Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vieläkin ihmisiltä menee sekaisin akateeminen ja akateemikko?

Vierailija
24.09.2016 |

Peruskoulua lienee kaikilla käytynä se 9 vuotta vähintään.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amispölöiltä menee, akateemisilta ei mene.

Vierailija
2/11 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukat käyttää akateemikko-termiä ihan vitsinä. Suurin osa kyllä tietää mitä se oikeasti tarkoittaa vaikkei ois yliopistossa opiskellutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hauskuuttaa myös se että jotkut kutsuvat nuorta naimatonta miestä nuorikoksi :D

Vierailija
4/11 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukat käyttää akateemikko-termiä ihan vitsinä. Suurin osa kyllä tietää mitä se oikeasti tarkoittaa vaikkei ois yliopistossa opiskellutkaan.

Höpö höpö.

Vierailija
5/11 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olin tahallisesti typerä" -puolustuksessa on vain se vika, että tahallinenkin typeryys on silti typeryyttä.

Vierailija
6/11 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että käännöskirjallisuus pitää yllä virhettä (academic - akateemikko).

Vierailija
7/11 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten sekoittuu. Varmaan samalla tavalla kuin monet muutkin samalta kuulostavat termit voivat sekoittua. Kuten esimerkiksi diskontto ja diskurssi. Epäiletkö, että nuo kaksi mainitsemaasi termiä menevät jotenkin eri tavalla sekaisin kuin muut sekaisin menevät? Vai mitä oikein ajat takaa?

Vierailija
8/11 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olin tahallisesti typerä" -puolustuksessa on vain se vika, että tahallinenkin typeryys on silti typeryyttä.

Ei ole. Tahallinen typeryys voi olla huumoria, sarkasmia tai ivaakin. Mikään noista ei sinänsä ole typeryyttä.

Vierailija
9/11 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se joillakin saattaa puheessa mennä sekaisin., tai tuhahta tyyliin se on sellainen akateemikko, tarkoitan lähinnä kai, että se on sellaine turhantärkeilijä.  - Ja on myös jännää, kun os  vetää herneen nenäänsä, kun sanon meneväni kouluun.  - Sen sijaan, että sanoisin vaikkapa, että tulevana maanantaina menen seuraamaan n.n professorin luentona aiheesta xx yliopistolle. 

Vierailija
10/11 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hauskuuttaa myös se että jotkut kutsuvat nuorta naimatonta miestä nuorikoksi :D

Joo, ja nuoria naisia nuorukaisiksi.

Vierailija
11/11 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskokset ja sisarukset ei myöskään ole sama asia. Kaikki siskokset ovat sisaruksia, mutta kaikki sisarukset eivät ole siskoksia ;)