Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviin pikaiseSti siivousapua, kelle kuuluu auttaa meitä: sossu, kela, seurakunnat?

Vierailija
27.09.2016 |

Ollaan isä työkyvytön ja mäkotihoidontuella ja toimeentulotuella. Lapset 10, 8 ja 3 vuotta. En pysty enää siivoon tai edes nostaan lasta kun käsi on kipeä. Terveyskeskukseen aika vasta lokakuun puolivälissä. Isä mielenterveysongelmainen ja alkoholisti ja asuu kotona satunnaisesti. Tarviin kipeästi apua kodinhoidossa ym. Kannattaako varaa aika sosiaalityöntekijälle tai kelaan. Olen kuullut että olis oikeus suuvouspaalveluihin makdusitoomuksella kun kuulutaan ennaltaehkäisevän tt:n piiriin. Olen myös kuullut et seurakunnasta voisi saada kodinhoitoapua.

Vain asiallisia vastauksia, kiitos!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sossuun, sieltä voit saada apua. Itse saisin myös sieltä siivousapua, en vain kehtaa ottaa vastaan, vielä.

Vierailija
22/23 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti sitä miettii että on onnekas.

Vaikka olen ollut yh käytännössä lasten koko iän, niin olen selvinnyt. 

Joskus oli kotipalvelun kautta pakko ottaa apua mutta maksullista se oli tuolloin, olin leikkauksessa ja sen jälkeen en voinut hoitaa lapsiani.

Sairauksia on mahtunut elämään mutta kotini olen saanut siivottua kuitenkin, välillä on sotkua mutta sitten kun on pystynyt/jaksanut olen siivonnut. Lapset olen opettanut kotiaskareisiin jo pienenä.

Olen siunattu kun tielleni ei ole osunut juoppoa miestä, ainoastaan petturi jonka heitin pihalle. Juoppokin olisi saanut lähteä. 

Tiedän mitä on hermosärky, hermojuuriahtauma aiheutti kuukausien kivut, en siltikään kuvitellut että meille tulisi joku tekemään kotityöt. 

Heikkolahjaisuus yhdistettynä aloitekyvyttömyyteen on useiden ongelma, nämä perheet tarvitsee apua arjessaan. Seurasin yhtä perhettä läheltä, heille siunaantui lapsia, perhetyöntekijä kävi päivittäin. Sterilointi olisi ollut ratkaisu. Molemmat vanhemmat heikkolahjaisia ja lapsetkin samaa laatua.

Kyllä veronmaksajilla riittäisi näissä kotimaisissa kohteissa riittävästi autettavaa, ap ja kaltaisensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tietää, että apua saa. Soittelen sossuun sitten ennen joulua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä