Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naimisiinmenossa tärkeintä hyvät juhlat, ei avioliitto sinänsä

Vierailija
25.09.2016 |

Löytyykö täältä muita, jotka eivät arvosta avioliittoa instituutiona tai joille se ei merkitse mitään? Naimisiinmenon syinä ovat juridiset seikat ja syy pitää isot ja kivat juhlat.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä ajattelin ensi kesänä astella alttarille ihan vaan koska rakastan tuota miestä. Toki ne muut jutut siinä on myös kivoja :P

Vierailija
2/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen täysin eri mieltä aloittajan kanssa. Kävin itse tovi sitten maistraatissa, asian tietää alle 20 hlöä. Inhoan isoja juhlia enkä  halua laittaa rahaa yhteen päivään tonneja. Tuottavat osakkeissa paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin eri mieltä. Minä haluan naimisiin ja avioliiton, en mitään juhlia. Sen rahan mikä juhliin menisi, voi käyttää paljon järkevämmin.

21N

Vierailija
4/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kumppanin kanssa taas eri mieltä. Maistraattiin, molempien vanhemmat todistajiksi ja mahdollisesti pienet "juhlat" lähipiirille.

Vierailija
5/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut mitenkään isot häät kun mentiin naimisiin (vieraita n. 50 henkeä), enkä halunnut naimisiin siksi, että olisin saanut pitää isot juhlat, mutta en myöskään olisi mennyt naimisiin ilman minkäänlaisia juhlia. Avioliiton juridisilla seikoilla ei ollut minulle mitään merkitystä, enkä myöskään pidä avioliittoa minään pyhänä instituutiona. Menin ehkä naimisiin samasta syystä kuin kuulun kirkkoon: tavan vuoksi, kun oltiin miehen kanssa oltu jo niin kauan yhdessä ja se oli "seuraava askel", vaikka se ei sen enempää merkitsekään.

Vierailija
6/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia vastauksia! Mitä avioliitto sitten teille merkitsee? Erityisen kiva tämä olisi kuulla kolmoselta, joka kertoi haluavansa juuri avioliiton - miksi? Itse en näe avioliittoa minään "saamisen" arvoisena, en sen enempää kuin esimerkiksi vuokrasopimusta tai testamentiaakaan.

ap

Vierailija
7/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle avioliitto merkitsee eniten varmaan sitä että me ollaan nyt samaa perhettä, "ne Lahtiset" eikä vaan Maija Meikäläinen ja Matti Teikäläinen ja lapset Iida ja Iiro Meikäläinen-Teikäläinen.

Juridinen puoli kuuluu perheeseen tietysti, ollaan perhe myös virallisesti eikä vaan "ihmisten silmissä".

Rakkaudesta tietysti olen mieheni kanssa parisuhteessa, mutta avioliitto tuo siihen vielä sellaisen sitoutumisen lisän.

Meillä oli pienet häät, ja maistraatissa vihkiminen, ei tanssia, ei alkoholia, ei leikkejä, ja kivat muistot jäi silti. Toki olisin tykännyt kirkkohäistä koska kirkko on paljon hienompi paikka kuin maistraatti, mutta meillä oli sitten kaksosten ristiäiset 500 vuotta vanhassa kirkossa, se oli hienoa, ja vieraita oli enemmän kuin meidän häissä.

Vierailija
9/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on nimenomaan juridinen sopimus. Juhlat on pelkkää tuhlausta. Pidettiin omat sukunimetkin.

Vierailija
10/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Koen olevani liian vanha prinsessajuhliin (oon 39 v.), mies on muutaman vuoden mua vanhempi. Isot bileet ois voitu järkätä, jos ois tajuttu mennä naimisiin muutaman vuoden sisällä seurustelun aloittamisesta, mutta kun ei menty, niin avoparina edelleen elellään. Maistraatti ois ihan jees, pari todistajaa ja korkeintaan ne kakkukahvit sukulaisille.

Vierailija
11/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ollut mitenkään isot häät kun mentiin naimisiin (vieraita n. 50 henkeä), enkä halunnut naimisiin siksi, että olisin saanut pitää isot juhlat, mutta en myöskään olisi mennyt naimisiin ilman minkäänlaisia juhlia. Avioliiton juridisilla seikoilla ei ollut minulle mitään merkitystä, enkä myöskään pidä avioliittoa minään pyhänä instituutiona. Menin ehkä naimisiin samasta syystä kuin kuulun kirkkoon: tavan vuoksi, kun oltiin miehen kanssa oltu jo niin kauan yhdessä ja se oli "seuraava askel", vaikka se ei sen enempää merkitsekään.

Kuka on niin typerä, että tekee juridisen sopimuksen, jonka sisällöllä ei ole itselle "mitään merkitystä".....? Ehkä sitten sulle on ihan sama, mihin on tullut juridisesti lupauduttua. Erikoista. :D

Vierailija
12/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on niin typerä, että tekee juridisen sopimuksen, jonka sisällöllä ei ole itselle "mitään merkitystä".....? Ehkä sitten sulle on ihan sama, mihin on tullut juridisesti lupauduttua. Erikoista. :D

Uskomatonta typeryyttä. Tuollaistahan voitaisiin huijata ihan mennen tullen.

Vierailija
13/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoisia vastauksia! Mitä avioliitto sitten teille merkitsee? Erityisen kiva tämä olisi kuulla kolmoselta, joka kertoi haluavansa juuri avioliiton - miksi? Itse en näe avioliittoa minään "saamisen" arvoisena, en sen enempää kuin esimerkiksi vuokrasopimusta tai testamentiaakaan.

ap

Onko mikään asia itseasiassa "saamisen arvoinen"? Pidätkö sinä mitään tärkeänä?

Minusta menee vähän toisen ihmisen halveksimisen puolelle, jos rupeaa luettelemaan, että tuota ja tuota asiaa ei pitäisi pitää tärkeänä. Että oikeasti tärkeitä ovat vain nämä ja nämä.

Vierailija
14/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä mennä naimisiin vaikka siksi, että on helpompi matkustaa puolison kanssa työkomennukselle toiselle puolelle maailmaa tai ettei tarvitse tehdä testamenttia. Ei se vaadi sitä, että avioliitolla instituutiona on mitään merkitystä. Nuo asiat vain on helpointa saada menemällä naimisiin.

Vierailija
15/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko mikään asia itseasiassa "saamisen arvoinen"? Pidätkö sinä mitään tärkeänä?

Minusta menee vähän toisen ihmisen halveksimisen puolelle, jos rupeaa luettelemaan, että tuota ja tuota asiaa ei pitäisi pitää tärkeänä. Että oikeasti tärkeitä ovat vain nämä ja nämä.

Pidän, moniakin, mutta avioliitto insituutiona ei kuulunu niihin. En ole missään sanonut, ettei kukaan saisi pitää avioliittoa tärkeänä, vaan kyselin löytyykö muita tavallani ajattelevia.

ap

Vierailija
16/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä menisi naimisiin juhlien takia. Voithan järjestää juhlat muutenkin, jos se on niin tärkeää. Meidät vihittiin maistraatissa, kaksi todistajaa läsnä ja that's it.

Vierailija
17/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle avioliitto merkitsee eniten varmaan sitä että me ollaan nyt samaa perhettä, "ne Lahtiset" eikä vaan Maija Meikäläinen ja Matti Teikäläinen ja lapset Iida ja Iiro Meikäläinen-Teikäläinen.

Juridinen puoli kuuluu perheeseen tietysti, ollaan perhe myös virallisesti eikä vaan "ihmisten silmissä".

Rakkaudesta tietysti olen mieheni kanssa parisuhteessa, mutta avioliitto tuo siihen vielä sellaisen sitoutumisen lisän.

Meillä oli pienet häät, ja maistraatissa vihkiminen, ei tanssia, ei alkoholia, ei leikkejä, ja kivat muistot jäi silti. Toki olisin tykännyt kirkkohäistä koska kirkko on paljon hienompi paikka kuin maistraatti, mutta meillä oli sitten kaksosten ristiäiset 500 vuotta vanhassa kirkossa, se oli hienoa, ja vieraita oli enemmän kuin meidän häissä.

Ymmärrän tämän perhenäkökulman, varsinkin, jos on lapsia. Me emme kuitenkaan kumpikaan ole vaihtamassa nimiämme, eikä lapsiakaan ole tulossa, joten emme hae mitään perheen "statusta".

ap

Vierailija
18/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juridisesti avioliitto on aika merkityksetön. Asiat voi sopia muutakin kautta.

Vierailija
19/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tämän perhenäkökulman, varsinkin, jos on lapsia. Me emme kuitenkaan kumpikaan ole vaihtamassa nimiämme, eikä lapsiakaan ole tulossa, joten emme hae mitään perheen "statusta".

ap

Mitä te sitten "haette"? Hyviä pirskeitä, missä saatte itse olla humion taattuna keskipisteenä? Ja sitten erotaan ja järkätään seuraavan kanssa hyvät pirskeet? Taidatte olla aika nuoria.

Vierailija
20/21 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä mennä naimisiin vaikka siksi, että on helpompi matkustaa puolison kanssa työkomennukselle toiselle puolelle maailmaa tai ettei tarvitse tehdä testamenttia. Ei se vaadi sitä, että avioliitolla instituutiona on mitään merkitystä. Nuo asiat vain on helpointa saada menemällä naimisiin.

Lainattu kirjoittajapa kirjoitti, ettei avioliiton juridisilla seikoilla ole hänelle mitään merkitystä. (??!! :DD) Ikävä kyllä niillä on hänelle merkitystä, jos on avioliiton solminut. Ne juridiset seikat kun eivät ole mitään omakohtaisia fiilisjuttuja. :D