Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katselin parin naisen Facebook kuvia

Vierailija
25.09.2016 |

Tuli yllätyksenä tuo että on niin paljon kuvia henkilöstä itsestään ja sitten ihmiset niitä kommentoi. Siis on naimissa, eli ei seuraakaan hae mutta haluaa kuulla kehuvia kommentteja ulkonäöstä.

Avaisiko joku tätä kehujen tarvetta ?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi

Vierailija
2/18 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi näyttää narsismiaan niin avoimesti. Kommentoijina on myös vastakkaista sukupuolta paljon ja järjestään kehutaan ulkonäköä. 

En ole tiennyt että tämmöistä on aikuisten keskuudessa. Jotenkin noloa.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko naiset kauniita? Tuskin rumaa pitäisit narsistina tai muuten törkeänä.

Vierailija
4/18 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusjuttu, että monesti ihmiset tykkäävät tuoda esille itseään, on sitten nainen tai mies. Jotkut enemmän, toiset vähemmän. Ärsyttäväähän se kyllä joskus on. Toisten ihmisten kuvia ei Facebookiin kyllä edes saisi laittaa ilman lupaa, joten sinänsäkin ymmärrettävää että kuvissa on henkilö itse tai asioita/maisemia.

Vierailija
5/18 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivatko naiset kauniita? Tuskin rumaa pitäisit narsistina tai muuten törkeänä.

Kauniita ehdottomasti.

Ulkonäön kehujina sitten varmaan miehiä työn kautta tuttuja. Tuskin heidän puolisot pahastuu tästä.

ap.

Vierailija
6/18 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis.. omien kuvien laittaminen omaan profiiliin on "kehujen keräämistä" ja "narsismia"?

Vierailija
7/18 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko ettei facebookiin saisi laittaa kuvia itsestään vai ettei niitä saisi kommentoida?

Vierailija
8/18 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perusjuttu, että monesti ihmiset tykkäävät tuoda esille itseään, on sitten nainen tai mies. Jotkut enemmän, toiset vähemmän. Ärsyttäväähän se kyllä joskus on. Toisten ihmisten kuvia ei Facebookiin kyllä edes saisi laittaa ilman lupaa, joten sinänsäkin ymmärrettävää että kuvissa on henkilö itse tai asioita/maisemia.

Asia ei missään tapauksessa ärsytä minua. Ainoastaan ihmetyttää. Ajatellaan että nainen ( "ammattimies" siviiliminältään) laittaa kuvia itsestään ja sitten niitä kommentoidaan. Tuntuu todella nololta tilanteelta että ulkonäkö näin peitelemättä vedetään esille. 

En ymmärrä. 

ap.

Vierailija
9/18 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö että on olemassa ihan tervettäkin narsismia. Selfieiden lisäämisessä ei ole siis kyse mistään persoonallisuushäiriöisestä narsismista, vaan aika inhimillisestä tarpeesta tulla hyväksytyksi ja rakastetuksi. Ihminen on sosiaalinen olento ja on ihan normaalia, että muille haluaa näyttää hyvät puolet itsestään. Samasta syystä kun someen lisätään kuvia ja toiset katselevat niitä, toiset tykkäävät vaikkapa esiintyä ja sitten toiset maksavat siitä että pääsevät näihin esityksiin katsomoon. Ihmiset ovat kiinnostuneita toisista ihmisistä, heidän tavoistaan ja kyvyistään jne. ja kaikki oppiminen myös perustuu siihen että muita tarkkaillaan ja otetaan tarvittaessa mallia. Katsellessasi muiden kuvia vertaat alitajuisesti itseäsi muihin, etsit samaistuttavia tekijöitä ja luot päässäsi kuvaa muista. Tämä on ihan tervettä eikä tarkoita edes huonoa itsetuntoa, vaan yksinkertaisesti sitä että olet terveellä tavalla kiinnostunut ympäristöstäsi ja muista ihmisisrtä. Sen sijaan kateus, pakonomainen arvostelu tai matkiminen voi kertoa itsetunto-ongelmista. Pelkkä kiinnostus ei sitä tee. Huomaathan myös, että vaikka et itse lisäisi kuviasi nettiin ja omat kiinnostuksesi olisivat muualla kuin ulkonäössä, saatat itse toistaa samanlaista käytöstä jollakin toisella elämän osa-alueella. Ehkä omat vahvuutesi ovat jossain muualla?

Vierailija
10/18 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko ettei facebookiin saisi laittaa kuvia itsestään vai ettei niitä saisi kommentoida?

Hyvä että ilmottauduit.

Olet kaunis nainen ja naimissa ja pari lasta ja aviomies ja laitat itsestäsi kasvokuvia sivuillesi kymmenkunta ja sinun ulkonäköä kehutaan niissä kuvissa kehujina tuttusi, myös miehiä.

On siis sinun mielestäsi ihan normaalia?  Itse en osaa sanoa mitään kun asia on niin uusi minulle etten ole kerinnyt sisisäistämään.

ap.

Vierailija
11/18 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että ilmottauduit.

Olet kaunis nainen ja naimissa ja pari lasta ja aviomies ja laitat itsestäsi kasvokuvia sivuillesi kymmenkunta ja sinun ulkonäköä kehutaan niissä kuvissa kehujina tuttusi, myös miehiä.

On siis sinun mielestäsi ihan normaalia?  Itse en osaa sanoa mitään kun asia on niin uusi minulle etten ole kerinnyt sisisäistämään.

ap.

Ei ole miestä eikä lasta, avovaimo kyllä on. :) Kuvia on profiilikuvina ja kyllä niihin tulee kehuja, sekä mies- että naispuoleisilta kavereilta, enkä näe siinä mitään erikoista. Nuo miespuolisetkin kaverit kyllä tietävät että olen naisiin päin eikä kyse ole mistään iskuyrityksistä. Kehun kyllä itsekin kavereita, miksen niin tekisi? En ole ketään pyytänyt kommentoimaan, mutta en myöskään tietenkään aio käyttäytyä töykeästi jos joku kommentoi. Viimeksi taisin kehua äitini profiilikuvaa. :D Ei kohteliaisuutta ja kauniita sanoja ole ikinä liikaa ja tuntuu vähän hassulta että sellaisesta tehdään ongelma, itse pitäisin paljon isompana ongelmana esim. nettikiusaamista.

Vierailija
12/18 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä joilla on kokemusta asiasta niin kehuuko niitä kuvianne ja ulkonäköänne myös puolisonne muiden jatkona ?

ap.

Vierailija
13/18 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin tuttavapiiristä löytyy nainen, jolla aviomies ja lapsia ja joka päivittäin lisää someihinsa "seksikkäitä" alusvaatekuvia mitä kummemmissa asennoissa. Mulle on muuten ihan sama mitä tekee ja jos aviomiehellekkin on ok, että vaimo jakaa tälläisiä kuvia, fine.. Lapset ovat kuitenkin murrosiän kynnyksellä ja mielestäni äidiltä edesvastuutonta altistaa lapsensa jopa koulukiusaukselle.. Ihan kuin lasten kaverit eivät löytäisi näitä kuvia, varsinkin kun omalla nimellään jakaa..

Vierailija
14/18 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismiahan se tai jotain itsetunnon boostaamista. Omassakin tuttavapiirissä on näitä nettiprinsessoja muutamia. Samanlaisia naama/kroppakuvia muutellaan profiilikuvaksi ja samat perskärpäset aina kehumassa. Naurattaisi jos ei itkettäisi ihmisten yksinkertaisuus. Onko joku muuten joskus nähnyt ruman miehen tekevät tuota? Kun naisissahan tuo ilmiö ei tosiaankaan rajoitu vain kauniisiin naisiin. Miehissä nämä "posettajat" taas tuntuvat järjestään olevan treenattuja ja komeanaamaisia. 

Vierailija
15/18 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kenen kuvia omaan faceen pitäisi laittaa jos ei omia? Kenen kuvia itse laitat omaasi? Ei se ole laittajan syy jos on kaunis ja pidetty ja muutkin tykkää kommentoida. Kateus tässä puhuu nyt. En tarkoita niitä jotka laittaa joka päivä uuden kuva mutta jos silloin tällöin harvoin, se on vaan mukava katsella. Onko rumalla enemmän oikeutta?

Vierailija
16/18 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on aina ihmisiä jotka kyttäävät vain ja ainoastaan toisten tekemisiä ja arvostelevat niitä. Se onkin merkki omaan elämään tyytymättömyydestä. Ap selkeästi kuuluu tähän ryhmään.

Vierailija
17/18 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ilmiön. Enkä ymmärrä miksi omasta pärstästä täytyy ottaa se kymmenen kuvaa eri kuvakulmista, jakaa ne ja näin keräillä kehuja. Siis joo ideahan on että omaan profiiliin saa laitettua profiilikuvan mutta eikö yksi hyvä kuva riitä ja vaihtaa sitä aina silloin tällöin kun joku ottaa sinusta hyvän kuvan. Itse en ole ikinä ymmärtänyt näitä selfieitä, en vaa jaksa nähdä vaivaa ja käyttää aikaa itseni kuvaamiseen. Eniten itse nautin facebookissa kaverien reissukuvista tai jos on hyvällä hetkellä sattunut nappaamaa kuvan jostain hauskasta. Ei minua kiinnosta katsella itseään tyrkyttävien ihmisten selfieitä.

Vierailija
18/18 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkin tuttavapiiristä löytyy nainen, jolla aviomies ja lapsia ja joka päivittäin lisää someihinsa "seksikkäitä" alusvaatekuvia mitä kummemmissa asennoissa. Mulle on muuten ihan sama mitä tekee ja jos aviomiehellekkin on ok, että vaimo jakaa tälläisiä kuvia, fine.. Lapset ovat kuitenkin murrosiän kynnyksellä ja mielestäni äidiltä edesvastuutonta altistaa lapsensa jopa koulukiusaukselle.. Ihan kuin lasten kaverit eivät löytäisi näitä kuvia, varsinkin kun omalla nimellään jakaa..

Just joo. Sehän onkin parempi, syyllistetään naista ja yritetään saada häntä muuttamaan käytöstään (joka ei vahingoita ketään tai ylipäätään edes kuulu kellekään, se miten ihminen somessa ilmaisee tai on ilmaisematta omaa seksuaalisuuttaan on täysin hänen oma asiansa) sen sijaan että opetettaisiin omille lapsille että ei saa kiusata. Samalla logiikalla kielletään myös tummaihoisten adoptointi kun niitähän kiusataan helposti koulussa, ja oikeastaan seksuaalivähemmistöön kuuluvat vanhemmatkin voisivat pysyä kaapissa ja järjestää elämänsä ahdasmielisten ihmisten mukaan kun muutenhan niitä lapsia kiusataan. Itse kiusaamisessahan ei ole mitään väärää, vaan kaikenlaisessa erilaisuudessa, rohkeudessa ja oman polun kulkemisessa on. Just tälläset idiootit kasvattaa niitä koulukiusaajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi