Miksi on ihan ok kommentoida pituutta, mutta ei painoa mihin voi itsekin vaikuttaa?
En tarkoita, että painoa pitäisi ruveta kommentoimaan, minusta on vain outoa miten pituuden ihmettely on ihan ok vaikka omalle pituudelleen ei voi mitään ja painolle yleensä voi.
Olen itse 177cm (24v) nainen ja alkaa ottaa aika kovaa päähän kun aina ihmiset on sillee "ootpas sä pitkä!" Nykyään katson niitä sellaisella tonnin seteli-ilmeellä ja totean "kiva kun kerroit". Tajuaapahan kysyjä ehkä miten idiootilta kuulostaa. Sama varmaan lyhyidenkin kanssa, että heidänkin kokoaan saa kommentoida.
Miksi on sosiaalisesti hyväksyttyä että sukujuhlien Marjatta-täti kommentoi minun pituuttani, mille en voi mitään? Ja jos sanoisin takaisin että "kuulepas Marjatta, ootpas sä lihava!" olisin epäkohtelias, vaikka Marjatta voisi itse vaikuttaa lihavuuteensa vähentämällä sitä kakun mättöä?
Kommentit (9)
No mun mielestä kumpaakaan ei ole kohteliasta kommentoida...
Olen muiden mielestä lyhyt (taidan olla ihan keskimittainen 163) ja laiha. Aika usein kuulee "voi kun sä oot pieni", "sä oot nii lyhyt" "käytätkö samoja vaatteita lapsesi kanssa" ja muuta sellasta..
Olen miettinyt usein samaa... Teininä sain kuulla usein "Ei millään pahalla mut mä en todellakaan haluis olla noin pitkä! Mut hei kyllä pituus sulle ihan sopii :))"
Vierailija kirjoitti:
Olen muiden mielestä lyhyt (taidan olla ihan keskimittainen 163) ja laiha. Aika usein kuulee "voi kun sä oot pieni", "sä oot nii lyhyt" "käytätkö samoja vaatteita lapsesi kanssa" ja muuta sellasta..
Voin vaan kuvitella... Yksi kaveri on alle joku 155cm ja on niin kyllästynyt kuuntelemaan puheita vaatteiden ostamisesta lasten osastolta, eli näköjään sama ilmiö kohdistuu myös lyhyisiin ihmisiin :/
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt usein samaa... Teininä sain kuulla usein "Ei millään pahalla mut mä en todellakaan haluis olla noin pitkä! Mut hei kyllä pituus sulle ihan sopii :))"
Niin mäkin teininä. Miksi tollaista on ihan ok sanoa mutta jos sanon takaisin etten haluais yhtä ohutta tukkaa/vinoa nenää/höröttäviä korvia kuin tällä kommentoijalla, olen törkeä? Ei tulis pieneen mieleenkään kommentoida kenenkään piirteitä noin.
Ap
Miksi ylipäätään pitää kommentoida jotain noin itsestäänselvää.
Sama, kun lapsena aina samat tädit kommentoi "ootpas sä kasvanut". No da, se on ihan normaalia tässä vaiheessa elämää!
fiilaan ihan liikaa, joka ikinen kerta kun meen jonnekin tulee samat kommentit 😒😒😒
180cm tyttö
Sellainen on vihapuhetta.