Miksi vessanpöntöt on kehitetty luonnollisen ulostamisasennon vastaisiksi?
Istuin tänään 10 minuuttia pytyllä, enkä saanut mitään ulos. Menin sitten istumaan kyykkyyn pytyn päälle ja melkein heti alkoi paska lentää. Vaatii kyllä vähän ketteryyttä tuollainen kikkailu ja pönttö voisi jopa hajota jos olisin yhtään isompi ihminen.
Olen vakavissani.
Kommentit (13)
Niitä kyykkytelineitä tehdään jo...
Voi kai sinne vessaan hankkia kakkajakkaran, jonka päällä pitää jalkoja. Asennosta saa vähän kyykymmän.
Jossain joku asiantuntija sanoi että pytyn edessä voisi olla pieni jakkara johon ihminen laittaa jalkansa ja tällöin asento olisi parempi. (Vinkki: esim. Prismassa on lasten muoviosastolla pieniä lastenjakkaroita myynissä).
Vierailija kirjoitti:
Niitä kyykkytelineitä tehdään jo...
Ihanko tosi? Laita linkki? Harmittaa että olen taas ideoineni myöhässä markkinoilta... 😤 #1
Mukavuuden vuoksi. Mukavampaa istua kuin kyykistellä. Arabimaissahan vessa on vain reikä lattiassa. Se on enemmän sinun makuusi.
T: Ei 2
Ja pytyn muotokin on väärä - miehille. Vaikea istua siten, ettei eräs ruumiinosa osuisi etureunaan. Ja kun lirittää, roiskeet lentävät etureunasta joka suuntaan. Miehet tarvitsevat alapesun, jos lirittävät istualtaan.
Ehkä pöntön kehitti joku jo vanhempi nivelrikkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Mukavuuden vuoksi. Mukavampaa istua kuin kyykistellä. Arabimaissahan vessa on vain reikä lattiassa. Se on enemmän sinun makuusi.
Kuvittele että sulla on suoli räjähtämäisillään paskanpaineesta, mut mitään ei kuitenkaan tuu ulos vaikka pinnistäisit toden teolla. Kauheassa kuolemantuskassa ei istumamukavuus paljoa paina vaan se, että kunpa tuon ulostetulpan saa korkattua pönttöön. Olipa sitten vaan reikä lattiassa tai jakkara jalkojen alla.
Ota vessanpönttö pois. Ranskalainen sovellus on edessäsi. Reiän voi peittää kakkukuvulla silloin kun et ole kyykyllä.
Vierailija kirjoitti:
Voi kai sinne vessaan hankkia kakkajakkaran, jonka päällä pitää jalkoja. Asennosta saa vähän kyykymmän.
Itse asiassa jo iso pesuvati "kakkajakkarana" korjaa asentoa huomattavasti.
Hyvä kysymys. Pitäisköhän alkaa valmistaa kyykkytelineitä pönttöjen lisäosiksi? Ostaisitteko?