Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin elykeskuksen ja työkkärin tädit töihin?

Vierailija
27.09.2016 |

Olin harjoittelussa elykeskuksessa ja oli muutama suoraan koulun penkiltä tullut, joilla ei mitään muuta työkokemusta. Hirveä kiire oli se, että töissä oli ylipäätään töitä. Kamala kun oli aikatauluja, no joo, ihan kuin muualla ei olisi. Kun välillä oli työajanseurantaa, hirveä haloo. Voi olla järkytys, kun melko monessa ykstyisessä firmassa, missä tehdään veloitettavaa työtä, on 100 '% työäajanseuranta, kuten minulla on nykyisessä ja oli edellisessä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, ei ne mitään töitä halua tehdä. Kukaan työtön ei kuulemma halua tehdä töitä.

Vierailija
2/5 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Olen töissä ELY-keskuksessa ja vain ympäristö- ja liikennepuolelle kenttätöihin on otettu harjoittelijoita. Muutenhan meiltä ei löydy mitään harjoittelijalle sopivaa, koska suurimmassa osassa työtehtäviä joutuu tekemisiin sellaisten tietojärjestelmien kanssa, joissa lainsäädäntö edellyttää käyttäjältä työsuhdetta ELY-keskuksen kanssa.

Toinen outo juttu kirjoituksessasi oli se, että töissä olisi muutama suoraa koulun penkiltä tullut, jolla ei ollut mitään muuta työkokemusta. Vuosittain tehdään valtakunnallinen selvitys niin koulutuksista kuin työvuosistakin ja sen mukaan ELY-keskus on äärettömän harvoin ensimmäinen työpaikka.

Mitä vielä haluaisit valehdella? Minulla olisi käsissäni tämän vuoden puolella ilmestynyt henkilöstötilinpäätös, josta voin tarkistaa kertomasi totuusarvon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Olen töissä ELY-keskuksessa ja vain ympäristö- ja liikennepuolelle kenttätöihin on otettu harjoittelijoita. Muutenhan meiltä ei löydy mitään harjoittelijalle sopivaa, koska suurimmassa osassa työtehtäviä joutuu tekemisiin sellaisten tietojärjestelmien kanssa, joissa lainsäädäntö edellyttää käyttäjältä työsuhdetta ELY-keskuksen kanssa.

Toinen outo juttu kirjoituksessasi oli se, että töissä olisi muutama suoraa koulun penkiltä tullut, jolla ei ollut mitään muuta työkokemusta. Vuosittain tehdään valtakunnallinen selvitys niin koulutuksista kuin työvuosistakin ja sen mukaan ELY-keskus on äärettömän harvoin ensimmäinen työpaikka.

Mitä vielä haluaisit valehdella? Minulla olisi käsissäni tämän vuoden puolella ilmestynyt henkilöstötilinpäätös, josta voin tarkistaa kertomasi totuusarvon.

Kokemukseni on muutaman vuoden takaa, kun nimi oli vielä te-keskus, työvoimayksiköstä ja harjoittelijoita oli muitakin. Kyllä vaan oli suoraan koulun penkitä tulleita, lähinnä merkonomeja ja todella monta, yleensä kesätöiden kautta. Mulla oli päällikkönä henkilö, jolla ei ollut yliopistotutkintoa eikä alan työkokemusta, mutta puoliso toisessa yksikössä  töissä. Toki sellainen erikoisuus meissä harjoittelijoissa oli, että olimme aikuisopiskelijoita, ts. työkokemusta. Tiettyjä hommia en saanut tehdä, koska en saanut oikeuksia, mutta tiettyihin järjestelmiin sain kyllä tunnukset. Ihan siinä, missä muutkin määräaikaiset. Ehkä olet jossain isommassa kaupungissa, mutta tämä oli Suomen pienimpiä. Missään muussa paikassa ei ole ollut niin laiskaa porukkaa. Olen ollut myös toisessa valtion virastossa ja ne osaavammat olivat siellä. Samat tyypit siellä on töissä yhä, pari jäänyt eläkkeelle. Palkanlaskija mm. oli merkonomi, jolla ei ollut mitään muuta työkokemusta, oli aikanaan päässyt työvoimapiiriin ja sitä kautta edennyt. Ehkä olet niin nuori, ettet tiedä, miten ennen yleensäkin on päästy töihin suoraan koulusta mihin vaan  ja oltu siellä vuosikymmeniä. Tiedätkö kaikkien kuusikymppisten kollegoistesi taustat? 

Vierailija
4/5 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemukseni on muutaman vuoden takaa, kun nimi oli vielä te-keskus, työvoimayksiköstä ja harjoittelijoita oli muitakin. Kyllä vaan oli suoraan koulun penkitä tulleita, lähinnä merkonomeja ja todella monta, yleensä kesätöiden kautta. Mulla oli päällikkönä henkilö, jolla ei ollut yliopistotutkintoa eikä alan työkokemusta, mutta puoliso toisessa yksikössä  töissä. Toki sellainen erikoisuus meissä harjoittelijoissa oli, että olimme aikuisopiskelijoita, ts. työkokemusta. Tiettyjä hommia en saanut tehdä, koska en saanut oikeuksia, mutta tiettyihin järjestelmiin sain kyllä tunnukset. Ihan siinä, missä muutkin määräaikaiset. Ehkä olet jossain isommassa kaupungissa, mutta tämä oli Suomen pienimpiä. Missään muussa paikassa ei ole ollut niin laiskaa porukkaa. Olen ollut myös toisessa valtion virastossa ja ne osaavammat olivat siellä. Samat tyypit siellä on töissä yhä, pari jäänyt eläkkeelle. Palkanlaskija mm. oli merkonomi, jolla ei ollut mitään muuta työkokemusta, oli aikanaan päässyt työvoimapiiriin ja sitä kautta edennyt. Ehkä olet niin nuori, ettet tiedä, miten ennen yleensäkin on päästy töihin suoraan koulusta mihin vaan  ja oltu siellä vuosikymmeniä. Tiedätkö kaikkien kuusikymppisten kollegoistesi taustat? 

Muutama vuosi = 7 vuotta? Samalla tavalla minä voisin ihmetellä, että miksi kummassa sairaalassa joutuu olemaan viikon verran suonikohjuleikkauksen jälkeen, kun minäkin jouduin olemaan pari vuotta tai oliko se vuosikymmentä sitten.

Ely-keskuksissa ei ole ollut palkanlaskijoita enää pariin vuoteen lainkaan, joten aika outoa, että hän yhä laskisi palkkoja siellä sinun pienessä kaupungissasi.

Olen muuten melkein kuusikymppinen eikä minua kiinnosta työkavereitten taustat, koska valtakunnallisen selvityksen mukaan 78% työntekijöistä on korkeakoulututkinnon suorittaneita. Todennäköisesti myös ne sinun merkonomisi ovat aikaa sitten pätevöityneet tradenomeiksi ja töissä Palkessa tai Kehassa.

Vierailija
5/5 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kiireeseen sen verran haluaisin kommentoida, että lyhytaikainen työharjoittelija aika harvoin näkee sen kokonaisuuden tietääkseen, onko kiire vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän