Sitkeä kihomatotartunta
Auttakaa, mulla lähtee järki! Meidän perheeseen ilmaantui 6 viikkoa sitten kihomadot. Itse olin aluksi ainoa, kellä matoja näkyi. Ongelmaksi on muodostunut se, etteivät ne minulta vähene missään vaiheessa, eivät kuole lääkkeisiin. Lisääntyvät vain. Olen syönyt kaksi Pyrvin-kuuria ja Vermoxit varmaan kymmenesti, kaksi viimeisintä kertaa liuotin lääkkeen veteen ja ruiskutin takapuoleeni lääkeruiskulla. Tämä oli itse asiassa ainoa keino, joka helpotti oireita vuorokaudeksi.
Muu perhe on syönyt lääkkeet kolmesti aina 10-14 päivän välein.
Siivouksesta on turha neuvoa. Kaikki vapaa-aikani menee pyykkäykseen ja kodin jynssäämiseen.
Muita keinoja, jotka on kokeiltu: neilikka, valkosipuli, inkivääri, piimaa, msm, sitruuna, etikkahuuhtelut vaginaan (ovat löytäneet tiensä myös sinne), hädesalva takapuoleen, yöt nukun pumpulituppo takapuolessa. Päivisinkin tunkevat ulos, matohavaintoja joka päivältä, tulevat vaginan puolelle munimaan.
Työterveyslääkäri on sitä mieltä että siivota pitää ja lääke riittää 14 päivän välein.
Viikko sitten matoja havaittiin myös tyttärellä ensimmäistä kertaa, olen tartuttanut myös häneen madot. Hänelle Vermox tehosi eikä matoja ole näkynyt. Vähintään kerran viikossa on siivottu todella perusteellsesti. Lakanat vaihtuu vähintään kahdesti viikossa ja pyyhkeet samoin. Vessa pestään päivittäin. Itse en asioi wc:ssä enkä suorita alapesua ilman kertakäyttöisiä kumihanskoja. SIlti en usko että tässä on ongelmana siivous, vaan se etteivät oireet helpota hetkeksikään lääkkeillä. Lääkityksen jälkeen löytyy eläviä, sukukypsiä matoja. Lääkäristä ei ole apua.
Onko kellään vinkkejä noiden pirulaisten tappamiseen? Olen aika puhki tämän asian kanssa. Tiedän että monet ovat kärsineet näistä paljon kauemminkin, mutta tilanne on silti tuskastuttava. Emme voi päästää kotiimme ketään vieraita, emme voi käydä kenelläkään kylässä. Seksielämä on pysähtynyt. Ja voin vain arvata, kuinka monta työkaveria olen tartuttanut, työskentelen isossa toimistossa ja wc-pytty on valkoisenaan matoja. Niin paljon olen nyt tästä aiheesta opiskellut, että voisin väitellä jo matotieteen tohtoriksi. Seuraavaksi olen vakavissani harkinnut koirien matolääkettä isolla annoksella...
Kommentit (23)
Meillä lähti kun syötiin koko porukka neljä peräkkäistä päivää vermoxia, sitten kymmenenpäivän tauko ja taas 4 päivää vermoxia, kun ei pyrvinillä ollut mitään vaikutusta.
Toisella kerralla lähti heti pyrvinillä.
Vaikea kuvitella että kyseessä olisivat kihomadot. Yleensä tartunta alkaa lapsista ja on todella outoa ettei kumpikaan lääke auta. Itse menisin lääkäriin ja sanoisin että madot pitää tutkia. Ivermektiini kuuri voisi ehkä auttaa. Siihen saa reseptin lääkäriltä.
Niillä on siellä sun pepussa niin kivat oltavat, että ei ne halua lähteä😁😁