Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1,5-vuotias pois vanhempien välistä?

03.07.2008 |

Hyviä vinkkejä millä saisi kitkettyä pois sen ettei puoltoisvuotias tyttömme tulisi vanhempien väliin keskellä yötä jatkamaan unia. Olemme toisinaan kun itse heränneet niin vienyt tytön takaisin sänkyyn mutta huutanut 10 min kuin sairas niin sitten taas antaneet periksi ja ottanut työn väliin. ?:|

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 1v2kk ja ollaan otettu aina väliin kun ei yksinkertaisesti jaksa sitä nukutusrumbaa, on pakko saada nukutuksi kun mies on töissä ja minä kotona pojan ja tämän kahden isomman sisaruksen kanssa jotka eivät nuku enään päiväunia.

Minä alan olemaan jo ihan rikki, poika herää tunnin jälkeen nukahtamisesta ja sitten nukutetaan parhaimmassa tapauksessa 0,5h ja huonoimmassa ollaan nukutettu yli 3h! Siinä vaiheessa ei vielä olla otettu väliin kun ollaan itse oltu hereillä.

Keskiyöllä sitten herää ja ollaan otettu viereen kun tuntuu ettei voimat riitä valvomiseen, ollaan kokeiltu kaikkea. Tasuttelua, huudattamista, vieressä oloa jne. Mikään ei vain tunnu auttavan.

Viimeyönä nukuin 4 h kun päätin että nyt saa loppua tämä nukutus, istuin eteisessä niin että poika näki koko ajan minut ja kävin valehtelematta 100 krt laittamassa takaisin nukkumaan. Vihdoin 2,5 h jälkeen nukahti vain herätäkseen klo 5 aamulla. Kuuteen asti yritin nukuttaa ja sitten annoin periksi ja herättiin aamutoimiin.

Todella raskasta, todella. Voisihan poika meidän välissä nukkua, mutta selvästi vaikuttaa siihen että jos yöllä nostamme väliin, olettaa että klo 21 kun hän on nukkunut tunnin niin pääsee meidän väliin, siinä meillä on vaikein ongelman kohta.

Että sellaista...

Vierailija
2/2 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lausua lohdutuksen sanoja: kyllä omaan sänkyyn siirtäminen onnistuu, mutta aikaa ja hermoja se voi viedä. Oma poikani nukkui noin 1 v 10 kk asti välissämme, mutta sitten hermoni alkoivat mennä. Tuntui että molemmat nukkuivat huonosti - poika kääntyili, potki ja heräsi yöllä juttelemaan erityisesti äidilleen...

Tuolloin käytimme pinnasänkyä ja eräänä iltana vain siirsin pojan siihen selitettyäni hänelle tilanteen niin hyvin kun osasin. Pinnasänky oli oman sänkymme vieressä ja aluksi nukutin hänet pitämällä häntä kädestä. Toisin sanoen makasin illalla rättiväsyneenä, yritin itse nukkua selälläni ja pidin kättä pinnasängyssä. Jos en ollut väsynyt, lueskelin viereisessä sängyssä himmeän yölampun loisteessa (siinä tuli monta tenttikirjaa aloitettua ;-)). En iltarutiinien jälkeen reagoinut hänen yhteydenottoihinsa, jos hänellä ei ollut hätää - poika tiesi ja oppi nopeasti tilanteen eikä itkenyt.

Muistaakseni ensimmäiset 2-3 viikkoa olivat hivenen hankalia, kun poika oli tottunut nukahtamaan kainaloon. Aikansa riehuttuaan hän kuitenkin sammahti. Oikea ajoitus oli välillä hankala löytää - liian myöhään meno meni ylivillkkaaksi ja liian aikaisin taas poju ei nukahtanut millään. Hän saattoi myös herätä yöllä ja valvoa tunninkin. Olin kuitenkin vakaasti päättänyt, että poika nukkuu sängyssään ja sillä linjalla on jatkettu. Isojen poikien sänkyyn jätkä siirtyi siinä 2 v 3 kk iässä. Sänky on edelleen makuuhuoneessamme.

Muistan sen zombiemaisen väsymyksen. Toivottavasti lohduttaa, että oman pojumme kohdalla näyttää, että univaikeudet ja nukahtamisongelmat ovat kausittaisia. Tilanne voi olla jo ihan toinen kuukauden kuluttua.

Kreatiivi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla