Korkeimmin ja matalimmin koulutettu ihminen keta olet tapaillut vai oletko niin pinnallinen etta sanot "tapailen vain akateemisia"
Oliko kovasti erilaisia alykkyyden ja sivistyksen suhteen? Kummasta itse pidit enemman ja mika on oma koulutuksesi?
Kommentit (35)
Korkein tohtori ja matalin amis. Näitä on ollut useampia, mutta tässä nyt pari esimerkkiä.
Eron huomasi ainakin kiinnostuksenkohteissa. Erästä tohtoria kiinnostivat yhteiskunnalliset asiat, ja hän tykkäsi vapaa-ajalla käydä elokuvissa ja konserteissa. Halusi matkustella ja tutustua eri kulttuureihin.
Erästä amista kiinnosti vuorostaan lähinnä ryypätä kun töiltään ehti, mutta toisaalta hän oli myös tohtoria huomattavasti urheilullisempi.
Amista ei liiemmin kiinnostanut maailmanmeno, mutta hän halusi kuitenkin matkustella. Matkustelussa kiinnostavaa oli etenkin kännääminen ja rannalla makoilu. Lopulta amis dumppasi minut, kun olin hänelle kuulemma liian älykäs.
Suosittelen ap:lle terapiaa tähän akateemisuus-ongelmaansa.
Olen tapaillut peruskoulun kasuluokkalaista (olin itsekin silloin kasilla), naimisissa olin 12 vuotta KTM: n kanssa, sitten intohimoinen ystävyys- rakkaus- ja seksisuhde ammattikoulun käyneen kanssa, nyt ihana seurustelusuhde duunarin kanssa, joka ylioppilas ja sen jälkeen käynyt amiksen. Itse ole maisteri. Kaikki suhteet olleet ihania ja hyviä, tämä nykyinen paras.
Siitä on pitkä aika, kun olen ollut naisen kanssa joka ei ole korkeakoulutettu ja alle 170 cm. Pidän älykkäistä naisista, ja akateemisissa niitä on tietty eniten. Ja pitemmät naiset sytyttää paremmin, vaikka itse olenkin semmonen perus 185 cm. Itse olen maisteri.
Korkein DI ja matalin amiksen kesken jättänyt, oppisopimuskoulutuksen suorittanut duunari.
Nää dippainssit osoittautu kaikki vain seksin perässä juokseviksi kusipäiksi. Tää duunari ehkä maailan kultaisin mies. Fiksukin myös, vaikkei kirjaviisas kuitenkaan.
Itselläni on AMK -tutkinto.
Miten vieläkin ihmisillä saattaa olla vääriä käsityksiä lukihäiriöstä. Kirjoittaja edellä totesi miehensä olevan älykäs, mutta lukihäiriön takia ei akateemiset opinnot houkutelleet. Näin on, lukihäiriö ei todellakaan korreloi älykkyyden kanssa. Hyvällä ystävälläni oli vaikeksia lukiossa, jätti kesken, mutta aikuisiällä kirjoitti iltalukiosta ylioppilaaksi ja hänellä on amk-tutkinto erinomaisin arvosanoin. Tyypillistä onkin, että iän myötä lukivaikeudet hälvenevät, lukeminen on vain hidasta, toivottavasti ei kuitenkaan vastenmielistä. Eiväthän kaikki lukihäiriöttömätkään pidä lukemisesta tai opiskelusta.
No olen ollut mieheni tavatessa 18v, eli kaikki tapailemani miehet ovat tuossa vaiheessa olleet vielä max lukion käyneitä ja seuraavaan vasta hakevia tai juuri sillon aloittaneet koulun.
Mieheni on sitten luonnollisestikin se korkeimmin kouluttautunut amk-insinööri.
Arvostan koulutustakin enemmän älykkyyttä, joten en olisi sinkkunakaan mikään tietyn koulutustason vaativa nainen.
Avomies on käynyt vaan peruskoulun. Hän lukee paljon, kirjoittaa harrastuksena, opiskelee neljää/viittä kieltä ja puhuu sujuvasti kolmea. Todella hyvä yleissivistys, parempi kuin minulla (lukion käynyt korkekouluopiskelija).
Huvikseen vähän opettelee latinaa ja vanhaa englantia esimerksi ja lukee USA:n historiasta kertovaa kirjaa, musta ei tohon olis. 😂
Eksä oli amiksessa, ei edes tiennyt kuka Tolstoi on. Eli ei tosiaan fiksu, mikään ei kiinnostanut ja amis jäi kesken.
Vierailija kirjoitti:
Olen DI ja seurustelen vain peruskoulun käyneen kanssa. Kieltämättä tasoeron huomaa älykkyydessä ja sivistyksessä
Et tunnu juuri arvostavan kumppaniasi. Miksi jatkat suhteessa?
Pelkkiä amiksia olen tapaillut ja sellaisen kanssa naimisissa. Itsellä lukio + AMK-opinnot takana.
Vierailija kirjoitti:
Matalin peruskoulun kaynyt tytto. Kyllahan sen huomasi mutta uskomaton kroppa ja mahtava seksipartneri. Tosi kiva tytto.
Taman tyton kanssa ongelmia oli etta ei pystynyt suunnittelemaan mitaan ihan tavallinen tapaaminen saattoi muuttua tuntia ennen kun huomasi etta jotain pakollista piti tehda. Koti oli sotkuinen, laskut jai maksamatta jne. Mutta kultainen ja tosi seksikas ja tiesi miten miesta miellytetaan.
Ekonomi ja vain peruskoulun käynyt (molemmat olivat tuolloin 23-25v).
Ekonomilla oli paremmat kirjoitustaidot, mutta kaikessa muussa oikeastaan se peruskoulun käynyt oli parempi.
Hänellä oli laaja yleissivistys (oli lueskellut ja lueskeli paljon eri alojen kirjallisuutta huvikseen) siinä missä ekonomin tietotaidot ja kiinnostus olivat hyvin rajalliset.
Peruskoulun käynyt oli myös kaikinpuolin mielenkiintoisempi persoona ja jotenkin "näki" mun läpi, suoraan sieluun.
Ekonomi oli häneen verrattuna kuin joku tylsä ihmiskuori, kun taas peruskoulun käynyt soitteli jotain ihan omia säveliään mun sisällä ja paransi paljon lapsuustraumojani.
Hän oli pehmeä, lempeä, rakastava, ihana... Toinen taas oli perusmukava, kohtelias, tylsä, hieman ylimielinen ja oikeastaan aika perus kauppiksen käynyt ja pankkialalle suuntautunut espoolainen.:D
Tuo peruskoulun käynyt on tähänastisen elämäni suurin rakkaus, ei ole vielä tullut toista hänen veroistaan.
Matalimmin amis (tai olikohan edes sitäkään, hmm), mukava mies eikä koulutustaso varsinaisesti ollut syy siihen että lopetin tapailun, päihteiden käyttö ja itsetuhoisuus/välinpitämättömyys omasta ja muiden turvallisuudesta (esim. törkeä kaahailu huvin vuoksi) oli suurin syy, vaikka muuten ihan ok mies olikin.
Korkeimmin koulutettu oli väikkäriä viimeistelemässä oleva mies, tämäkin ihan mukava tapaus ja olisin ollut valmis tapailemaan pidempään, mutta häntä ei kiinnostanut pidemmän päälle. Tiedä sitten liittyykö siihen että väitteli tekniikan alalta ja tuntui että hänen ajattelunsa myös ihmissuhteissa oli jotenkin kaavamaista ja olisi halunnut että asiat etenevät tietyllä tavalla ja tunteet tapahtuvat jossain tietyssä järjestyksessä.
Enimmäkseen olen tapaillut yliopisto-opiskelijoita/maistereita koska sellainen itsekin olen, tosin miehelläni on amk-tutkinto. Ei sillä koulutuksella ole väliä, vaan mielenkiinnon kohteilla ja ajatuksilla, ja ne useimmiten ovat enemmän yhteneväiset saman koulutustaustan omaavilla.
Matalimmin koulutettu ja paras ja rakkain on nykyiseni, lukiokoulutus (ja siihen päälle jotain työssä käytyjä koulutuksia).
Korkeimmin koulutettu on nykyään akateeminen mutta silloin oli vasta lukiolaispoika.
Korkeimmin koulutettu tais olla diplomi insinööri, matalimmin koulutetulla oli vaan peruskoulututkinto. Emmä hirveesti kiinnostu toisen koulutuksesta tai töistä.