Huolestunko -verta peräpäästä?
Mulla on ollu kaikennäkösiä vatsavaivoja nyt 4kk aikana aina puuskina (löysä vatsa, kipua jo vesilasillisesta, kaasuongelmia yms..) Näihin sain avuksi ruoka-ohjelman jota pitäs noudattaa: maidoton, gluteeniton, fodmap. Yritän parhaani mutta vaikeaa on, gluteenittomuus on helppoa, täysmaidottomuus ei (jogurtit, juustot you name it) ja aika hyvin fodmapiakin oon noudattanut paitsi sokerituotteita kyllä vielä syön kun leivon noita gluteenittomia herkkuja esim kuivattuja taateleita käyttäen jne...
Nyt oon sitten eilen ja tänään huomannu että pyyhkiessä paperiin jää kirkkaanpunaista verta, sen pyyhkäisyn verran. Kakkelia en älynnyt tarkistaa :D
Voisiko toi veri johtua vaikka kuitujen puutteesta ennemminko siitä että jotakin on suolistossa pahasti rikki? Oon kuitenkin elänyt 40v ikään ilman yhtäkään veripisaraa paperissa :O
Kommentit (9)
Oho. Mitä muita kuituja sitten on kuin viljakuitu?
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa kasviksissa on kuitua...
Vierailija kirjoitti:
Kasviksissa, hedelmissä ja pähkinöissä on myös kuitua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollu kaikennäkösiä vatsavaivoja nyt 4kk aikana aina puuskina (löysä vatsa, kipua jo vesilasillisesta, kaasuongelmia yms..) Näihin sain avuksi ruoka-ohjelman jota pitäs noudattaa: maidoton, gluteeniton, fodmap. Yritän parhaani mutta vaikeaa on, gluteenittomuus on helppoa, täysmaidottomuus ei (jogurtit, juustot you name it) ja aika hyvin fodmapiakin oon noudattanut paitsi sokerituotteita kyllä vielä syön kun leivon noita gluteenittomia herkkuja esim kuivattuja taateleita käyttäen jne...
Nyt oon sitten eilen ja tänään huomannu että pyyhkiessä paperiin jää kirkkaanpunaista verta, sen pyyhkäisyn verran. Kakkelia en älynnyt tarkistaa :D
Voisiko toi veri johtua vaikka kuitujen puutteesta ennemminko siitä että jotakin on suolistossa pahasti rikki? Oon kuitenkin elänyt 40v ikään ilman yhtäkään veripisaraa paperissa :O
Minulla välistä lorottaa punaista verta pönttöön. On aikoja jolloin ei ole tuota vaivaa ja sitten se palaa takaisin.
Ensimmäisen kerran pelästyin todella paljon asiaa ja siitä on n. 20 vuotta aikaa. Nyt siihen on tottunut ja osaa elää sen kanssa. Mitään kipuja minulla ei ole tai muita oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasviksissa, hedelmissä ja pähkinöissä on myös kuitua.
Ja kaakaojauhossa
Minulla oli perä ihan verillä aina, vuosikausia, ennenkuin lopetin viljojen syönnin, (vilja-allergia).
Onko sulla aiemmin ollut pukamia? Yleensä ne aiheuttavat jonkinlaista kipua, ärsytystä tai muuta epämääräistä tunnetta. Katso sinne peräpäähän peilin kanssa, niin näet, onko siellä jotain outoa. Vai oletko vain pyyhkinyt niin paljon, että iho on rikkoutunut?
Ei oo mitään takamusongelmia tai kipuja ollut koskaan. Ei ikäviä tuntemuksia tai hankausta tai...
Niin tokihan tiedän että kasviksissa sun muissa on kuitua mutta tarkoitan nyt sitä kun minua on kehoitettu syömään kuitulisää jotta syömilleni probiooteille riittäisi ruokaa. Pellava esim on käsittääkseni viljakuitu. Mitä ei viljaisaa kuitua voin syödä kuitulisänä
Jos kirkasta verta, niin viittaa peräpukamiin. Vältä viljakuitua.