Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introverttien pariutuminen?

Vierailija
26.09.2016 |

Missä ja miten introvertit pariutuu, vai pariutuvatko ollenkaan?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OKCupid on paras paikka löytää muita introvertteja.

Vierailija
22/39 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ja miten introvertit pariutuu, vai pariutuvatko ollenkaan?

Samalla tavalla kuin muutkin ihmiset. Oikea aika, paikka ja ihminen. Ei introvertti tarkoita totaalista erakkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuule tein itse ja minulle tehtiin aloitteita. Siinä sitten tuli käytyä kahveilla ja yhden miehen kanssa ystävystyttiin lähemmin ja päädyttiin sänkyyn. Siitä se suhde sitten alkoi ja on nyt kestänyt jo vuosia. Molemmat olemme introverttejä.

Vierailija
24/39 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introverttina naisena keräsin rohkeuteni reilut 10 kertaa ja tein aloitteen samanhenkiseltä vaikuttavalle miehelle. Pakit joka kerta, tai ainakin kauhistunut pakoreaktio. Enää en uskalla yrittää eikä minua ikinä kukaan lähesty. Ikää jo 30v.

Joten ei taida pariutua koskaan ellei ole huomattavan kaunis tai pysty leikkimään ekstroverttia pitkiä jaksoja kerrallaan.

Mistä päin olet ja mitä tykkäät harrastaa?

Vierailija
25/39 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan missä vain, niinkuin muutkin ihmiset. Itse lähinnä baarissa ja deittipalvelujen kautta.

T. 65 % introvertti ja 35 % ekstrovertti

Vierailija
26/39 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaakohan ap,että introverttiys on ihmisen persoonallisuuden piirre,ei introvertti ole mikään oma lajinsa,jolla on omat pariutumisrituaalinsa.

Vierailija
27/39 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttunut avoimesta introvertista aivan eri ihmiseksi sinkkuuden myötä. Jotenkin vain kolahti, että on pakko tehdä itse asioille jotain. Olen yhtäkkiä sosiaalinen, tai ainakin esitän sitä hyvin. Ja tietenkin se auttaa pariutumisyrityksissä, mutta ei se ulospäinsuuntautuvuus sen enempään vakavaan suhteeseen vie kuin avoin introverttisuuskaan..

Vierailija
28/39 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi intro ihmettelee kysymystä. Ei introverttiys ole mikään vamma tai edes hidaste. Nuorempana biletin ja tapasin miehiä baareissa, sittemmin netissä ja tapahtumissa ja ystäväpiirin kautta. En ole ujo enkä hiljainen, introverttiyteni näkyy vain siinä, että viihdyn mielelläni myös yksin ja jopa tarvitsen sellaista aikaa. Myös parisuhteessa.

Oma kumppanini on ekstro ja välillä on haastavaa, kun itse odotan viikonlopuilta nimenomaan kaksinoloa ja hiljaisuutta ja hän taas haluaisi joka viikonlopulle jotain ohjelmaa, vieraita tms.

Vierailija
29/39 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap käsittänyt asian jotenkin väärin? Introverttius/ekstroverttius on vain yksi ominaisuus ihmisessä. Yksi muiden joukossa. Introvertti palautuu parhaiten, kun saa olla välillä myös itsekseen, saa omaa aikaa. Ekstrovertti taas palautuu parhaiten muiden seurassa. Introverttius ei tarkoita sitä, etteikö viihtyisi ikinä koskaan missään muualla kuin kotona yksikseen. Introverttius ei tarkoita kyvyttömyyttä nauttia muiden ihmisten seurasta.

Olen introvertti, mieheni on ekstrovertti. Tapasimme yökerhossa 6 vuotta sitten ja tulemme erinomaisesti toimeen keskenämme.

Vierailija
30/39 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

intromies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introverttina naisena keräsin rohkeuteni reilut 10 kertaa ja tein aloitteen samanhenkiseltä vaikuttavalle miehelle. Pakit joka kerta, tai ainakin kauhistunut pakoreaktio. Enää en uskalla yrittää eikä minua ikinä kukaan lähesty. Ikää jo 30v.

Joten ei taida pariutua koskaan ellei ole huomattavan kaunis tai pysty leikkimään ekstroverttia pitkiä jaksoja kerrallaan.

Mistä päin olet ja mitä tykkäät harrastaa?

Noita aloitteita tein neljässä eri kaupungissa, nykyään asun pk-seudulla.

Tykkään lukea, tehdä käsitöitä, laittaa ruokaa ja leipoa, käydä pitkillä kävelyillä/pyöräretkillä ja joskus katsoa leffoja sohvalta käsin. Hikiliikuntaa harrastan lähinnä kotimatolla. Ei oikein mahdollisuuksia enää tavata ketään, työ itsenäistä ja kaveripiiri perheellistynyt.

Vierailija
31/39 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voiko ekstrovertti vastaavasti olla ujo? :o

Vierailija
32/39 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisintrovertit parituvat sellaisten miesten kanssa jotka tekevät heille aloitteita. Miesintrovertit eivät pariudu.

Vierailija
33/39 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli voiko ekstrovertti vastaavasti olla ujo? :o

Tietysti,ihmisillä on kyllä ihme käsityksiä sanojen merkityksistä.

Introvertti saa voimia yksin olosta,ja ekstrovertti saa voimia muiden ihmisten seurasta.Sekä introvertit että ekstrovertit voivat olla ujoja tai rohkeita,pariutua tai pysyä sinkkuina.Aika harva ihminen haluaa olla täysin eristyksissä muista ihmisistä,yleensä sitä kaipaa kumppanin ja ystäviä ympärilleen.Se,kuinka usein ja suurissa määrin kaipaa sosiaalista kanssakäymistä,riippuu siitä,onko persoonallisuudeltaan introvertti vai ekstrovertti.

Vierailija
34/39 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisintrovertit parituvat sellaisten miesten kanssa jotka tekevät heille aloitteita. Miesintrovertit eivät pariudu.

Tarkoitat varmaan,että ujojen ihmisten on vaikeampi pariutua,kuin rohkeiden. Se,että viihtyy itsekseen,ei ole parisuhteen estävä asia.

Vierailija
35/39 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammojen valistustuokio: introvertti ei tarkoita ujoa eikä epäsosiaalista.

Vierailija
36/39 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin omani ihan baarista, ne on niitä joiden ympärillä ei ole hirmuista laumaa vaan viihtyvät kahdenkeskisissä keskusteluissa.

Vierailija
37/39 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen introvertti, samoin mieheni. Kykenemme normaaliin kanssakäymiseen ihmisten kanssa, mutta liialliset sosiaaliset velvoitteet tuntuvat ahdistavilta eikä kumpikaan viihdy huomion kohteena tai keskipisteenä. Löysimme toisemme nettitreffeiltä.

Vierailija
38/39 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen introvertti, samoin mieheni. Kykenemme normaaliin kanssakäymiseen ihmisten kanssa, mutta liialliset sosiaaliset velvoitteet tuntuvat ahdistavilta eikä kumpikaan viihdy huomion kohteena tai keskipisteenä. Löysimme toisemme nettitreffeiltä.

Siis juuri tämä,omituista miten introverttiä käytetään palstalla joten epäsosiaalisen tai sairaalloisen ujon synonyymina.

Tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa,mutta oltuani koko päivän sosiaalinen koulussa/työpaikalla,nautin omasta rauhasta kotona,en jaksa esimerkiksi tavata ystäviä arkena.Ihana kuunnella vain hyvää musiikkia tai ihan vain hiljaisuutta.Oman tilan ja ajan tarve on suuri.En ole epäsosiaalinen,vain valikoivasti sosiaalinen.

Vierailija
39/39 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä löysin omani ihan baarista, ne on niitä joiden ympärillä ei ole hirmuista laumaa vaan viihtyvät kahdenkeskisissä keskusteluissa.

Minua ei kyllä baarissa olisi tuolla perusteella tunnistanut. Nautin olla bileiden keskipiste ja solmin kontakteja ympäriinsä. Ei ole tullut mieleen mennä baariin juttelemaan ihmisten kanssa kahden kesken, eihän niissä kuulekaan mitään.

Se on sitten eri asia, miten paljon voimavaroja bilettäminen vei, eli sosiaalisuuden vastapainoksi tarvitsin paljon hiljaisuutta ja omaa aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi