Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä vauvan silmien väri pysyvä?

06.03.2006 |

Olen kuullut, että vauvojen silmien syntymähetkinen väri ei välttämättä ole pysyvä, lopullinen silmien väri. Osaisiko joku sanoa, missä iässä tuo väri sitten vaihtuu?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut niinku tiesitki, niin syntymässä oleva väri ei oo yleensä se lopullinen. Tosin silmien väri voi muuttua hieman vielä aikuisuudessakin. Meillä vanhin lapsi on nyt 5 vuotta ja silmät on melkolailla eri väriset ku vauvana. Vauvana oli tietty ihan siniset, sit alko mennä harmaiksi. Nyt on tullu mukaan hieman vihreetä ja pikkasen ehkä ruskeetakin. Mulla itellä on siniharmaat ja miehellä vihreänruskeat. Keskimmäisellä muksulla (2v.) on vielä ainaki siniharmaat ja nuorimmalla (4kk) on vielä siniset. Saa nähä minkä väriset kullakin on loppujen lopuksi.

Vierailija
2/5 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä kaikilla vastasyntyneillä on siniset silmät. oikea silmienväri muuttuu n.3kk jälkeen pysyväksi. meidän tytöllä oli tummansiniset silmät syntyessään ja 3kk ikäisenä jo aivan ruskeat silmät. toki voihan silmienväri muuttua vielä paljon myöhemminkin, kummipojalla (3vee) on nyt ruvennut toinen silmä muuttumaan sinisestä ruskeaksi.

joku viisaampi voi kertoa tarkemmin, itse tiedän tämän verran =)

-äippä ja tyttö9kk-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt melkein 4v ja silmien väri näyttää muuttuvan edelleen. On vaihtunut vauvaiän tummansinisestä harmaan ja vihertävän kautta melkein ruskeiksi. Saas nähdä, mihin lopulta päädytään... :)

Vierailija
4/5 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytteli on 2,5kk ja syntymäväri sininen on alkanut muuttumaan ruskeeksi.Jännä ollut seurata tuota muutosta.Nyt silmät ovat jo melkein kokonaan ruskeet yläkaaressa on vielä hieman sinistä.

lettis

Vierailija
5/5 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tokalla jo parin viikon - kuukauden iässä.

Esikoisella oli tummansiniset silmät, vaihtui vaaleanharmaaksi todella pikkuhiljaa, tai vaaleansiniseksi, toisikoisella oli tummanharmaat ja vaihtui ruskeaksi siis tosi nopeaan.