Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku käynyt lapsen kanssa sairaalassa pineipäisyyden takia??

Vierailija
06.03.2006 |

Meillä siis lääkäri nyt laittoi sairaalaan lähetteen koska pää on pieni. Nyt huoli on suuri itselläni, olen vielä raskaana ja pää täynnä kauhukuvia.

Onko joku teistä käynyt sairaalassa lapsen pienipäisyyden takia, siis koska päänympärysmitta on ollut laskussa? Mitä tutkimuksia tehtiin ja miten nopeasti sinne pääsee?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai eihän se ollutkaan muusta kuin loppujen lopuksi mittaajasta kiinni. Eli pojalla ulkoneva takaraivo ja mittaaminen eri kohdista antaa heittoja.

Vuotta aiemmin olimme ravanneet siellä sen takia että pojan paino ei nouse ja nyt neljä vuotta myöhemmin eli 5 v vieläkin samasta asiasta kävimme Tyksissä ja sama tulos: pieniluinen hoikka TERVE poika!

Alkaa ärsyttää neuvolan hyvää tarkoittavat ohjeet ja käyrät yms.

Tytöllä oli kerran sama juttu, pää ei ollut kasvanut edellismittauksesta ja kehtasivat vielä kysyä laitetaanko lähete Tyksiin. Joten en usko että on syytä huoleen, jos poikasi on muuten normaali.

Vierailija
2/11 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on muuten hyvin kehittynyt, juoksee, kiipeilee jo ja tasapaino hyvä sekä motorisesti hyvin kehittynyt muutenkin. Puhetta tulee ehkä muutama sana mutta tähänkin kehitykseen vaikuttaa varmasti se että olemme kaksikielinen perhe. On aina ollut " helppo" ja yleensä tyytyväinen lapsi, nyt omaa tahtoa rupeaa olemaan mukavasti ja kiukkua tulee jos ei omaa tahtoaan saa läpi... Ja juuri täyttänyt siis 1v.

Itsekään en ollut aiemmin huolestunut mutta th vaihtui tuossa muutama kuukausi sitten ja hän on ollut lähes hysteerinen asiasta ja nyt sitten jouduimme lääkäriin joka laittaa lähetteen sairaalaan. Tuntui että se lääkäri ei muutenkaan osaa paljon mitään, nuori ja varmaan ei edes valmistunut joten hyvähän se on että ne tarkistavat. Tuntuu vaan että se th:n hysterisyys on nyt tarttunut minuunkin ja huolestuin asiasta kovasti vaikka kehityksellisesti ei ainakaan mitään ongelmia ole havaittavissa...

Onko tietoa miten nopeasti sinne sitten pääsee? Olen todellakin raskaana ja tätä menoa verenpaine kyllä nousee :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

th:n mukaan pää ei kasvanut riittävästi ja sen perusteella lääkäri kirjoitti lähetteen (sanoi suoraan että ei itse ole varma asiasta mutta luottaa th mielipiteeseen). Th sanoi että laittaa muutaman vuodessa lastenpolille ja harvoin mitään sairautta on. Niin kuin ei nytkään ollut, normaali terve lapsi minulla. Mutta hyvä että tartutaan poikkeamiin ja tutkitaan.

Vierailija
4/11 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvu hidastui jossain vaiheessa, mutta kasvoin omaa tahtia, eikä pudotus käyriltä ollut kovin raju. Syykin selvisi:sukuvika!

Eli muutamilla miehen puoleisilla sukulaisilla " pienet päät" .

Vierailija
5/11 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei raskaudenaikaisissa ultrissa huomattu mitään( olisi kyllä pitänyt huomata) koska pää oli selkeästi pienempi ja kallon luut olivat kasvaneet limittäin. Aukiletta ei ollut miltei lainkaan. Nämä kaikki paljastui kun vauvamme syntyi. Hän oli vakavasti kehitysvammainen, nyt hän on enkelinä taivaassa. Jaksoi taistella kanssamme kuusiviikkoa kunnes voimat loppuivat...

Vierailija
6/11 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi ettei ole pää kasvanut ja oli huolestunut.

Mittasi sitten pään vielä uudestaan ja johan se sitten sopi sen käyriin...

Poika oli siis 1-vuotiaana lastenlääkärillä kun ei ollut kasvanut tarpeeksi (oli pe neuvolassa 73 cm ja sitten ma tällä lastenlääkärillä 75 cm). Mä sitten naureskelin et on viikonlopun aikana kasvanut 2 cm niin lääkäri rupes tosissaan selittämään mulle että ei ole vaan on mittausvirhe. Just. Ihan kun en itte sitä tajunut...

Ja kuitenkin hetken päästä huolestui pään koosta vaikka 10 min päästä sekin oli sitten mittausvirhe. Oisko siihenkin pitänyt sanoa et kato kun pojan pää kasvoi sun käyriin sopivaksi muutamassa minuutissa...

Eli ei sun tytölläs välttämättä ole mikään muu kuin mittausvirhe.

Ja niistä kallon saumoista: voithan sä itte kokeilla onko aukile vielä auki. Ja luulis et se terkka olis siitä sanonut jos olis jo kiinni.

Vierailija
7/11 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä joudutaan ootteleen, kun ollaan pojan kuopparintaa menossa tutkituttaan, niin vasta vuoden päästä voi odotella aikaa konsultaatioon...

Vierailija
8/11 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/11 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin sairaalassa lastenlääkäri keskuteli ja jutteli pikkuisen kanssa ja totesi ihan terveeksi. Ei tarvittu seurantaa tms. Säikähdin ihan turhaan

Mutta toisaalta jos lääkäri olisikin jotain löytänyt asia olisikin ihan toinen.

Vierailija
10/11 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen ei auta vissiin kun leikkaus. Tämä pelottaakin minua kovasti, jos luutuu väärin tai liian aikaisin kiinni niin on tietääkseni riski että aivopaine kasvaa jollakin tavalla?

ap

Vierailija
11/11 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvu on hidastunut nyt viime kuukausien aikana. Alkoa tai muita huumeita en ottanut tippaakaan raskauden aikana, enkä muutenkaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi