Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa ihmiset jotka valittavat siitä että jotkut ihmiset tuijottavat heitä

Vierailija
27.09.2016 |

Sillä he itsekin tuijottavat, miten muuten edes tietäisivät että toinen tuijottaa. Ja vaikka itse vain vilkaisisivat, miksi heidän täytyy hetken päästä katsoa uudestaan tuijottaako se toinen vielä? Miksi ylipäätään antavat tuijottajille sen mielihyvän, mitä he tuijotuksella hakevatkin?

Keskitytään muihin asioihin kuin tarkkailemaan sitä tuijottaako joku meitä vai ei. Meistä itsestämmme tulee yhtäläisiä tuijottajia ja pälyilijöitä kun alamme etsiä katseellamme muiden tuijotuksia.

Inhottaa suomalaisten epävarmuus joka ilmenee tuijotuksina ja tuijotuksien etsimisenä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää katso KETÄÄN vaan kuljen omissa oloissani. Voi että sitä paskan määrää minkä siitäkin hyvästä saa niskaansa.

Vierailija
2/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tyylitajua, töllötätkö suoraan päin vai vaihvihkaa vilkaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en enää katso KETÄÄN vaan kuljen omissa oloissani. Voi että sitä paskan määrää minkä siitäkin hyvästä saa niskaansa.

etenkin pienillä paikkakunnilla saa hullun maineen moisesta :D

Vierailija
4/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko varmaa, että katse on kohdistunut juuri tähän ihmiseen? Itse usein saatan ajatuksissa "tuijottaa seinää" ja katseen rata saattaa mennä jonkun ihmisen vierestä, silti en välttämättä jälkikäteen pysty sanomaan vaikkapa henkilön sukupuolta.

Vierailija
5/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikäs sun ongelma on? Kuka sua tuijotti tai jätti tuijottamatta kun noin kiihdyt asiasta mistä ei pitäisi välittää jne. Lakkaa puhumasta asiasta niin kukaan ei huomaakaan sinua.

Vierailija
6/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen varmaan joidenkin vastaantulijoiden mielestä häiriintynyt tai vähintäänkin outo, sillä katselen yleensä ihmisiä aika avoimesti ja uteliaasti. Välillä hymyilen jos katseet kohtaa.

En siis ole mikään teini vaan kohta keski-ikäistyvä perheenäiti. Ihmiset ovat vain niin mielenkiintoisia, kauniita, persoonallisia ja osa niin täynnä elämää, että olisi synti kääntää pää toisaalle.

Ja siis katson miehiä, naisia, lapsia, vanhuksia, pariskuntia, äitejä, isiä, alkoholisteja, köyhiä, rikkaita, narkkareita...

Toivottavasti kenenkään päivä ei suistui raiteiltaan jos kohdataan.

Ja on kai selvää,että aika moni katsoo minua. En pidä sitä mitenkään outona vaan normaalina käytöksenä/reaktiona siihen, että katson heitä. Osa varmaan miettii tunnemmeko toisemme jostain.

Ja sen voin sanoa,että kyllä kaltaisia on muitakin. Tälläinen oleminen on varmaankin joku peritty ominaisuus/luonteenpiirre.

Vierailija
7/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tuijottaa, alan mylviä sille

Vierailija
8/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen x-filesin kaltaiset sarjat joissa pienen, sisäänpäin lämpiävän - jossa on meneillään jotain outoa - kylän asukkaat jäävät tuijottamaan suu auki vieraspaikkakuntalaista kulkijaa

Vierailija
9/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen x-filesin kaltaiset sarjat joissa pienen, sisäänpäin lämpiävän - jossa on meneillään jotain outoa - kylän asukkaat jäävät tuijottamaan suu auki vieraspaikkakuntalaista kulkijaa

Tätä tapahtuu ihan tosielämässä Suomessakin. Kävin erään pienen kyläpahasen keskustassa kaupassa ja kaikki tuijotti ihan kunnolla. Kaupan edessä oli kööri mummoja ja jokainen niistä kääntyi tuijottamaan sellaisella :O ilmeella. MUUKALAINEN!

Vierailija
10/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olen varmaan joidenkin vastaantulijoiden mielestä häiriintynyt tai vähintäänkin outo, sillä katselen yleensä ihmisiä aika avoimesti ja uteliaasti. Välillä hymyilen jos katseet kohtaa.

En siis ole mikään teini vaan kohta keski-ikäistyvä perheenäiti. Ihmiset ovat vain niin mielenkiintoisia, kauniita, persoonallisia ja osa niin täynnä elämää, että olisi synti kääntää pää toisaalle.

Ja siis katson miehiä, naisia, lapsia, vanhuksia, pariskuntia, äitejä, isiä, alkoholisteja, köyhiä, rikkaita, narkkareita...

Toivottavasti kenenkään päivä ei suistui raiteiltaan jos kohdataan.

Ja on kai selvää,että aika moni katsoo minua. En pidä sitä mitenkään outona vaan normaalina käytöksenä/reaktiona siihen, että katson heitä. Osa varmaan miettii tunnemmeko toisemme jostain.

Ja sen voin sanoa,että kyllä kaltaisia on muitakin. Tälläinen oleminen on varmaankin joku peritty ominaisuus/luonteenpiirre.

Entinen tyttöystäväni oli tuollainen. Esimerkiksi vaikkapa pitseriaan illalliselle mennessä (oltiin nuoria opiskelijoita), tämä katseli aina paljon enemmän muita asiakkaita kuin minua. Sisääntulijat tuijotettiin pöydästä käsin oikein tarkasti ja koko ajan pälyiltiin ympärille mitä muut tekevät. Koin sen hieman loukkaavana, kun kaikki muu kiinnosti kuin minun seura

Vierailija
11/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Möhkölässä te asutte, kun kukaan ehtii edes miettiä koko asiaa? O_o Olen jo tänään nähnyt enemmän ihmisiä kuin jaksan laskea, ei takuulla ole aikaa jäädä katsomaan, kuka tuijotti ketä. 

No toisaalta, eipä Suomessa mitään suurkaupunkeja ole, että ehkä sitten innokas tarkkailija voi kiinnittää asiaan huomiota missä vain. 

Vierailija
12/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä tapahtuu ihan tosielämässä Suomessakin. Kävin erään pienen kyläpahasen keskustassa kaupassa ja kaikki tuijotti ihan kunnolla. Kaupan edessä oli kööri mummoja ja jokainen niistä kääntyi tuijottamaan sellaisella :O ilmeella. MUUKALAINEN!

KUKA TUO ON? JOKU UUSI ASUKAS HUI!

Vierailija
13/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aina tujotettu, niin kauan kuin muistan. Yleensä se on sellainen nopea vilkaisu, joskus minun perääni ihan käännytään katsomaan. Ei se minua haittaa yhtään :)

Vierailija
14/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri ja joskus perästä alkaa kuulua, "tiiäkkönä Pentti kuka se tuo ol? Jotennii tutunnäkönen ol, liekö Marjan tyttö? Oisko? Varma en ou mutta ennen en oo tiälä nähnynnä."

Vierailija
15/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa erilaisia tuijotuksia. Mielestäni tuo "pikainen vilkaisu", "tyhjään seinään tuijotus" tai "avoin, utelias ja hymyillen tuijotus" ovat ihan normaaleja.

Sen sijaan en koe normaaliksi, jos joku (useimmiten vanhempi rouvashenkilö) tuijottaa päästä varpaisiin. Siis huomaa, että katse käy tyyliin "hiukset, takki, farkut, kengät", että ikäänkuin arvostelee sun vaatetusta. Ja pahimmassa tapauksessa pää kääntyy vielä taakse päin tuijottamaan, jos on sellainen tilanne.

Usein on tehnyt mieli kysäistä, että anteeksi, tunnetaanko me jostain, kun niin tuttavallisesti tuijotat?

Vierailija
16/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä kun korjaan vaikka lätsääni ja heti joku vastaantulija tulkitsee sen jotenkin.   Tukalaksi tehty joskus elämä.   Pakko on ainakin katsoa ettei kävele päin.

Vierailija
17/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä he itsekin tuijottavat, miten muuten edes tietäisivät että toinen tuijottaa. Ja vaikka itse vain vilkaisisivat, miksi heidän täytyy hetken päästä katsoa uudestaan tuijottaako se toinen vielä? Miksi ylipäätään antavat tuijottajille sen mielihyvän, mitä he tuijotuksella hakevatkin?

Keskitytään muihin asioihin kuin tarkkailemaan sitä tuijottaako joku meitä vai ei. Meistä itsestämmme tulee yhtäläisiä tuijottajia ja pälyilijöitä kun alamme etsiä katseellamme muiden tuijotuksia.

Inhottaa suomalaisten epävarmuus joka ilmenee tuijotuksina ja tuijotuksien etsimisenä.

Voi pientä. Epävarmuuttako se sinusta on? Olisi liian pitkä juttu selittää sinulle asia "nainen katseen kohteena" etkä luultavasti pitkän selityksenkään jälkeen ymmärtäisi. Asiasta on tehty kirjoja, kysypä kirjastosta. Aiheesta on myös todennäköisesti luentoja yliopistossa, mutta sinnehän sinulla ei ole mitään asiaa.

Vierailija
18/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös vaan älykännykät olekin nerokas keksintö kun nyt ei junassa/metrossa tarvitse enää tuijotella kattoon? =D

Vierailija
19/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on parikertaa käynyt niin että kun olen ollut kaupassa ja joku nuori nainen on ollut poikaystävänsä kanssa kaupassa niin ensiksi tuijottaa tämä tyttö ja sen jälkeen hänen poikaystävänsä/kaveri mikälie alkaa kanssa tuijottamaan.

Noilla reissuilla on ollut ihan peruskuteet päällä vaikka usein pukeudun erikoisestikin.

Olen kuullut että joillain ihmisillä on jopa kiusaamiskeino tuijottaa tahallaan. Junttia ja moukkamaista. Espanjassa ollessani ei ihmiset tuijottaneet.

Vierailija
20/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus tuijottanut siannäköisiä, kun ne on niin rumia pullanaamoja. Sori siitä ;(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän