Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisiinmenossa tärkeintä hyvät juhlat, ei avioliitto sinänsä

Vierailija
25.09.2016 |

Löytyykö täältä muita, jotka eivät arvosta avioliittoa instituutiona tai joille se ei merkitse mitään? Naimisiinmenon syinä ovat juridiset seikat ja syy pitää isot ja kivat juhlat.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle avioliitto merkitsee eniten varmaan sitä että me ollaan nyt samaa perhettä, "ne Lahtiset" eikä vaan Maija Meikäläinen ja Matti Teikäläinen ja lapset Iida ja Iiro Meikäläinen-Teikäläinen.

Juridinen puoli kuuluu perheeseen tietysti, ollaan perhe myös virallisesti eikä vaan "ihmisten silmissä".

Rakkaudesta tietysti olen mieheni kanssa parisuhteessa, mutta avioliitto tuo siihen vielä sellaisen sitoutumisen lisän.

Meillä oli pienet häät, ja maistraatissa vihkiminen, ei tanssia, ei alkoholia, ei leikkejä, ja kivat muistot jäi silti. Toki olisin tykännyt kirkkohäistä koska kirkko on paljon hienompi paikka kuin maistraatti, mutta meillä oli sitten kaksosten ristiäiset 500 vuotta vanhassa kirkossa, se oli hienoa, ja vieraita oli enemmän kuin meidän häissä.

Ymmärrän tämän perhenäkökulman, varsinkin, jos on lapsia. Me emme kuitenkaan kumpikaan ole vaihtamassa nimiämme, eikä lapsiakaan ole tulossa, joten emme hae mitään perheen "statusta".

ap

Mitä te sitten "haette"? Hyviä pirskeitä, missä saatte itse olla humion taattuna keskipisteenä? Ja sitten erotaan ja järkätään seuraavan kanssa hyvät pirskeet? Taidatte olla aika nuoria.

Kivoja juhlia sekä noita juridisia oikeuksia (yhden paperin allekirjoittaminen riittää, ei tarvitse erikseen tehdä testamentteja, ilmoittaa lähiomaista jne.). Olemme vähän päälle kolmekymppisiä molemmat.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän