Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri asuu pahamaineisessa kerrostalossa.

Vierailija
25.09.2016 |

Lapseni on ekaluokalla. Hänen luokkakaverinsa asuu asuinalueemme huonomaineisimmassa kerrostalossa. Monesti olen nähnyt talon edessaä poliisiauton, ja mustalaisia ja olen kuullut, että kyseisessä talossa asuu vaikka minkälaisia narkkareita ym. Kaveri on käynyt pari kertaa meillä, ja nyt viime käynnillä hän pyysi lastani kotiinsa kylään heti. En tiennyt tarkempaa osoitetta, kuin kauppojan lähellä ja lapseni osaa kyllä kaupasta kotiin, eikä ole pitkä matka, niin annoin hänen mennä. Alue on muuten ihan rauhallinen paikka, mutta muutama talo on sellaisia, että enpä haluaisi sinne mennä, ja illalla en päästä lapsia ostoskeskukseen yksin.

Jonkin ajan päästä soittelin lastani kotiin. Hän sanoi, että kaverin kotiin ei saanut mennä, he ovat ostarilla, kaverit lähti karkuun ja hän ei uskalla tulla yksin kotiin. Kävin hakemassa hänet kotiin. Samalla reissulla selvisi, missä kaveri asuu.

Enpä taida enää päästää lastani kaverinsa luo. Meillä, omalla pihalla ja puistossa voivat leikkiä. Ehkä siinä tapauksessa voi mennä kaverille, että sovimme kaverin vanhempien kanssa etukäteen ja minä vien ja haen.

Miten itse toimisit tässä tilanteessa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko siellä inkkarit ja länkkärit?

Vierailija
2/10 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse samanlaisessa talossa. Asutko Helsingissä, siellä ehkä meno hurjempaa. Samassa talossa kanssani asuu useampi yliopisto-opiskelija sekä eläkeläisiä. Joitakin nuoria asuu myös. Osa asukkaista varmaankin ongelmatapauksia mutta itse tunnen oloni turvalliseksi täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaveri haki lapsesi heille jos sinne ei kerta saanut mennä? Ei kai se uudestaan ole pyytämässä jos ei vanhemmille kerran sovi.

Vierailija
4/10 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun itse samanlaisessa talossa. Asutko Helsingissä, siellä ehkä meno hurjempaa. Samassa talossa kanssani asuu useampi yliopisto-opiskelija sekä eläkeläisiä. Joitakin nuoria asuu myös. Osa asukkaista varmaankin ongelmatapauksia mutta itse tunnen oloni turvalliseksi täällä.

Ehkä aikuiselle tuo talo on ihan ok, mutta en omaa lastani varmaan enää yksin päästä.

Vierailija
5/10 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaveri haki lapsesi heille jos sinne ei kerta saanut mennä? Ei kai se uudestaan ole pyytämässä jos ei vanhemmille kerran sovi.

Kaveri oli meillä leikkimässä pari tuntia, sitten kaveri pyysi lastani saattelemaan kotiinsa ja samalla myös kylään. En minäkään aina päästä lasten kavereita meille, mutta jonain toisena päivänä voi sopia. En voi tietää sopiiko kaverin vanhemmille joskus muilloin.

Vierailija
6/10 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa asuu parikin narkomaania (jotka tiedän käyttäjiksi varmasti) ja pari bilettävää kausijuoppoa, eikä täällä kyllä pelätä ole tarvinnut. Olen kuullut puhuttavan, että talolla on "maine". Asuu täällä myös opiskelijoita ja eläkeläisiä. Olisi outo vaatimus, että kaikkien asukkaiden on oltava kunnollisia, jos on jotain oikeaa häiriötä, niin voihan niistä asukkaista valittaa.

Vierailija
7/10 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuuko siellä inkkarit ja länkkärit?

Asuu.

Vierailija
8/10 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän talossa asuu parikin narkomaania (jotka tiedän käyttäjiksi varmasti) ja pari bilettävää kausijuoppoa, eikä täällä kyllä pelätä ole tarvinnut. Olen kuullut puhuttavan, että talolla on "maine". Asuu täällä myös opiskelijoita ja eläkeläisiä. Olisi outo vaatimus, että kaikkien asukkaiden on oltava kunnollisia, jos on jotain oikeaa häiriötä, niin voihan niistä asukkaista valittaa.

Eli mun pitäisi valittaa vieraan, kaverin talon asukkaista?

Vierailija
9/10 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatteko muut ekaluokkalaisten kulkea kenen tahansa kaverin luona?

Vierailija
10/10 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mun pitäisi valittaa vieraan, kaverin talon asukkaista?

Olenkin kyllä ilmoittanut poliisille kyseisestä talosta, koska kerran löysin minulta varastetun pyöräni sen talon edestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän