Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä vaan alkoholistilta

Vierailija
24.09.2016 |

Olen myös käyttänyt huumeita, mutta niitä hyvin satunnaisesti.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko kännissä nyt

Vierailija
2/31 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ootko kännissä nyt

Lievästi kyllä. Aamulla korkkasin ekan siiderin.

Vierailija
4/31 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla lapsia?

Luojan kiitos ei.

Vierailija
5/31 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko oikeasti, että alkoholismi on sairaus, jolle ei kerta kaikkiaan mahda mitään, vai myönnätkö että loppujen lopuksi se on ihan oma kätesi, joka sitä alkoholia kaataa kurkusta alas ja sinulla on vastuu siitä valinnasta joka kerta, kun pullon avaat?

Vierailija
6/31 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

fdfdf kirjoitti:

Uskotko oikeasti, että alkoholismi on sairaus, jolle ei kerta kaikkiaan mahda mitään, vai myönnätkö että loppujen lopuksi se on ihan oma kätesi, joka sitä alkoholia kaataa kurkusta alas ja sinulla on vastuu siitä valinnasta joka kerta, kun pullon avaat?

Uskon. Toki se on minun oma käteni joka sitä alkoholia kumoaa kurkusta alas, mutta se himo siihen on valtava. Sitä on hyvin vaikea kuvailla sellaiselle joka ei ole koskaan ollut riippuvainen mistään. Onhan myös todettu, että myös geenit vaikuttavat siihen miten helposti riippuvuuksia syntyy. Loppupeleissä olen itse vastuussa omasta juomisestani.

Vierailija
7/31 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

millon huomasit olevas alkoholisti 

Vierailija
8/31 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juomisen laukaisee? Mitkä on tunnesyyt fyysisen riippuvuuden ohella?

Vierailija
9/31 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

millon huomasit olevas alkoholisti 

Siinä meni todella pitkään. Minä kun en myöntänyt ongelmaa vaan uskottelin itselleni, että tilanne on hallinnassa. Sit jossain vaiheessa tajusin ettei mulla ole enää vanhoja kavereita ollenkaan, koska kaikkien kanssa meni välit mun kännitörttöilyjen takia. Rahat meni kaikki alkoholiin jne. Tajusin että juoppoja tässä ollaan. 

Vierailija
10/31 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi on sairaus ja sille on aste-eroja, kuten vaikkapa liikalihavuudelle tai nivelreumalle. Geneettinen rasite on ihan oikea ja tutkimuksissa todettu fakta. Känni on toiselle syvempi mielihyvän lähde kuin toiselle. Jotkuthan eivät siedä viinaa lainkaan ja sekin on geneettistä. Mutta geenit eivät kaada viinaa kenenkään kurkusta alas, kuten ap toteaa.

Alkoholi on myrkky. Jokainen on itse vastuussa, miten itseään myrkyttää ja mitä seuraamuksia siitä ehkä läheisille on. Jos on sillä rasituksella paiskattu, että viina maistuu, sen huomaa kyllä hyvin varhaisella iällä, ihan teini-iässä. Sitten pitää vaan miettiä, mitä haluaa ja miten selvitä. Haluaako selvitä vai päästää itsensä helpolla ja juoda itsensä hautaan viiskymppisenä. Suunnilleen siihen asti kroppa kestää.

Vierailija
11/31 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et lopeta juomista, jos kerta tajuat olevasi alkoholisti? Ymmärrän kyllä niitä surkimuksia, jotka eivät myönnä ongelmaansa, jolloin he eivät osaa/halua hakea apua.

Vierailija
12/31 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N29 kirjoitti:

Miksi et lopeta juomista, jos kerta tajuat olevasi alkoholisti? Ymmärrän kyllä niitä surkimuksia, jotka eivät myönnä ongelmaansa, jolloin he eivät osaa/halua hakea apua.

Se riippuvuus. Ei pysty lopettamaan, vaikka haluaisi.

Vierailija
13/31 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N29 kirjoitti:

Sellaisen ihmisen on todella helppoa sanoa, että lopeta joka ei ole kokenut kunnon riippuvuutta. Tämä viinanhimo on ihan hirveä ja sitä on todella vaikea vastustaa. Mun mieli keksii kokoajan tekosyitä tarttua pulloon. Mun ajatus ei vaan toimi normaalisti.

Vierailija
14/31 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä juomisen laukaisee? Mitkä on tunnesyyt fyysisen riippuvuuden ohella?

Mielihyvää. Alkoholi on ikäänkuin kaveri. Se tuottaa hyvää oloa ja sen voimin pääsen pakenemaan ahditusta, masennusta. Hetkeksi tosin vain. Pää ei vaan kestä elämää selvinpäin. Se on liian kovaa ja masentavaa. Pitää saada jotain jolla päästä pois.

Vierailija
15/31 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet noin heikko?

Vierailija
16/31 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi kun juot niin iskee Wernicke-Korsakovyn oireyhtymä eli alkoholidementia.  Kaikenlainen aloitekyky menee ja lopulta munuaiset sanoo poks, siihen kuolet sitten. 

Sitä ennen ehdit vielä saada monta kertaa verensyöksyjä, jotka ovat melkein kaikki myös alkoholista johtuvia.

Mutta jatka toki ryyppäämista, onhan se viina niin hyvää.

Toivon, että sulla ei ole yhtään läheistä ihmistä hengissä.

Terveisin alkoholistin lapsi

Vierailija
17/31 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yrittänyt olla juomatta, että keskittyisit johonkin muuhun.   Mistä ahdistus johtuu.   Mikä muu voisi antaa hetkellistä helpotusta.

?????

Vierailija
18/31 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet noin heikko?

Kai siitä pitää syyttää geenien ja kasvatuksen yhteistulosta. Sain jo lapsena mallin siitä, että tunteista ei puhuta ja niitä käsitellään tarttumalla pulloon. Teininä en saanut apua ahdistukseen ja masennukseen ja sain kuulla olevani vain laiska ja tyhmä. Olen luonteeltani todella herkkä, helposti stressaantuva ja ahdistuva. Normaali elämä tuntuu olevan vaikeaa, kun ei minulla ole koskaan ollut keinoja käsitellä tätä. Ratkaisu oli tarttua pulloon ja tällä tiellä ollaan. Kyllä minä tiedän mitä on edessä.

Vierailija
19/31 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistushan on nimenomaan seurausta siitä alkoholin käytöstä.

Vierailija
20/31 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yrittänyt olla juomatta, että keskittyisit johonkin muuhun.   Mistä ahdistus johtuu.   Mikä muu voisi antaa hetkellistä helpotusta.

?????

Olen. Ei se auta. Mun koko pääkoppa pitäisi laittaa ihan uusiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi