Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miten saisi rohkeutta aloittaa keskustelu tai jutella vain ilman että joku kysyy?
Kommentit (2)
Mä itse alan vain jutella. Vaikkapa työpaikan keittiössä heitän kevyttä läppää mistä tahansa, kuten kahvikoneen valikoimasta. Siitä se etenee vaikka ystävyyteen jos on edetäkseen. Älä odota mitään vaan elä hetkessä.
En mä kenenkään luo kävele juttelemaan, vaan rupattelen kun sattuu samaan tilanteeseen. Ihmisiä ei kannata pelätä :) tämä siis Helsingissä missä muka tuntemattomille ei saisi puhua.
Jos eivät vastaa tai muuten vaikuttavat siltä ettei kiinnosta, sitten ei voi mitään. Jokaisella on oikeus omaan tilaan.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
No jos olet TODELLA ujo niin aloita pienistä jutuista ja etene sitten vähitellen. Voit vaikka alkaa kysymään tuntemattomilta ihmisiltä kerran päivässä mitä kello on tai pyytää neuvoja jonnekin paikkaan. Kun saat vähitellen lisää rohkeutta niin kysy asioita jotka vaativat pidempää keskustelua, esimerkiksi pyydä suosittelemaan jotain hyvää kahvilaa. Kun homma sujuu niin voit kysyä vaikka mukaan kahville :) Ja en tiedä haluatko nyt oppia puhumaan vaan vastakkaiselle sukupuolelle mutta sosiaalisten taitojen opettelun kannalta olisi tärkeää puhua myös samalle sukupuolelle, jos nyt ei pyytää kahville niin kysyä aikaa tms. Ja jos joku kieltäytyy kahvista niin älä ota sitä henkilökohtaisesti, ajattele että tyypillä oli varmaan kiire, hän on itsekin tosi ujo tai muuta sellaista.