5/40 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello soimaan puoli tuntia ennen nousuaikaa, iso lasi (0,5 l) vettä yöpöydälle, kun kello soit, juot kaiken veden. Puolen tunnin kuluttua sun on pakko nousta pissalle. 

Ja lisäksi kaikki valot päälle, musiikki täysille ja kahvinkeitin ladattuna illalla valmiiksi, niin että saat sen napsautettua päälle vessaan rynniessäsi.

Vierailija
6/40 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikität piriä heti herättyäsi

Vierailija
7/40 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä venyttelen, venytän jalateriäni ja pyörittelen niitä, ja teen rauhaisia harjotteita. Sitten vaan jaloille, niin kyllä pian jalat vetreytyy niin, että pääsen alakertaan. Nivelpsoriaatikko.

Vierailija
8/40 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kohtalotoveri! Olisi tosi mahtavaa, jos jollakulla olisi toimivia neuvoja.

Onko sulla ap ollut aina tämä heräämisen vaikeus? Mulla on, lapsesta saakka (ihan pienenä ei, mutta ala-asteiästä). Olen nyt 33.

Ihan lapsena ei ollutongelmia ja nuorenakin vain jos valvoi myöhään ja unet jäivät lyhyiksi. Ongelmat alkoivat ehkä n. 20-22 ikävuoden kohdilla? Tällä hetkellä siis 28:)

Vierailija
9/40 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut jostain että lyhyt paasto auttaa. Ohje oli, että syöminen pitää lopettaa 12h ennen kuin on herätys. Eli jos klo 7 pitää nousta niin iltapala pitäisi syödä ennen klo 19. En tiedä toimiiko mutta helppo kokeilla.

Vierailija
10/40 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/40 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo illalla paljon vettä. Aamulla pakko juosta kiireellä vessaan.

Vierailija
12/40 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se on maltillinen aika torkuttamista ja toinen vähän myöhemmin soiva herätyskello tarpeeksi kaukana sängystä.

Vierailija
13/40 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma lapsesta asti. Vinkit on aina tasoa "kello kauas sängystä, nouse heti äläkä toteuta, mene ajoissa nukkumaan"... hohhoh.

Vierailija
14/40 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo kaikkea kokeillut niin ehkä vain ei mikään perinteinen auta. Olen samanlainen. Tehokkaaksi olen huomannut sen, kun herää vieraasta paikasta. Ei kehtaa torkuttaa!

Vierailija
15/40 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat herätyksen soimaan niin myöhään, että jos et heti nouse niin tulee kiire. Se paniikki antaaa sellasen energiapiikin, että vasta työpaikalla (tai minne ikinä oletkin menossa) alat olla siinä vaiheessa, missä normaalisti kävelisit takaisin sänkyyn- mutta enää se ei onnistukaan :D

Vierailija
16/40 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma lapsesta asti. Vinkit on aina tasoa "kello kauas sängystä, nouse heti äläkä toteuta, mene ajoissa nukkumaan"... hohhoh.

No ei siihen oikein mitään taikatemppuja ole. Nouse heti kun kello on soinut ja aloita aamutoimet, itse olen opetellut tällä konstilla nousemaan ylös heti kellon soitua.

Vierailija
17/40 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niksnaks kirjoitti:

Juo illalla paljon vettä. Aamulla pakko juosta kiireellä vessaan.

Kokeilin joskus, heräsin keskellä yötä vessaan. Voisinhan silloin juoda myös vettä, mutta keskellä yötä herääminen väsyttää aamulla, kun unet ovat katkenneet:/ Kiitos silti:)

-Ap

Vierailija
18/40 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuntunto on se mikä pakottaa nousemaan ylös.

Vierailija
19/40 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ollut sama ongelma siitä lähtien, kun ekaluokka alkoi. Eli kun pakkoherätykset alkoi.

Ihmettelen, miten jotkut jaksaa käydä vapaaehtoisesti töissä, joihin on sitten pakko suurimpana osana elämänsä aamuista nousta, mutta kai suurimmalle osalle se aamuherätys ei ole yhtä tuskaa tai heillä on harvinaisen hyvä itsekuri. Sitä samaa mullekin, pliis.

Mulle on ongelmaton heräämisaika ollut aina noin klo 9.30–11 (olen ylpeä, jos herään ysillä alkavalla, lol). Luulisi, että jos tapauksessa nukkuu saman määrän kuin tuolla helpolla unirytmillä, niin voisi onnistua heräämään aikaisemmin menemällä vastaavasti aikaisemmin nukkumaan, mutta itse palaan aina tuohon tuttuun heräämisaikaan. Onko kyse pelkästä tottumisesta vai jostain muusta?

Vierailija
20/40 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä nousen miltei heti, kun kello soittaa, mutta olen silti TODELLA unelias ja erittäin pahalla päällä. Silloin en kommunikoi kenenkään kanssa, vaan laahustan vessaan/suihkuun ja kiroan jospa saisi nukkua edes tunnin vielä... Ja nukun joka yö 7-8 tuntia, syön terveellisesti ja liikun. Vihaan vaan aikaisia aamuherätyksiä.