Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En haluaisi ostaa asuntoa miesystäväni kanssa, koska hänellä on lapsia.

Q1
24.09.2016 |

Tilanne, se että mies haluaa tai oikein painostaa minua asunnon ostoon kanssaan, koska haluaa jättää lapsilleen kiinteää perintöä. Minulla ei ole lapsia ja olen jo lähes menopaussissa. En haluaisi millään alkaa tällaiseen, koska jos miehelle sattuu jotain, on hänen ex vaimonsa heti häätämässä minua. Lapsilahan on heti oikeus perintöönsä. Mies ei halua naimisiin, ja mitä se auttaisikaan kun puolet asunnosta kuuluu hänelle, hänen lapsilleen ja ahneelle exälle tavallaa.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä osta. Simple as that.

Vierailija
2/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kämppä myytäisiin ja pitäisit rahat sun puoliskolta. Mitä jos ostat kämpän itse itsellesi tai vaadit naimisiin menoa ennen ostoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakoon mies itse asuntonsa jos haluaa? Miksi sun pitäis siihen osallistua?

Vierailija
4/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En  suosittele a  )asunnon ostoa b)suhteen jatkamista painostavan kumppanin kanssa.

Kumppani voi  sijoittaa rahansa vaikka osakkeisiin, älä ihmeessä rahoita hänen kämppäänsä mitenkään.

Ilmoita painostajalle että haluat suhteeseen mietintätauon painostuksen takia. Kuuntele intuitiotasi - jos ajatus tuntuu huonolta se yleensä on. Älä ole liian kiltti!

Vierailija
5/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta.

Mies voi ihan itse ostaa asiat jotka haluaa jättää perinnöksi lapsilleen.

Vierailija
6/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos sulle sattuis jotain niin oma osuutesi jäisi siipallesi ja ahneet lapset ja ex saisivat sunkin perinnön lopulta. En minäkään tilanteessasi ryhtyisi moiseen. Pysy lujana AP!

Vierailija
7/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se mies ostaa ihan itse sen asunnon itselleen ja myöhemmin perinnöksi lapsille. 

Vierailija
8/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskellä on kotiin hallintaoikeus. Eivät voi häätää sinua.

Vierailija
9/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on myös ehdottanut, että hän ostaisi sen asunnon, ja minä maksaisin vastikkeet, lämmöt ym. Ei tässäkään mitään järkeä ole, koska minullehan ei jäisi mitään, ja taas mut heitettäisiin taivasalle, jos miehelle sattuisi jotain. Tai mies heittäissi, ja olisin tyhjin käsin. Kuinka hävyttömiä miehet voi olla ja oman edun tavoittelijoita?

Ap.

Vierailija
10/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koskaan kuulleet testamentista? Sekä aloittaja että mies voivat sellaisen tehdä. Aloittaja voi testamentata oman osuutensa ihan kenelle haluaa. Hallintaoikeutta taas käyttävät monet avioparitkin, ja ihan vaikka olisi vain yhteisiä lapsia.

Vierailija
11/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leskellä on kotiin hallintaoikeus. Eivät voi häätää sinua.

Mutta eihän avopuoliso ole virallisissa papereissa leski. Yhteiskunnalle se on nobody.

Vierailija
12/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muutenkin aina testamentilla lapsettomien miettiä asiat ajoissa, jos on joku lähellä, jolle ei rahojaan halua.

Vanhempieni tuttava oli lapseton, yh-äitinsä kasvattama poika. Peri todella merkittävän perinnön, koska äiti peri omilta vanhemmiltaan paljon ja lisäksi äiti oli hyväpalkkaisena kasvattanut varallisuutta merkittävästi. Hänellä oli yksi katkeruus elämässä: Isä oli heidät aikanaan jättänyt toisen naisen takia ja saanut pari uutta lasta, joille kaikki jo kuolleen isän rahat oli mennyt uuden vaimon kautta jne. Mitään kontaktia ei siihen sukuun ollut, hänelle oli isä kuollut jo ennen reaalista kuolemaansa ja sisaruksia ei ollut koskaan nähnyt.

Tämä mies asui miesystävänsä kanssa avoliitossa vuosia, mutta silloin ei tainnut vielä olla edes mahdollista rekisteröidä suhdetta. Puhui monesti, että tekee testamentin sille puolisolle, ettei rahat mene vaan sinne sisaruspuolille. Yksi kaunis päivä tuli onnettomuus ja niinpä nämä sisaruspuolet perivät kaikki. Siis rahat, jotka oli tämän miehen äidin suvusta tulleet ja äiti varmaan kääntyisi haudassaan, kun kuulisi, kenelle ne rahat loppujen lopuksi päätyi. Miesystävä heitettiin sisaruspuolten toimesta asunnosta kiireen vilkkaan ulos jne. Siellä vahtivat, ettei mies vie 20 vuoden suhteen jälkeen yhtään kippoa tai kuppia. Ja vielä piti selvittää, että onko miesystävä saanut eläessään lainoja, joita ei olisi maksanut. Kehtaavatkin. Näköjään raha ei haise, vaikka se kuinka  tulisi vieraalta sukulaiselta.

Tarinan opetus: Tee aina paperit heti kuntoon. Mitä vaan voi sattua!

Vierailija
13/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko koskaan kuulleet testamentista? Sekä aloittaja että mies voivat sellaisen tehdä. Aloittaja voi testamentata oman osuutensa ihan kenelle haluaa. Hallintaoikeutta taas käyttävät monet avioparitkin, ja ihan vaikka olisi vain yhteisiä lapsia.

Miesystävä ei halua jättää perintöä kuin lapsilleen. Minäkään en jätä sitten hänelle, enkä kyllä hänen lapsilleenkaan.

Ap

Vierailija
14/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies voi ihan hyvin hankkia sijoitusasuntoja yksiö kerrallaan. Turha sotkea vakituista asuntoa perintöjuttuihin.

Vierailija
15/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

#4 jatkaa:

Kirjoitin omasta kokemuksestani. Eräässä aiemmassa suhteessa minua painostettiin ostamaan miehen kanssa asunto. Laskelmieni mukaan siinä olisi  käynyt niin että loppujen lopuksi olisin maksanut asunnosta 2/3 mutta omistanut laillisesti vain 1/3, joten en asiaan suostunut josta seurasi  toki  murjotusta mutta pidin pääni. Mies painosti minua muutenkin asioissa joita en nyt lähde tässä enempää avaamaan, mutta sen haluan ap:lle sanoa että turhan yksinjäämisen pelon tai miellyttämisen halun takia ei kannata suostua painostuksen alla mihinkään. Siitä ei seuraa mitään hyvää. Minä  selvisin em. suhteesta mutta henkiset arvet jäivät.

Painostus on aina väärin toista kohtaan. Se on vallankäyttöä eikä  kieli tasapainoisesta tai tasa-arvoisesta suhteesta. Kehotan sinua oikeasti miettimään kohtaavatko sinun ja miesystäväsi elämänarvot- ja tavat niin että suhdetta kannattaa jatkaa.

Vierailija
16/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina ontuu siltä osin, että miehen isä on ilmeisesti aikoinaan tunnustanut lapsen omakseen.

Vierailija
17/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehen ex littyy tähän mitenkään? Oletan että miehen lapset on jo aikuisia.

Vierailija
18/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarina ontuu siltä osin, että miehen isä on ilmeisesti aikoinaan tunnustanut lapsen omakseen.

Jos viittaat tarinaan vanhempieni tutusta miehestä, niin mieshän oli avioliitossa syntynyt. Isä jätti äidin ja pienen poikansa, perusti uuden perheen jne.

Vierailija
19/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten miehen ex littyy tähän mitenkään? Oletan että miehen lapset on jo aikuisia.

Ovat vasta 7 ja 8 vuotiaita, ja mies 52v. Ei noi tenavat vielä varmaan 20 vuoteen päätä itse mistään....

Ap.

Vierailija
20/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan mies testamentata elinikäisen käyttöoikeuden asuntoon sulle? Tai sitten menette naimisiin ja teette avioehdon, sulle jää kuitenkin lesken oikeus asua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi