Peppi vai Pinja tytön nimeksi?
Mies on Pinjan kannalla, minä taas Pepin. Halutaan reipas nimi tytölle :) Eli kumpi parempi?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peppi on kyllä niin koiran nimi että mieluummin Pinja.
Juu, peppi tuttu vain koiran ja satuhahmon nimenä. Pinja taas siemen ruoanlaittoon.
Tai raaka-aine tequilan valmistukseen...
Mikä vaan käy kun nykyään millään ei tunnu olevan mitään väliä. Mitä hullumpi sen parempi?
Kiitos kommenteista! Kyllä me taidetaan Pinjaan päätyä. Peppi kuulosta ihanalta lapsella, mutta juuri tuo aikuisuus vähän mietityttää. Tykkäisikö nimestään enää silloin... T. Ap
Nimi kasvaa lapsen mukana. Kun tämän päivän Peppi on aikuinen, nimi sopii hänelle ihan hyvin. Tiedän muutaman tytinkin, ja vaikka tytti tuo mieleen pienen tytön, nimi käy silti ihan hyvin myös aikuiselle. Ei niistä Tyteistä tule lapsi mieleen, vaan se aikuinen nainen, jonka nimenä se on. Monesta tämän päivän lapsen nimestä tulee minun ikäisille mieleen joku vanha mummo(Emma, Alma, Iida) mutta se ei yhtään haittaa. Ei mene kuin hetki ja on tottunut, että vauvan/lapsen nimihän se taas on. Nimet ja ihmiset elää.
Minä olen aikuinen Peppi ja erittäin tyytyväinen nimeeni! Se jää mieleen ihmisille heti tavattaessa ja en ole ikinä kokenut sen olevan liian lapsellinen. Olen päässyt niin korkeaan asemaan työelämässä kuin olen halunnutkin, vaikka en olenkaan uskottava Pirjo tms :) Antakaa lapsille vaan rohkeasti persoonallisia nimiä, mun mielestä se on jopa etu elämässä että jää mieleen nimenkin puolesta! Ajoittaisia Peppi Pitkätossu -viittauksia toki tulee ehkä kerran vuodessa kuultua mutta se nyt on ihan hauskaakin
Höpö provo. Mutta kai näitäkin nimiä joku lapsilleen silti laittaa..