Vanhojen dieselautojen arvo nousee?
Pienten dieselautojen valmistukselle pian stoppi – käytettyjen hinta jää arvoitukseksi
http://yle.fi/uutiset/3-9190494
Niin siinä käy, kun uusien dieselien hinnat nousevat.
Kommentit (27)
Diesel on kaikkein paskin vaihtoehto. Ja diesel-autoilijat kaikkein tyhmimpiä ja itsekkäimpiä ilmanpilaajia. Tukehtukoot huuruihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Diesel on kaikkein paskin vaihtoehto. Ja diesel-autoilijat kaikkein tyhmimpiä ja itsekkäimpiä ilmanpilaajia. Tukehtukoot huuruihinsa.
Katkeraa kateutta.
Kateutta aiheuttava kulkuneuvo tää dieselauto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeraa kateutta.
Asun keskustassa ja käytän julkisia, koska olen ajatteleva, hyvin koulutettu ja vastuuntuntoinen ihminen. Jos ajaisit Teslalla, saattaisin olla vähän kade, koska pitäisin mahdollisena, että itsekin voisin ajaa sellaisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeraa kateutta.
Asun keskustassa ja käytän julkisia, koska olen ajatteleva, hyvin koulutettu ja vastuuntuntoinen ihminen. Jos ajaisit Teslalla, saattaisin olla vähän kade, koska pitäisin mahdollisena, että itsekin voisin ajaa sellaisella.
Tuskin voisit. Sulla ei ole sataatonnia ylimääräistä tilillä.
Kohta nousee sullakin....
vai miten laulun (Kike Elomaa?) sanat menikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeraa kateutta.
No ole vaan. Mnä ajan dieselillä ihan vain sinun iloksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeraa kateutta.
Minäkin asun keskustassa, olen hyvin koulutettu ja vastuuntuntoinen ihminen. Minä ajan dieselillä, koska julkiset haisee. Diesel haisee vain takanatulijoille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sellainen pieni, ahdettu dieselmoottori, joka käyttää biodieseliä polttoaineenaan, on aika ekologinen moottori. Saasteloukut syö hiukkaset.
Vierailija kirjoitti:
Diesel auto on hyvä, kulutus pientä, myös taajamissa.
Tää on fakta. Vihreet vaan ovat kateellisia kun kellään ei sillä porukalla oo varaa.
Paitsi Hautaloijalla, joka ajeleekatumaasturilla ja teettää hommat pimeesti, ilman verojen maksua.
Sen päivän kun näkisi, että jonkun autotyypin hinnat nousee. Jossain voi arvo säilyä paremmin kuin toisessa, mutta ennen kuin autosta tulee keräilykohde, sen arvo ei nouse.
Vierailija kirjoitti:
Kohta nousee sullakin....
vai miten laulun (Kike Elomaa?) sanat menikään.
Nousee se ;)
Kike Elomaa & Juha Vainio - NOUSEEKO JO SULLAKIN?
Kun jutussa puhutaa pienistä autoista, niin tarkoitetaanko pieniä henkilöautoja vai ylipäätään henkilöautoja?
Vierailija kirjoitti:
Kun jutussa puhutaa pienistä autoista, niin tarkoitetaanko pieniä henkilöautoja vai ylipäätään henkilöautoja?
Tarkoitetaan pieniä dieselautoja.
Isoja tehdään edelleenkin, mutta malleja karsiutuu.
Kun päästönormien vuoksi pitää olla viiden (?) tonnin puhdistuslaitteet, halvoissa hinnan nousu olisi suhteeton, siksi niitä ei jatkossa valmisteta.
Toisaalta ei se pakokaasujen puhdistus mitään rakettitiedettä ole. Toistaiseksi kallista mutt en näe syytä miksi tekniikka ei kehittyisi paremmaksi ja halvemmaksi.
"Mullistava akkukeksintö" on tehty tuhat kertaa sadassa vuodessa, mutta huulen lepatukseksi on jäänyt.
Ei pikkudieselin ostoa puolla juuri mikään bensaturboon, hybridiin tai sähköautoon verratessa. Vain todella paljon ajavat voivat oikeasti jotain säästöä saada, ja maantieajoon hankitaan yleensä muutenkin isompi ja tukevampi auto.
Jos vastaavien uusien hinta nousee nousee samalla myös vanhojen.
Lisäksi jos tarjonta vielä vähenee uusissa niin tietenkin muitten (vanhojen) arvo nousee.
Selvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeraa kateutta.
Tuskin voisit. Sulla ei ole sataatonnia ylimääräistä tilillä.
Nimenomaan on. Mutta ei ole mitään järkeä ajaa autolla, koska asun keskustassa.
Mitä järkeä on puhdistaa pakokaasuja, kun vaihtoehtona on saasteeton ja moninkerroin energiatehokkaampi sähköauto?
Diesel auto on hyvä, kulutus pientä, myös taajamissa.