Hitto soikoon! Laitoin sähköiseen terveyskyselyyn rehellisesti, että juon viikossa 1½ pulloa viiniä ja saunaoluet päälle ja sain vastaukseksi, että minulla on alkoholiongelma!
Tarinan opetus: älä koskaan ole rehellinen terveystarkastuksessa.
Kommentit (18)
Montako niitä saunaoluita on? Pullollisessa viiniä on n. 6 annosta ja 12-16 annosta lienee naisilla jonkinlainen riskiraja.
Otettiinko maksakokeet, eikö niissä näkynyt juopottelusi?
Saunaoluiksi merkitsin kolme pulloa (0,33l) keskiolutta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ilman testejä diagnoosia saa. Laitoin verinäytteen pdf:nä liitteeksi sen sähköisen terveyskyselyn mukana.
Mäkin oon alkoholin suurkuluttaja. :D Viime viikolla join 27 annosta kahdessa päivässä ja tällä viikolla mennyt 4. Tosin alkoholi ei ole mulle ongelma, vaan voin hyvin olla kuukausiakin ilman.
Entäs muut alkoholijuomat? Vituttaa tuollaset juopot jotka mainitsee vain sen viininjuonnin, mutta kaikki väkevät ja konjakit "unohtuu" mainita!
No onhan tuo vähän liikaa jos viikosta toiseen juot noin. Mutta älä huoli, minusta on meidän terkkarin lääkäri tehnyt alkoholistin vaikka koskaan ei ole edes kysynyt paljonko käytän alkoholia.
Ja, jos vastaan rehellisesti niin hyvä jos lasillisen kuohuviiniä kerran kahdessa vuodessa... Arvaa vaan miltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Jaa sähköisesti?
No, miksi sitä pitäisi peitellä? Olennaista olisi, että vastaaja itse alkaisi miettimään omia kulutustapojaan. Sehän se idea on. Vai ketä varten sinä sitä testiä teit?
Oletan, että teit ihan itseäsi varten. Ja kun tulos ei miellytä, niin sitten mietit, että olisi pitänyt valehdella? Itsellesi?
Nuo rajat on...kai ne on mietitty ihan oikeasti. Menet siellä riskirajalla.
Onko vaikea uskoa?
Tarkastele itseäsi kokonaisuutena? Onk se alkoholi ongelma sinulle? Tai läheisillesi?
Miksi juot?
Vierailija kirjoitti:
Saunaoluiksi merkitsin kolme pulloa (0,33l) keskiolutta. Ap
Mutta kuinka monta oikeasti juot?
Etkö kestä totuutta? Tuolla määrällä käytät alkoholia liikaa, ja sitähän sinä et halunnut kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Entäs muut alkoholijuomat? Vituttaa tuollaset juopot jotka mainitsee vain sen viininjuonnin, mutta kaikki väkevät ja konjakit "unohtuu" mainita!
Niitä ei ole, koska en juo muuta. Kaikki listasin, mitä alkoholia kuluu. Vai tarkoitatko, että noissa nettiin tehtävissä ilmoituksissa on joku automaattinen toiminto, mikä kaksinkertaistaa ilmoitetun määrän? (koska kaikki muka vähättelevät todellista kulutustaan)
Oliko se työpaikan terveystarkastus? Kokemukseni mukaan niissä on PAKKO löytää jokaiselle tarkastetulle ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa sähköisesti?
No, jaa. Ihan siitä maksakokeesta tulee yhtä luotettavat tulokset sähköisesti kuin tuosta kyselystä....jos sinne huijatusti vastaa. Eikä usko tulosta, jos on itselleen rehellisesti vastannut...
Voi elämä sentään :D Antaa ihmisten juoda! Vittu mikä hyysäys valtio tämäkin!
Minä kerroin lääkärille, kun kysyi alkoholin käytöstä, että juon joka toinen vk loppu 2 pulloa viiniä ja muutaman saunalonkeron niin lääkäri sanoi että kannattaisi alkaa vähentämään, tuo on aika paljon :D Joopa joo!
Kerran tässä eletään ja joskus kuollaan jokainen pois. Todellakin juon ihan huoletta vaikka joka päivä jos siltä tuntuu.
Kunhan olisit rehellinen edes itsellesi, juoppo.