Miten pitkään murtunut varvas ottaa aikaa parantua?
Pakko kokeilla tätä palstaa. Minulla on riesana murtunut varvas. Se vaivannut jo 1,5 kuukautta. Vieläkin niin kipeä ja turvonnut ettei pysty taivuttamaan tai varaamaan painoa.
Miten pitkään kestää oikein parantua? Entä murtuuko helposti, jos satuttaa sen uudestaan? Esim. varvas kolahtaa tuolinjalkaan.
Kommentit (4)
Kai alussa teippasit varpaan viereiseen varpaaseen kiinni ja pidit jalassa tukevaa ja väljää kenkää?
Mulla parani tällä ohjeella parissa viikossa, jonka työterveydestä sain.
Minulla parani noin kuukaudessa. Teippasin varvasta haavateipillä, sekä käytin kovapohjaisia kenkiä.
Varvas oli teipattuna pitkään, kuvattu on ja lääkärillä käyty. Tietysti juuri nyt kaikkien kuvauksien jälkeen kolautin kipeän varpaan tuolin jalkaan. Sattui paljon. Nyt se on taas aiempaa kipeämpi :(
Ajattelin, jos tällä palstalla olisi vastaavaa kokemusta, koska varvasmurtumat ovat yleisiä.
ap
Eikö näitä kannattaisi kysyä vaikka terveyskeskuksesta, ennemmin kuin mammapalstalta? Oletko käynyt näyttämässä lääkärille? itsellä mahdollisesti murtui/ venähti varpaat, nyt kuukauden jälkeen eivät ole enää astuessa Niin kipeät.