Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tiiä jaksanko enää opiskella yliopistossa

Vierailija
23.09.2016 |

Tuntuu että tää vaatii liikaa sosiaalisuutta. Kun ihmiset ei ymmärrä että on olemassa myös hiljaisempia ja rauhallisempia ihmisiä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Juuri yliopistossa saa olla rauhassa. Mitä alaa opiskelet?

Vierailija
2/9 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lopetin mutta aivan eri syystä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa (tai missä tahansa oppilaitoksessa) opiskellaan tulevaa työelämää varten. Mihin ajattelit työllistyä, jos opintoihin liittyvä normaali sosiaalinen kanssakäyminen ahdistaa niin paljon, että harkitset opintojen keskeyttämistä? Älä uhriudu vaan hanki psykologin tmv. apua.

Vierailija
4/9 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu YTHS:n psykologille.

Ja tosiaan, mikä ala? Yliopisto mun mielestä just mahdollistaa eniten sitä yksinoloa ja -tekemistä

Vierailija
5/9 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko opiskeluun liittyviä asioita, kuten ryhmätöitä tms.? Vai vapaa-aikaan liittyviä asioita?

Opiskeluihin liittyvät jutut pitää hoitaa. Voit ottaa niihin sen asenteen, että tässä on nyt tämä tehtävä ja hoidan sen. Esim. ryhmätyössä hoidat oman osuutesi. Se riittää. Vaikka tuntuisi, että et ole mielestäsi tarpeeksi esillä tms., niin ei sillä ole väliä. Kukaan ei sitä ajattele. Pääasia, että hoidat sovitut asiat kunnolla. 

Vapaa-ajalla voit tehdä, mitä haluat. 

Olin itse tosi ujo, kun aloitin yliopisto-opinnot. Tein kuitenkin kaiken, mitä käskettiin. Kovin monta kaveria minulla ei kurssiltani ollut. Se ehkä haittasi hieman. Mutta kun tavoitteena ovat omien opintojen läpivienti, oma tulevaisuus, niin ei saa antaa tuollaisten sivuseikkojen haitata. Elämää on muuallakin kuin opintojen parissa ja opinnot kestävät vain joitakin vuosia. 

Vierailija
6/9 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että olen päinvastoin liian äänekäs ja eläväinen. Tyypillinen akateeminen henkilö (esim. luennoitsijat) tuntuu olevan juuri sellainen viileän rauhallinen. Jos ei ole niin pidetään härönä ja vähän hulluna.

Vierailija
7/9 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan saa olla yliopistossa rauhassa! Joka monilla luennoilla nykyään paljon tiukempi läsnäolopakko ja pakollisia isoja ja pieniä ryhmätöitä ja keskusteluja. Pitää esitellä itsensä tunnilla ja joskus myös verkkoalustalla.... Pakolliset keskustelut ennen tunnin alkua ja välissä.

Vierailija
8/9 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan saa olla yliopistossa rauhassa! Joka monilla luennoilla nykyään paljon tiukempi läsnäolopakko ja pakollisia isoja ja pieniä ryhmätöitä ja keskusteluja. Pitää esitellä itsensä tunnilla ja joskus myös verkkoalustalla.... Pakolliset keskustelut ennen tunnin alkua ja välissä.

Vapaa-ajalla ei pysty tekemään mitään kun se menee koulun sosiaalisista tilanteista palautumiseen. Yhtenään täytyy myös tavata kumppanin kavereita joka myös syö voimia.

Vierailija
9/9 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu alasta. Mulla on neljäs vuosi menossa, humispuolella, pieni pääaine ja paljon aikuisopiskelijoita. Meillä ei ole läsnäolopakkoja kuin kieliopinnoissa. Ryhmätyöt jäivät ekaan vuoteen, kun pääosan kursseista vetävä lehtori totesi, että ei hän viitsi leikittää meitä, koska kaikki ovat jo kypsyneet ryhmätöihin työelämässä.