Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~* Jouluisten maanantaihöpinät *~*

06.03.2006 |

pino,olkaa hyvä :D

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannan siis korteni kekoon, kun en oo kolmeen päivään mitään kirjoittanut. Täällä ollaan mummolassa. Lauantaina ollaan reissuun lähdetty. Ensin mentiin toista mummoa katsomaan ja samana iltana ajettiin tänne minun vanhempien luokse. Kaksi yötä ollaan siis nyt nukuttu ja hyvin on menny. Tämä on siis Miljan ensimmäinen yökyläreissu... Illat ja yöt on menny jokseenkin normaalisti, mitä Milja nyt viime yönä söi ekan kerran neljältä ja valvoi sen jälkeen melkein kaks tuntia! En tiiä jäikö sille nälkä, kun se vaan kiehnäs ja kiehnäs ja vaan tuijotteli silmät suurina. Ei se kitissy tai mitään, mutta ei vaan uni tullu. Sitten viiden aikaan syötin sitä lisää, niin sitten jokin ajan päästä nukahti. Aamulla oli pakkasta -28!!!, mutta enää kymmenen, joten neiti on ulkona nukkumassa. Kyllä se mukavasti tuo aurinko jo lämmittää. =)

Meillä oli miehen kanssa eilen 2-vuotishääpäivä! Ei sen kummemmin juhlistettu näin kyläreissulla, mutta leivoin kuitenkin täytekakun ja olihan se hyvää! Nyt mies onki lähteny takas kotiin kun on huomenna Helsiinkiin koulutukseen lähdössä...

Laitan Miljan nukkumaan kyljelleen, mutta tyttö nukkuu loppujen lopuksi lähes aina selällään. Vaunuihin nukutan aina kyljelleen. Mahalleen en ole edes yrittänyt nukuttaa, ei ole ollut tarvetta yrittää kun edellä mainituissa asennoissa hyvin uni maittaa.

Lauleskelen Miljalle aika usein. Pitäisi kyllä jostain hommata laulukirja tms. kun ei enää meinaa muistaa sanoja. Lauleskelen kyllä muutakin kuin lastenlauluja, esim. musiikkitv on monesti päällä. Ja mies tässä yksi päivä tanssitti Miljaa yhden espanjankielisen renkutuksen tahtiin, jota on nyt paljon MTV:llä soitettu, ja Milja oli ihan mielissään! Isin tyttö...=)

Tässäpä tällä erää, neiti alkaa varmaan kohta heräileen, on nukkunu pian neljä tuntia...

Vointeja ja jaksamista kaikki mammerot ja taaperot!

Äippä ja Milja 9vko2pvä

Niin joo, viikonloppupinossa joku kyseli ulkona nukuttamisesta flunssassa. Sääntö on, että ainakin nuhaisena saa nukuttaa. Ulkona on helpompikin hengittää tukkoisena. Yskäkään ei välttämättä haittaa, riippuu tietty siitä millainen yskä on. Esim. kuiva yskä ei välttämättä tykkää hyvää pakkasesta... Jokainenhan saa itse tehdä ratkaisunsa. Jokainen varmaan tietää, mikä on omalle vauvalle hyväksi. Jos ei halua laittaa flunssaisena ulos, sitten pitää sisällä ;) Milja on ollut hieman nuhainen jo monta päivää, mutta en ole nukuttanut sen takia sisällä. Ja aina on nokka ihan auki kun sisälle unien jälkeen ottaa. =)

Vierailija
2/7 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään oli meillä vihdoin neuvola.hieman jo ehdin odottaakin sitä,et päästäis vihdoin mittailemaan ukkoo. painoa oli jo runsaat 6,3kg ja pituuttakin 58cm! kyllä täältä vielä noustaan:) muutenkin terkkari kehui kasimiria jänteväks ja hyvin kasvaneeks. mun tarkoitus oli kysyä siitä kiinteiden aloittamisesta,mutta en edes ehtinyt,kun se sanoi itse,et " kun poika syö noin suurella ruokahalulla,niin kiinteiden aloituksenkin voi pikkuhiljaa aloittaa" . ehdotti juuri niitä vellejä kokeiltavaks ensimmäisenä.meninkin suoraan neuvolasta kauppaan katsomaan valikoimaa ja otin sen jo täällä mainitun peruna-porkkana-vellin. jos sitä jo sitten heti tänään uskaltais antaa tai sitten pitää jättää se huomiseen.

viikonloppu meni huippu hyvin kaikin puolin.kassu nukkui loistavasti sekä yöt että päivät ja hyimyili vaan valveilla.saunassa käytiin lauantaina koko poppoo ja kyllä poikaa nauratti,kun sai nakuilla niiiin pitkän ajan :) vaikka se ei nyt missään löylyissä ollutkaan,vaan siinä saunan alalauteella,niin kyllä se lämpö taisi kuitenkin sen verran rentouttaa,et seuraavana yönä se nukkuikin taas 4tuntia putkeen! itse sain siis levättyä myös hyvin.tosin mieheen kyllä kyllästyin täysin.. tuntuu,ettei meillä oo enää lainkaan sama ajatusmaailma eikä edes tärkeysjärjestys..huh...tänään meidän suhde ainakin tuntuu hyvin hyvin huonolta ja epätodennäköiseltä,et se jatkuis vanhuuteen saakka..

mutta.. pitää pysyä edes hiukan hyväntuulisena eikä äreenä ihan vaan vauvan ja oman mielenterveyden takia..

mahallaan ei meilläkään sängyssä nukuta,mutt esim.jos katson telkkaria ja kassu sattuu olemaan mun vatsan päällä mahallaan,niin silloin annan sen nukkua niin päin.samoin joskus yöllä,jos sillä on ollut vatsakipuja,oon ottanut sen köllimään mun mahan päälle ja siihen se onkin sitt nukahtanut. ei kai se mahallaan nukuttaminen sitä kätkytkuolemaa ihan 100%tee,eikös se oo ihan epäselvää,minkä takia vauvoja siihen kuolee.ainakin jostain satuin lukee noin muistaakseni..

no mutta.. kamalaa edes ajatella koko kätkytkuolemaa... täytynee lähteä syömään jotain.. miehen kanssa kinastelun takia oon unohtanut syödä tänään.. ehkäpä se mieli sitten paranee:)

iloista päivää!

annu ja kasimir 10vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä lauleskelusta vielä. meillä ei oo vielä yhtään lastenlaulu cd:tä,mutt oon kyllä huomannu,et suht tasaisesta musiikista poika rauhoittuu.se tasainen musa meillä on sitten esim. foo fighters:a,metallicaa,danzig ja sen sellainen.. black sabbath oli huono ozzyn kiekumisen takia,muuten musana varmaan olis sekin mennyt. itse hoilaan aina mukana parhaani mukaan ja yleensä poika siihen kailotukseen nukahtaakin ja oonkin ottanut sen hyväksi tavaksi ulos lähdössä. kasimir inhoaa ylikaiken pipon laittamista päähän +toppapukua ja niitä pukiessa on hyvä lauleskella jotain,niin se nukahtaa eikä tarvitse lähteä hirveän huudon kanssa rappukäytävään:)

mutta nyt täytyy todellakin mennä..

Vierailija
4/7 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ehdin kirjoittaa tähän maanantai pinoon! Onkin aika pitkä aika siitä kun olen viimeksi ehtinyt tänne pinoutumaan.

Meidän neitokainen nukkuu kyljellään pää taivutettuna oikein taakse, pitää kahdella kädellä tutista kii, ettei kukaan vaan vie hänen tärkeintä tavaraansa ;) Aamuisin herätessään hän on vehdannut kyllä itsensä selälleen. Menen silittelemään häntä masusta ja toivotan hyvät huomenet ja sitten se tulee: maailman ihanin hymy!!! Siinä kyllä karisee viimeiset unen rippeet äiteen silmistä!

Minä laulelen aika paljon typykälle ja koitetaan vähän leikkiäkin mm. hämähäkin tahtiin. Sitten kun ollaan ihan kahden niin keksin kaikenlaisia lurituksia vaikka pyykin ripustelusta narulle. Mies ei laula, vaikka aina kehuskeleekin hyvällä laulunumerolla...

Tänään kaupassa taas haikeena katselin yhtä isolla masulla varustettua naista. On niin outoa ajatella että vasta 3kk sitten itsellä oli yhtä iso maha, ja käveleminen teki kipeää ja kumartuminen oli yhtä tuskaa.....mutta silti oli se niin ihanaa ja jännittävää, kun ei tiennyt tulevasta ja kovasti toivoi vaan että lapsi syntyisi pian. Nyt hän on täällä enkä päivääkään vaihtaisi pois, mutta jotenkin haikeeta kun ei voi koskaan enää odottaa esikoista! Hmm, miltäköhän se toinen raskaus stten tuntuu???

No joo, jos nyt lopettelis ennen kuin tulee uusi vauvakuume : ) ja menis lypsämään tälle vuvalle vähän ekstra evästä pulloon, että saatais painoa lisää!! Hyvää yötä kaikille mussukoille ja äideille kans!

Vierailija
5/7 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti käydä lukasee viikonlopun pinkka ensin ;) Aika hiljaista näyttäisi olleen... Mutta hyvä että edes osa jaksaa kirjoitella.On kuitenkin tosi kiva lukea muiden kuulumisia :)

Meillä Nea on silmätulehduksessa :/ Ei olla vielä lääkärissä käytetty kun ei oo silmä kuitenkaan umpeen muurautunut,rähmii vaan jonkun verran.. Olen sitten tyytynyt putsaamaan rääpät ripsistä.Seuraillaan tilannetta.

Ukkokin on nyt sitten flunssassa.Yleensä se ei oo MILLÄÄN kipeä.Kaikki pöpöt kiertää sen kaukaa.Lähti aamulla silti töihin.Niillä on tod näk niin kiire siellä töissä (kuljetusalalla), kun on tuo lakkokin,että ' pakko' oli mennä.Niiden kuskit ei kuulu liittoihin joten kaikki on ajossa ja keikkaa varmasti riittää :P

Viikonlopun pinossa oli puhetta vauvan masullaan nukkumisesta.Mä en oo nukuttanu masullaan kun tähän asti typy on goisinu mun kainalossa :)

Tosin nyt muutamana iltana olen tyynesti vaan laittanu omaan petiin kun näyttää sippaavan ja sinne on myös nukahtanu (n.klo23-00).. Sitten kun on heränny syömään ekan kerran (n.klo 03-05) Niin olen nostanut viereen loppu yöksi. Tänään herättiin taas ' aikaisin' , jo ysiltä!! On HIEMAN aikaistunut tämä meidänkin ' rytmi' Alussahan me nukuttiin puoleen päivään,joskus yhteen asti ;) Parempi näin niin ehtii tehäkkin jotain päivien aikana :)

Mun pitäis varmaan käydä ostaa joku lastenlaulu cd.Meillä ei oo oikeen mitään lapsellista musiikkia.Fröbelin palikat vois olla kiva..

Toistaiseksi oon lauleskellu tytölle vaan rokkia ja metallia. Eihän tuo nyt vielä niistä ymmärrä mutta lastenlauluja on varmasti helpompi laulaa mukana kuin Nightwishiä tai Metallicaa xD heh..

Laulatteko muut paljon vauvoillenne???

Mua harmittaa kun meillä ei ole pianoa.Oon pimputellu 10v mutta nyt on taidot pahasti ruostunu kun ei meillä oo tilaa niin isolle soittimelle ;D Olis niiiiiin kiva soittaa ja laulaa tytön kanssa.. Muutenkin toivoisin että tyttö olisi saanut edes hieman musikaalisuus-geenejä ;) Ukko on yksi maailman epämusikaalisimmista ihmisistä, joten toivottavasti ei tuu siinä asiassa isäänsä ;))

Jaarittelua..joo tiiän..koittakaa kestää ;)

Tyttö huutelee sitä tahtia että on mentävä juttelemaan hänen kanssaan :O Muuten menee lapselta hermo ;)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!! Pysykää terveinä!!!!!

-Tiggr&Nasu +3kk

Vierailija
6/7 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana rauha,hetken=)

Juho 25 min.nukkunut ja Katri halus katsoa videota...ehdin tossa lypsääkin ja vielä pullot pitää ottaa kiehumasta,saan siis hetken ns.omaa aikaa,koneella tietty.

mä lopetan toistaiseksi ehkäisyn..siis ei saa saada väärää käsitystä,mä tarkoitin nuo minipillerit kun ne aiheuttaa kuten aina pillerit tätä jatkuvaa päänsärkyä ja kun nuo petipuuhat on niin harvassa tällä hetkellä niin tuntuu turhalta niitä syödä ja saada päänsärkyä.

Mulle vaan ei juuri mikään ehkäisy sovi,ei ees kummiukot=)

No joo,se siitä.

Juho ei kans nuku mahallaan kun ei muutenkaan tykkää olla mahallaan.Huomenna viimein se 3kk neuvola,taitaa 7kg mennä rikki meillä=)iso puntti on!

Meillä vasta aikaisin herätään..tosin yöllä ei syö mutta joku aika sitten Juho nukkui kahdeksaankin asti,nyt herää syömään 6:30-7 yleensä,kyllä sitten 1-1,5h sen jälkeen vielä nukkuu kunhan on hetken saanut aamuhöpötellä meijän kanssa,isosisko naurattaa Juhoa usein=)

Illalla onkin muskari eli musiikkileikkikoulu tytöllä ja jos syksyllä tulee vauvaryhmä niin ilmoitan Juhonkin muskariin.

Kyllä meillä lauletaan paljon,minä ja tyttö ollaan musikaalisia ja jos perintönä tulee,niin Juhokin tykkää musiikista.

Isillä ei lauluääntä ole...

Katrilla on monia monia lastenlaulu cd:itä ja sitten laulan lastenlauluja mitä muistan samoja Juholle kuin Katrillekin ja joka ilta sama unilaulu sekä Katrille että Juholle!

mulla putoo housut jalasta,jee!!!mutta on niin isoa kokoa että saa luvan rueta putoonkin jos joskus mahtuis omiin vaatteisiinkin!!

äityliini ja Juho 14 viikkoa(muistaakseni)=)

Vierailija
7/7 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli perjantaina 3kk neuvola. Kaikki oli ok, oon vaan kyllästynyt meidän terkkaan...KAIKKI on sen mielestä normaalia (yöitkut, levottomuus, pulautukset/oksentelu, ihottuma, jne). Kerroin sille että käytiin tytön kans yksityisellä lääkärillä ja nyt on maitoallergiaepäily päällä. No täti siihen, että olisitte päässet halvemmalla jos olisitte menneet altistukseen neuvolan kautta. Sitten kuitenkin joka vaiheessa esim. punnituksessa muisti kailottaa, että " kyllä niin hyvin paino nousee ettei tällä tytöllä voi mitään allergiaa olla!" , jne... Eli vaikka kuinka olisin pyytänyt ja kertonut sille kaikki oireet niin ei se meille olis altistukseen lähetettä antanut!! Onneks mentiin suoraan yksityiselle eikä odotettu neuvolan " apua" .

Onko muilla samantapaisia kokemuksia neuvolasta??

TYTTÖ PAINAA JO 8020g!!! Eipä oo ainakaan nälkää nähnyt ;) Pituutta oli 61cm. äityliini: Meillä tuli 7kg täyteen jo 2kk neuvolassa! :D

Me ei olla nukutettu tyttöä masullaan kun ei viihdy siinä asennossa muutenkaan. Parin minuutin jälkeen alkaa jo huuto, joten ei toivoakaan. Itse en uskaltaisi nukuttaa masulleen kätkytkuolemariskin vuoksi. Mutta siihenhän liittyy niin paljon muitakin selittämättömiä tekijöitä ettei mun mielestä kannata lopettaa masullaan nukuttamista jos vauva niin nukkuu hyvin!

Mä laulan tytölle välillä, vois tietty laulaa useamminkin. Mutta aina kun alkaa hermostumaan esim. sitterissä/lattialla niin lauleskelu rauhoittaa sitä. Ehkä se tuntuu turvalliselle kun on kuullut samanlaista lauleskelua jo masussa ollessaan :)

Tytön poskien ihottuma parani kortisonilla mutta tuli takas kun kortisoni lopetettiin :( Maidoton dieetti ei siis auta... Seuraavaksi lääkäri todennäköisesti kieltää multa kotimaiset viljat, huoh! Sitten tästä vasta soppa syntyy... Oon ollut tosi surullinen kun tyttö kärsii siitä ihottumasta. Masentaa kun ei pysty auttamaan omaa pientä rakasta... :' (

Mutta aurinko paistaa ainakin Treella! Ehkä pian jopa meidän elämässä! Aurinkoista viikkoa mammat + vauvat.

violet ja tyttönen 3kk