Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla koira vaikka on allergiaa?

24.09.2016 |

Mulla on ollut yli vuoden Villakoira. Alussa jo oli nuhaa ja kesällä kun pentu niin kaukaa vielä haettiin niin ajattelin että siitepölyallergia vaan vaivaa. Koiran tulosta asti kokoajan poskiontelot kipeenä ollu ja iho kutiaa. Samoin silmät ja kurkku. Sitte kokoajan tosi kuumeinen olo. Koira oli hoidossa kuukauden ja tuli takas niin heti puski nuo vaivat ja oli sen kuukauden poissa. Kaikkihan sanoo että villakoirat ei aiheuta allergiaa. Allergialääkkeet auttaa vaan tohon silmien ja nokan kutinaan.. Koiralla (vaikka näyttelykoira lupaava on sellanen) Niin turkki leikattiin lyhyeksi ja pesen 2vkn välein niinkuin niitä kuuluukin pestä.

Lisäksi mulla on käsitaipeisiin tullu nokkosihottumantapaista ihottumaa vähän. Kissalle oon tosi allerginen että nousee ihan kuume jos liikaa semmosessa paikassa on.

Tosi rasittavaa ku tullu jo perheenjäsen tosta pikkusesta mutta ei vaan pysty pitämään. Kasvattajallekki laitoin jo alussa viestiä että oon allerginen niin vähätteli asiaa. Mulla kokoajan yskä ku koira lähellä ja silmät ja poskiontelot kipeet. Sitte hikoilen vaikka käyn suihkussa joka päivä yms.. Ei mitää ollu ku koira oli hoidossa. Vettä valuu nenästä ja en jaksa jotenki.

Voiko koiralle ostaa jotain pesuaineita jotka vähentäis sitä hilseilyä tai jotain. Ei silmin nää mutta siitähän se allergia yleensä tulee. En haluais koirasta luopua mutta mun on varmaan pakko ku haluan nukkua yötki hyvin ettei kokoajan oo kurkku tukossa :/

Meillä oli koira yli 10v mutta erillainen turkki. Ei koskaan tullu mitään oireita. Outo että nyt tosta tulee vaikka nuita pitäis voida pitää allerginenki :/ Mitähän mä tekisin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri rodut allergisoi todella eri tavoin. Harmillinen tilanne.

Vierailija
2/3 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu koirasta. En leikkis omalla terveydellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kissa-allerginen, mutten saa oireita kuin lyhytkarvaisista kissoista. Veikkaan että sulla ongelmat on lievempiä silloin kun koiran trimmauksesta on aikaa? Silloin se hilse pysyy piilossa eikä vaivaa. 

Meillä on nyt pitkäkarvainen persialainen kissa ja miehen äidin lyhytkarvainen maatiaiskissa. Kissoilta on pääsy kielletty makuuhuoneeseen, jossa nukun. Meillä on 2 kerroksinen omakotitalo ja molemmissa kerroksissa on ilmanpuhdistin pörisemässä koko ajan. Sen lisäksi imuroimme 2-3 päivän välein ja pyyhimme nihkeällä liinalla koko talon kerran viikossa. 

Näin toimien en saa oireita tosta lyhytkarvaisestakaan muutoin kuin silloin kun se tulee syliin siliteltäväksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä