Miksi joillakin on niin likainen wc? :(
Miksi sitä vessaa ei voi siivota (säännöllisesti)? Pöntössä kuivunutta p*skaa ja muutenkin ihan ruskea / keltainen johtuen pesemättömyydestä. Hana ihan tahmainen ja lavuaari myös todella likainen. Sitten kaiken "kruunaa" haiseva ja p*skainen pyyhe, johon pitäisi muka kuivata kädet, yök!!! Peili täynnä ällöttäviä roiskeita. Tällaisissa paikoissa olen "joutunut" kyläilemään aina silloin tällöin.
Myös kanneton roskis ihmetyttää (veriset siteet näkyvillä ja muuta "mukavaa").
Kommentit (25)
Pytty voi olla keltainen/ruskea myös veden rautapitoisuuden vuoksi. Saa pommilla puhtaaksi, jos saa.
Muuten en osaa sanoa, miten normaali ihminen voi asua tuollaisessa ympäristössä. Tuskin se wc on ainut siivoamaton paikka kodissa?
Vierailija kirjoitti:
Pytty voi olla keltainen/ruskea myös veden rautapitoisuuden vuoksi. Saa pommilla puhtaaksi, jos saa.
Muuten en osaa sanoa, miten normaali ihminen voi asua tuollaisessa ympäristössä. Tuskin se wc on ainut siivoamaton paikka kodissa?
Värjääntyneen posliinin erottaa kyllä ihan selkeistä paskarannuista...
Ohiksena kysyisin, mikä tekee sen pöntön ruskeaksi parissa päivässä? Missään muussa asunnossani ei ole ollut sitä ongelmaa ja tämä on suht uusi asunto. Se on kuin ruskea leväpinta pöntön vesiosassa. Tulee päivässä. Lähtee helposti harjalla pois.
Oon ollut vessoissa, joiden lavuaari on täynnä käytettyjä vanupuikkoja, kuivunutta hammastahnaa, hiusväriroiskeita ja töhnää. Tai vessoissa, joissa lattianurkat ovat oranssin liejun peitossa.
Hyi
saatana.
Minä tykkään pestä kylppäriä, mutta nyt kun muutin omaan asuntoon, karu totuus paljastui... Tuota pyttyä ei niin vain puhtaaksi saakkaan! Se oli kyllä muuttaessani puhdas, mutta olenko itse vai ovatko entiset asukkaat käyttäneet jotain vääränlaista pesuainetta vai pitäisikö tuo pytty saada jotenki puhtaaksi... En tajua. Osaan kyllä pestä vessan. Mutta viimeksi hinkkasin tuota pyttyä harjalla pesuaineen kanssa niin lujaa kun käsissä riitti voimaa, eikä mitään tapahtunut! Jotain outoa on joko vedessä tai tuossa pytyssä.
Jos joku tietää keinon mmillä tuollaisen saa puhtaaksi, niin kerro pliiiiis! Olen muuten blondi ja täällä hiukset muutuivat vihreiksi, kupariako vedessä?
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena kysyisin, mikä tekee sen pöntön ruskeaksi parissa päivässä? Missään muussa asunnossani ei ole ollut sitä ongelmaa ja tämä on suht uusi asunto. Se on kuin ruskea leväpinta pöntön vesiosassa. Tulee päivässä. Lähtee helposti harjalla pois.
Avaa vesisäiliön kansi ja katso sisään, tarvittaessa pese säiliö.
Masennus. Ja kyllä, hävettää itseänikin. En kutsu juuri ketään kylään. Kutsuvat itse itsensä.
Samaa monesti miettinyt. Miten itsensä puhdistaminen oikein toimii likaisessa vessassa? Tulee mieleen että siivoavatkohan keittiötäkään sitten kovin hyvin. Eräässä kyläpaikassa kun syön tarjottavia niin aina mahatauti sen jälkeen. Ovat nykyään onneksi laiskistuneet ja ostavat valmistuotteita, niitä uskalla syödä.
Koska en jaksa siivota. Toki silloin jynssään koko kämpän, kun joku on tulossa käymään, mutta jos oon vaan itekseni niin elän järkyttävän kaaoksen keskellä.
Tämä on kyllä niitä elämän ihmeellisiä asioita. On sitä itselläkin jäänyt joskus nuoruudessa moneksi viikoksi vessa pesemättä, mutta ei se silti koskaan esim. haissut tai ollut silmin nähden paskainen. Eli nämä törkypetterit siis pesevät vessan ilmeisesti vain monen kuukauden välein tai ehkä kerran pari vuodessa. Miksi joku haluaa elää niin, en voi ymmärtää.
Uskoisin kyllä, että joillakuilla on osasyynä se, että heillä on huono hajuaisti. Appiukkoni on tällainen. Hän ei omien sanojensa mukaan tarvitse dödöä, koska hänen hikensä ei haise. No kyllä vaan haisee! Hän muuten kyllä siivoaa, mutta vessa haisee aina kuselta. Hän pyyhkäisee sen verran, että ei näy kamalia länttejä tai töhkiä, mutta ei tajua hajun jäävän.
Ällöttää. Yhden tutun luona vessassa on tosiaan pesua jonottavat pyyhkeet, altaan reuna täynnä sekalaista paskaa ja koko reunus on kuorrutettu harmaalla, kuivuneella möhnällä, eli jos lähtisi raaputtamaan niin irtoaisi ihan kunnollinen köntsä tavaraa. Pönttö on ruskeankeltainen. Meilläkin oli yhdessä asunnossa tosi vanha pönttö, joka tosiaan muuttui parissa päivässä ihan sen näköiseksi kuin ei olisi ikinä pesty, mutta tuolla kaverilla on uusi vessa ja pönttö, eli kyse on oikeasti siitä että pöntön (ja ylipäätään kylppärin) siivousvälit lasketaan kuukausissa, eikä päivissä tai edes viikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Muakin kiinnostaisi. Olen ihan ylitarkka vessan siisteyden suhteen (ja itse asiassa vessan siivoaminen on minusta mukavaa). Meillä on kaksi vessaa, joista toisen pönttö tosiaan värjäytyy ihan päivässä tai parissa, vaikka se on näistä se, jota harvemmin edes käytetään. Onko sinne pesiytynyt jokin kasvusto, joka ei ole hoksannut, että meillä on toinenkin vessa? Vai onko mahdollista, että esim. rakennusvaiheessa pönttöön olisi kaadettu jotain, mikä on jotenkin syövyttänyt posliinipinnan sellaiseksi, että siihen tarttuu kaikki? Meidänkin asunto on vasta 5 vuotta vanha ja tämä ongelma on ollut ihan alusta asti. Ja molemmat vessat pesen yhtö usein ja samoilla aineilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään pestä kylppäriä, mutta nyt kun muutin omaan asuntoon, karu totuus paljastui... Tuota pyttyä ei niin vain puhtaaksi saakkaan! Se oli kyllä muuttaessani puhdas, mutta olenko itse vai ovatko entiset asukkaat käyttäneet jotain vääränlaista pesuainetta vai pitäisikö tuo pytty saada jotenki puhtaaksi... En tajua. Osaan kyllä pestä vessan. Mutta viimeksi hinkkasin tuota pyttyä harjalla pesuaineen kanssa niin lujaa kun käsissä riitti voimaa, eikä mitään tapahtunut! Jotain outoa on joko vedessä tai tuossa pytyssä.
Jos joku tietää keinon mmillä tuollaisen saa puhtaaksi, niin kerro pliiiiis! Olen muuten blondi ja täällä hiukset muutuivat vihreiksi, kupariako vedessä?
Ku vessa on pesemättä pitkän aikaa, niin ei sitä paska/urea/kalkkikertymää saa pois kuin räjäyttämällä. Sitten vielä jos on joku Gustafsbergin pytty, niin ei taida auttaa sekään.
Mei edellinen asukas jätti asunnon ihan kaameeseen kuntoon. Vessaa on hinkuttanut niin siivooja kuin minäkin. Olen laittanut tiskikoneen pesuainetta ja vaikka mitä. Antanut vaikuttaa pari päivää, kun oon ollut poissa ja aika vähän siitä paskasta saa irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ku vessa on pesemättä pitkän aikaa, niin ei sitä paska/urea/kalkkikertymää saa pois kuin räjäyttämällä. Sitten vielä jos on joku Gustafsbergin pytty, niin ei taida auttaa sekään.
Mei edellinen asukas jätti asunnon ihan kaameeseen kuntoon. Vessaa on hinkuttanut niin siivooja kuin minäkin. Olen laittanut tiskikoneen pesuainetta ja vaikka mitä. Antanut vaikuttaa pari päivää, kun oon ollut poissa ja aika vähän siitä paskasta saa irti.
Kokeile etikkaa. Auttoi meillä vanhan kodin vessaan, kun se p olikin ihan vaan kalkkeutumaa. Huomasin, kun aloin veitsellä (joo kaikki piti kokeilla) rapsuttelemaan niin lähtikin paloja. Loput lähti kun jätin yön yli pullon etikkaa vaikuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Metallia vedessä juu. Meillä oma kaivo ja tukka vihertää herkästi. Vesikalusteissa näkyy sinisenä rantuna vessanpytyn takaseinässä, lavuaarissa sininen rinkula viemärin suuaukon ympärillä.. Ja tekee puhdistamisesta pirun vaikeaa, pönttö ja lavuaari kellastuvat hetkessä (piatsi ne pirun siniset rannut), ja pöntössä vesirajaan tulee järkky ruskea rinkula jota ei meinaa saada pois kirveelläkään. Paras apu on oikeasti ollut ne pöntön reunalle lätkäistävät hajustehärpäkkeet jotka vetämisen yhteydessä huuhtovat seinämät..
Joo vaikea ymmärtää näitä, itse kun tykkään että pönttö pestään heti kun siihen tulee likaa, eli wc-suihke ja harja ovat siinä vieressä ja päivittäisessä käytössä. Pöntön pintaa ei muuten kannata rikkoa liian syövyttävillä aineilla, eli ei kaadeta pullosta kloridia vaikuttamaan, muuten tämän jälkeen kyllä pinta imaisee kaiken lian.
Niiltä ei tule papanoita vaan rehellistä p*sk**.
Meillä on kolme vessaa, joista yksi lähinnä lasten käytössä. Pahaksi onneksi sama on myös ns. vierasvessa. Kun en itse käy siellä kuin satunnaisesti, voi käydä niin, että se on vähän roiskeinen. Jynssään sen kyllä ennen vieraiden tuloa, mutta yllätysvieraat voivat löytää yllätyksiä. Juu, ällöttää itseänikin ja yritän tästä jälkikasvulle kitistä, mutta heidän käsityksensä siisteydestä on vähän eri.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Kokeilin kaikki mahdolliset kikat soodaetikasta konetiskiaineiseen. Lasitus oli edellisten asukkaiden himosiivouksen vuoksi rikkoontunut, joten sain lopulta pöntön vaihtoon ns taloyhtiömme piikkiin. Ei ihme, jos meitä varoitellaan välttämästä vahvoja pesuaineita. Kyllä niillä yhden pöntön saa pilattua nopeassa tahdissa.
Samaa mieltä! Kaikkein parasta oli kun menin kerran ystäväni luo juhliin ja siellä oli tällainen wc. Ei oltu viitsitty siivota yhtään vaikka tiesivät, että vieraita tulee... yök