Ammattine ja palkka verojen jälkeen ?
Kommentit (71)
Asiantuntija IT/Telecom, 3100€ - 6000€ kk (netto) tunneista riippuen ja ulkomaan päivärahoja ehkä 15000-20000 €/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen viljelijä, 12000€-14000€/kk.
Tää oli aika paha. ;) Breaking Bad -asennetta.
Aika kälysiä tuommoset alle 2000€/kk.
Käyvät kuitenkin siis koko kuukauden joka arkipäivä töissä ja joku 1700 käteen. Ei naurattais mua kyllä.
Olen yläkoulun äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja. Käteen jää 2100-2500 euroa kuukaudessa riippuen tuntimäärästä ja vaihtelevista lisäansioista, joita tulee mm. kerhoista, tukiopetuksesta ja kollegoiden sijaistamisesta.
Toimittaja. Verojen jälkeen käteen jää 2800-3000e.
Toimitussihteeri, netto n. 3000 e / kk. Mutta ei kuvasta yleisesti lehdistön palkkoja, tiedän itsekin että palkka on alalla harvinaisen hyvä.
IT-erityisasiantuntija kansainvälisessä firmassa kansainvälisessä roolissa. Viimeiset pari - kolme vuotta €10-12K/kk, sisältäen työsuhdeauton (n €70K), kännykän, laajakaistan, täydellisen terveydenhuollon, bonarit. Päälle tulee vielä eläkevakuutus ja osakesäästöohjelma, jotka ei näy palkkanauhassa. Irtisanottaessa 1 1/2v palkka
Työtön, ansiosidonnaisella, 1950e/kk
Osa-aikainen ahtaaja, ns "b-mies" (tai, no oikeastaan b-nainen :D). Käteen vaihtelevasti 2800-3500e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Tää oli aika paha. ;) Breaking Bad -asennetta.
Aika lupsakka duuni, useimmiten lyhyet työpäivät (kun kaikki rullaa, arvioni on 10 tuntia kuussa) ja hyvä palkka, joskin lähinnä siksi että netto==brutto. Riskinsietokykyä ja asioiden järjestelyä "pahan päivän varalle" tarvitaan, eli ei sovi jokaiselle. Tarkoitus ei ole tehdä loputtomasti, mutta jos käry käy asiat pitää olla niin ettei kaikkea minkä eteen on tehnyt työtä viedä pois.
Mitä tulee legendaariseen Breaking Badiin, methiin ei omatunto antaisi periksi kyllä. Se menee jo alkoholistakin ohitse vaarallisuudessaan. Haluan auttaa, en tuhota ihmisiä.
Asentajana vr konepajalla, käteen kuussa 1800e heti työt aloittaessa.
Aineenopettaja ja 2300e/kk netto.
Lähihoitaja Pohjanmaalla , 1700-2000 € /kk, riippuen lisistä, jotka pienet, ainoa joka kannattaa lisien takia tehdä on la-su - yövuoro.
Lähihoitajana lastensuojelun perhetyössä, päivävuoroa, netto 1500e. Ei paljon naurata, ei ihan kohta palkka ja työn vaativuus.
Kokki nettona 1500e käteen....ei ilta/vkl töitä.
Välillä sitä miettii onko tässä mitään järkeä....
Koordinoija, yliopistokoulutus, kielitaito, kevyt työ, satunnainen stressi, nettona hieman yli 5 000 e/kk. Työterveyshuolto maksaa erittäin kattavasti lähes kaiken mahdollisen.
Ulkosuomalainen
Taloussihteeri kunnalla töissä 2200€
Pitäis varmaan opiskella lähäriksi, palkka on aika hyvä. Itse hallintopäällikö, käteen n. 2200€ kuussa ja ainoa edut on puhelinetu ja alennusta liikuntaseteleistä. Ylityöt sisältyvät palkkaan, yleensä niitä kertyy joku 100h vuodessa
Suunnitteluinsinööri/toimistosihteeri, mulla on siis koulutus molempiin. 1970 netto, mutta saan yleensä aika paljon veronpalautuksia, tosin ne johtuu työmatkoista.