Valion jogurtit -30 % sokeria - ei maistu enää miltään
Mikähän kumman vimma Valiolla on tehdä jogurteista mahdollisimman mauttomia? Kohta purkista valuu varmaan rasvattoman maidon veroista litkua. Taidan pistää palautetta heti.
Lopettakaa terveysterrorismi maun kustannuksella! Noh, toisaalta onhan meillä Lidl, sinne siis?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuasta pitäisi voida myös nauttia, ei se ole vain tankkaamista ja hätäistä hotkimista kiireessä.
Siksi onkin kamalaa, että se maku tulee sokerista.
Tee jogurtti limsakoneen tiivisteestä, jossa makeuttaja on fruktoosi, joka on terveellisempää kuin tavallinen sokeri.
Voit myös makeuttaa kreikkalaisen jogurtin stevialla, ja sitten omia marjoja tai hedelmäsosetta joukkoon.
Hei,atria,hk,kariniemi...ne on kaikki samaa puljua...
Tää on tätä kun kaikkia ei voi mielyttää. Sitä olet tota mieltä. Jotkut taas sitä mieltä, että ei sokeria missäään muodossa eikä todellakaan makautusaineita. Minua taas ei kiinnosta onko kaloreita 100g kohden 89 vai 67 ku syön maksimissään desi kaks/päivä. Sitten on ne ihmiset jotka ovat sitä mieltä, että sitä ei sais valmistaa ollenkaan kun on pikku lehmiltä pois maidot. Voi voi...niin ja näin ja nönnönnöö :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuasta pitäisi voida myös nauttia, ei se ole vain tankkaamista ja hätäistä hotkimista kiireessä.
Tee jogurtti limsakoneen tiivisteestä, jossa makeuttaja on fruktoosi, joka on terveellisempää kuin tavallinen sokeri.
Voit myös makeuttaa kreikkalaisen jogurtin stevialla, ja sitten omia marjoja tai hedelmäsosetta joukkoon.
Fruktoosi ei ole kyllä terveellistä nähnytkään. Puhdas fruktoosi on todella epäterveellistä jopa verrattuna pöytäsokeriin, (jossa on siis puolet fruktoosia ja puolet glukoosia) vaikkei sekään mikään terveystuote ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön turkkilaista/kreikkalaista jogurttia enkä tarvitse siihen minkäänlaista sokeria. Paitsi marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VITUN LINDAHLS -JOGURTTIHULLU! Syö sitä lindahlsia ja limsatiivistettä niin paljon että pääs räjähtää! Ja lopeta ton älyttömän paskan spämmäys jo! Ketään ei kiinnosta sun oksettavat limsatiivistevinkit.
Tämä
Oletko kokeillut? Ei ole pakko ostaa Lindahls jogurttia, vaan niitä on nykyään muunkin merkkisiä (sellaisia sankkoja). Sinne vaan limsatiivistettä laittamaan.
Ei ole pakko laittaa pelkkää limsatiivistettä. Voi laittaa joukkoon itse tehtyä vadelmahilloa ja sitten ripaus jotain exoottista hedelmämakua limsatiivisteestä.
tulee tosi hyvää.
Mä olen laittanut ihan pakastemustikoita, ilman lisäsokeria. En harrasta myöskään limsatiivisteita. Aika pian oppii suu vähemmän makeaan.
Jos ei halua maku- väri tai muita kemikaaleja jogurtissaan syödä, voi tehdä niin, että ostaa Turkkilaista jogurttia, ja sitten päälle hunajaa ja puristaa sitruunaa. Nam !
Ihmettelin kerran kun söin Valion pikarissa olevaa kreikkalaista jogurttia, jossa on jotain velliä pohjalla (lisä-aine ja väriainevelli), niin että miksi se jogurtti maistuu jauholle tai on rakenteeltaan jotenkin niin kovin erilaista.
Syy selvisi. Siellä on johanneksenleipäpuu saostamassa sitä jogurttia.
Johanneksen leipäpuujauhetta käyttävä jäätelösskin saostusaineena.
Että on vilunkipeliä, vilunpeliä koko valion touhu. Sille on saatava loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fruktoosi aiheuttaa ei-alkoholiperäistä rasvamaksaa eli ei todellakaan ole terveellistä. Minä jätin kaikki liian makeaksi jalostetut hedelmät kauppaan ja siirryin syömään marjoja. Jos välttämättä haluatte sokeroida jogurttinne, käyttäkää panimosokeria jossa ei ole fruktoosia vaan pelkästään glukoosia.
Ruotsissa eräs mies kirjoitti kirjan pari vuotta sitten lisäaineista ja siitä, kuinka elintarviketeollisuus hijaa ja hijaa.
Hän ihmetteli, että miten voi olla että muutaman vuoden ikäiset lapset osaavat leipoa ihanaa pullaa, johon tulee vain muutamia aineita (maitoa, jauhoja, hiivaa, rasvaa, sokeria, kanelia). Ja sitten teollisuus käyttää pullan valmistamiseen kolmenkymmentä eri ainetta (lisäaineita valtava määrä).
Miksi näin?
Siksi, että se pulla on ilmaa ja vettä paljolti, makuaineista tulee se pulla-aromi.
Ja mitä tapahtuikaan ruotsissa? Sitä kirjaa on myyty Ruotsissa 400 000 kappaletta.
ja koko elintarviketeollisuus on joutunut nöyrtymään kaiken edessä. Eli lisäaineiden määrää ollaan siellä vähennetty valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fruktoosi aiheuttaa ei-alkoholiperäistä rasvamaksaa eli ei todellakaan ole terveellistä. Minä jätin kaikki liian makeaksi jalostetut hedelmät kauppaan ja siirryin syömään marjoja. Jos välttämättä haluatte sokeroida jogurttinne, käyttäkää panimosokeria jossa ei ole fruktoosia vaan pelkästään glukoosia.
Ei ne ole jalostettu liian makeaksi ne hedelmät. Kokeile laittaa sokkotestina LUOMUHEDELMÄ ja EI LUOMUHEDELMÄ RINNAKKAIN. Maistatuta kaverilla, tai maista itse sokkona.
Luomuhedelmä ei ole niin makea, koska siinä ei ole makealta maistuvia torjunta-aineita.
Kannatta muuten tehdä uuniomenoita iso satsi kerralla, mantelikuorrute pintaan.
Meillä kotona ylijäänyt uuniomena soseutetaan sauvasekoittimella "hilloksi" ja sitä sitten pitkin viikkoa laitetaan Lindahsl jogurtin joukkoon. Luonnollinen uuniomena maku jogurtissa, eikä mitään esanssimättöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole jalostettu liian makeaksi ne hedelmät. Kokeile laittaa sokkotestina LUOMUHEDELMÄ ja EI LUOMUHEDELMÄ RINNAKKAIN. Maistatuta kaverilla, tai maista itse sokkona.
Luomuhedelmä ei ole niin makea, koska siinä ei ole makealta maistuvia torjunta-aineita.
Kyse onkin nykyhedelmästä verrattuna villihedelmään. Siis villihedelmä on jalostettu liian makeaksi.
Suomesta saa niitä ihan samoja jogurtteja mitä meni Venäjälle..se artikkeli vaan sattui käsittelemään Venäjän vientiä..hirveä haloo tyhjästä..
Ja valiolta löytyy kilon purkista vähärasvaisempaa turkkilaista (vaiko kreikkalaista) jogurttia
T:Valion kätyri
Hieno avaus Valiolta! Mä oon jo vuosia mm. sekoittanut jogurtteja, eli turkkilaista jogurttia tai rahkaa "sokerijogurtin" sekaan, suhde noin puolet ja puolet. Vähenee se liika makeus ja samalla tulee rakennetta jogurttiin.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta saa niitä ihan samoja jogurtteja mitä meni Venäjälle..se artikkeli vaan sattui käsittelemään Venäjän vientiä..hirveä haloo tyhjästä..
Ja valiolta löytyy kilon purkista vähärasvaisempaa turkkilaista (vaiko kreikkalaista) jogurttiaT:Valion kätyri
Venäjälle ei kelpaa suomalaisille myytävät sokerilitkut :) Kyllä sinne viedään eri tavaraa. Samoin juustot on erilaisia kuin suomalaisille tarjottavat.
Pidän sokerista ja samalla olen sitä mieltä, että aiemmin noissa jukurteissa oli sitä ihan liikaa.
Nyt olen ostanut jo monta litraa ihan heräteostona kun maku on parantunut.
Kai te olette myös huomanneet, ettei niissä supersokeroiduissa tuotteissa sitten muuta juuri olekaan ja hedelmien määrä on minimoitu. Mieluummin syön jukurttia jossa on niukasti sokeria ja runsaasti hedelmiä. Saa olla silloin kalliimpaakin kuin sokerivelli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torjunta-aineet eivät maistu makealta, sillä niitä on niin minimaalinen määrä, että vain tarkimmat laboratoriolaitteet kykenevät ne havaitsemaan. Eivät siis maistu miltään, eikä kotimaissa hedelmissä edes yleensä ole mitään torjunta-aineita ollutkaan.
Sokkotesteissä ei luomua ja tavallista kyetä erottamaan ja mahdolliset makuvaihtelut johtuvat enimmäkseen lajikkeista, paikallisista viljelyolosuhteista ja lannoituksen ravinnemääristä.
Ulkomaisessa luomussa on muuten kulkeutumien takia enemmän torjunta-aineita kuin kotimaisessa tavallisessa.
Et osaa itse lisätä sokeria haluamaasi määrää..?
Joissakin kaupoissa on venäläistä jogurttia, jossa on 20% rasvaa, heh.