Huomaatteko erilaista kohtelua ulkonäön/olemuksen mukaan
Millaisia omakohtaisia kokemuksia aiheesta?
Minulla on joitakin kavereita joita voi pitää minua hyvännäköisempinä ja joitakin, joita voi pitää vähemmän hyvännäköisinä (ei ole jonkin standardin mukaisia. heillä ei esim. oikein ole menestystä vastakkaisen sukupuolen parissa).
Kerran baarissa sellaisen "ei hyvännäköisen" kanssa kysyttiin, onko pöydässä tilaa. Vastakkaista sukupuolta olevan henkilön ilme muuttui ylimielisen huvittuneeksi millaista en ole koskaan aiemmin nähnyt ja hekotellen sanoi että ei kun kavereita tulossa pian. Säikähti ilmeisesti, että ollaan tulossa iskemään, vaikka mikään olemuksessamme ei viitannut että sillä mielellä ollaan liikkeellä. Jos olisin yksin ollut kysymässä, olisin luultavasti saanut normaalin, toteavan vastauksen. Silloin kun olen jonkun itseäni kivannäköisemmän kanssa, menee taas niin päin että pöytään tupataan kysymättäkin vaikkei edes olisi vapaita tuoleja.
Sitten minulla on pari miespuolista kaveria, jotka jo pelkällä naamallaan tuntuvat herättävän ärsytystä sellaisissa, sanotaan nyt luonnostaan urheilullisissa ja öykkärimäisissä miehissä. Esim. portsari tivaa papereita selvästi täysi-ikäiseltä ja vaikka seurankin iästä voisi jotain päätellä niin ilman papereita ehdoton ei. Miestenväliset jutut on minulle vähän mysteeri, joten en tiedä mistä sellainen johtuu että joku pelkällä olemisellaan ärsyttää enemmän kuin toinen. Mutta ei voi olla sattumaa jos aina samalle henkilölle vittuillaan. Naisten suhtautuminen heihin on kuitenkin normaalin ystävällistä, joskus flirttailevaakin.
Itse huomaan että laittautuneena ja hyvinpukeutuneena tullaan helpommin esim. kysymään neuvoja/rahaa/kaikkea ja kerrostalonaapurit moikkaavat enemmän. Liekö sitten näytän pelottavalta hullulta meikkaamattomana.