Saita säästää vaikka olisi rahaa
Kommentit (45)
Saletisti asperger tuolla äijällä.
Tyhmä ihiminen kritisoi toisen valintoja sillä silmällä että ihmetelee että miksi ei tee kuten minä teen.
Fiksu tajuaa että joku saita käppyrä on saita sen takia koska hän haluaa olla ja oiken nauttii että saa laskea senttejään ja laskee tuloksi oikean hinnan ja alennetun hinnan välisen erotuksen.
Kaikki aika kuluu narunpätkiä keräten, myös tupakantumpit , kynttilänpätkät jne. Leipäjonojen tuttu kun sillä tienaa.
Jos joku haluaa käyttää rahansa kulutukseen heti niin se henkilölle suotakoon, ja joka tapauksessa on 100% varmaa että hän on saanut rahalle vastinetta, kun taas rahan säästäjällä vastineen saaminen on vaan lupaus ja lupaukset usein rikotaan.
Hyvä esimerkki saituudesta on kahdeksankymppinen tätini, jolla on omakotitalo, useita vuokralla olevia huoneistoja ja osakesijoituksia mutta joka ei ole raaskinut hankkia kunnon silmälaseja vaan käyttää Tiimari-laseja ja joka ei millään meinaa päästä yli siitä, että joutuu maksamaan julkisella puolella tehdystä kaihileikkauksesta noin 200 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki saituudesta on kahdeksankymppinen tätini, jolla on omakotitalo, useita vuokralla olevia huoneistoja ja osakesijoituksia mutta joka ei ole raaskinut hankkia kunnon silmälaseja vaan käyttää Tiimari-laseja ja joka ei millään meinaa päästä yli siitä, että joutuu maksamaan julkisella puolella tehdystä kaihileikkauksesta noin 200 euroa.
Kuin mun seitsemänkymppinen äitini....asuntoja ja osakesalkku on, mutta kerää pulloja, käy kuulemma harrastuksesta ja tyydyttää keräilyviettiä :D
Sellaisen ihmisen kanssa, jonka ajatukset askaroi koko ajan vain siinä, mitä jokin maksaa ja miten voisi säästää, on todella raskasta elää. Olen seurustellut, ja tiedän. Päätin suhteen tuosta syystä.
Niin ahtaassa ajatusmaailmassa ei ole mitään ihailtavaa tai positiivista.