Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle tehtiin hätäsektio viikolla 30+5 ja olen uudestaan raskaana

Vierailija
26.09.2016 |

Esikoiseni on siis reilu 10 kk vanha ja suositeltiin odottamaan vuosi ennen seuraavaa raskautta, mutta ehkäisy petti. Onko minun mahdollista synnyttää alateitse tätä lasta jos raskaus kestää loppuun asti vai kestääkö kohtu ilman repeilyjä edes 40 viikolle?
Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia lukisin niitä mielelläni??

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee hyvin. Luota Jeesukseen ja Jumalan armoon.

Vierailija
2/21 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus mielummin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä estä. Hyvin tapauskohtaista. Raskauttasi seurataan todennäköisesti tarkemmin koska isommat riskit. Osa on tehnyt hyvinkin pian lapsia sektion jälkeen ja synnyttäneet normaalisti alakautta. Lääkäri päätöksen tekee lähempänä laskettua aikaa. 

Vierailija
4/21 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty hätäsektio ja siitä vajaan 10 kk olin raskaana. Täysiaikainen raskaus, normaali alatiesynnytys.

Vierailija
5/21 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tehty hätäsektio ja siitä vajaan 10 kk olin raskaana. Täysiaikainen raskaus, normaali alatiesynnytys.

Siis kymmenen kk päästä, lapsilla n. puolitoista vuotta ikäeroa.

Vierailija
6/21 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sun pitää kysyä sitä sun lääkäriltä. Eihän se varmaan hyvä juttu ole, mutta luulisi ettet ole ensimmäinen tuossa tilanteessa.

Vierailija
7/21 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytystapa-arviossa punnitaan riskit ja päätetään sitten. Alatiesynnytys voi hyvinkin olla mahdollinen.

Vierailija
8/21 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko sinulla sektiolapsi keskonen?

Vierailija
9/21 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi synnyttää yläkautta?

Vierailija
10/21 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli

Vierailija
11/21 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli

Oli keskonen.

Vierailija
12/21 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kyselen enemmän kokemuspohjaisia vastauksia jos joku tietää, koska lääkäri sanoi minulle osastolla ollessani että seuraava tulee sitten alateitse jolloin olin innoissani, mutta nyt raskaana mietityttää kun en osannut kysyä mitään tuolloin asiasta.

Vierailija
13/21 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli

Oli keskonen.

Miten raskauttasi seurattiin? Sattuiko arpeen pahasti 37-40 viikoilla? Syntyikö itsestään vai pitikö käynnistää?

Kiitän ja kummarran jos vastaat

Vierailija
14/21 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaus mielummin

Ei todellakaan mielummin. Alateitse jos vain mahdollista

Vierailija
15/21 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli

Oli keskonen.

Miten raskauttasi seurattiin? Sattuiko arpeen pahasti 37-40 viikoilla? Syntyikö itsestään vai pitikö käynnistää?

Kiitän ja kummarran jos vastaat

Arpi kutisi paljon ja kasvoi paksuutta - en muista muuta kuin niin pitkä aika jo. Apteekista saa arpivoiteita.

Raskaudenaikainen painonnousu muistaakseni vähän alle 10 kg, ei ihmeempiä turvotuksesta.

Ei seurattu sen kummemmin. Synnytystapa-arvio lähinnä omasta pyynnöstä. Muutama viikko saikkua ennen äitiyslomaa ennenaikaisten supistusten takia, kohdunsuu lyhentynyt ja hieman auki, painavien juttujen nostelukielto. Itsestään käynnistyi, ehkä jopa tasan laskettuna aikana, en muista tarkemmin. Helppo, nopea synnytys - toki yhden lapsen olin aiemmin synnyttänyt alakautta.

Vierailija
16/21 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta, onko muilla mitään kokemuksia?

Vierailija
17/21 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähes sama tilanne, esikoiseni leikattiin noin 32 viikolla ja siitä noin vuoden kuluttua uudestaan olin raskaana. Minulle tuli toisessa raskaudessa 26 viikon jälkeen niin kovia fyysisiä kipuja että synnytyksen käynnistämistä harkittiin aikaisemmin ja lapsi syntyi 37 viikolla ballonkikäynnistyksellä. Eli ihan normaalisti syntyi ja arpi kesti ilmeisesti ihan hyvin kun ei mitään seurannut synnyttämisestä. Arven kohdalla kipuja oli alkuraskaudessa muttei loppupuolella.

Vierailija
18/21 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysitkö itse että käynnistäisivät vai olivatko lääkärit ensin sektion kannalla?

Vierailija
19/21 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se teillä lestadiolaisilla. Normi-ihmiset kysyy lääkärin mielipidettä.

Vierailija
20/21 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se teillä lestadiolaisilla. Normi-ihmiset kysyy lääkärin mielipidettä.

Näimpä, lestadiolaiset leikkivät kehollaan mikä on jumalan lahja. Viis veisaavat vaikka olisi 4 sektiota takana,viidettä varmaan pusketaan kotona saunassa pihalle etteivät lääkärit käy kuumana typerine mielipiteineen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi