Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks kaikilla akoilla on ne helvetin kestoripset????

Vierailija
22.09.2016 |

Tai volyymiripset vai mitkä ikinä onkaan. Olen tosiaan ainut nainen täällä suomessa kenellä ei oo.

Kommentit (232)

Vierailija
81/232 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ripsienpidennykset, 9-11 mm C-kaarella. Opiskelen käyttäytymistieteitä yliopistossa. Minusta on mielenkiintoista, että ap, jolla on kulmapigmentoinnit, kokee oikeudekseen luokitella toisia kaunistautumismenetelmiä hyväksyttäviksi ja toisia tuomittaviksi. Ehkä kirjoitan gradun aiheesta "kaksinaismoralismi ulkonäkökeskeisessä yhteiskunnassa". Kiitos inspiraatiosta!

Hahahah arvasin et joku puuttuu tähän. Mitä sä et ymmärtänyt mun kommentista? Mulla on kulmien pigmetointi siksi, koska mulla ei ole koskaan ollut juuri ollenkaan omia kulmakarvoja. Miten sä voit edes verrata sitä johonki övereihin kestoripsiin? Käsittääkseni suurimmalla osalla ihmisistä on omat ripset, ja niillä kenellä ei ole ei voi edes laittaa näitä tekoripsiä? Ripsivärillä saa omiin ripsiin väriä, kulmakynällä harvoin saa siistin lopputuloksen jos omia kulmia ei ole lähes ollenkaan. Ja minä myös mietin sitä miksi niin moni kestoripsipirkko on niin täynnä itseään, en minä ainakaan ole? Ap

Niin, ja minun mielestäni nämä hillityt ripset ovat paljon siistimmän näköiset kuin maskara, joka tahtoo päivän mittaan suttaantua ja levitä pitkin naamaa. Makuasioita. Tuohon luonneanalyysiin en voi edes ottaa kantaa, kun se on väitteenä alunperinkin niin kestämättömällä pohjalla.

Mä näen joka päivä naisia jotka kävelee nokka pystyssä, varsinkin jossain salilla kyttäilee muita ja naureskelee keskenään. Ja melkein aina näillä on just nää överit volyymiripset. Ap

Kusipää on kusipää. Oli tekoripset tai ei.

Vierailija
82/232 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut muutamia kertoja pidennykset. Ärsyttää vaan se rahan meno jatkuviin huoltoihin, jotta ne pysyisi siistinä. Toisaalta huomasin myös että pyöreät nätit silmäni tulevat paremmin esiin luomuripsillä kuin luoduilla, tuntuu että ne tulevat vain silmien eteen. Ja varoituksen sananen myös: joidenkin ripsiä nämä voivat vahingoittaa pysyvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/232 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ripsienpidennykset, 9-11 mm C-kaarella. Opiskelen käyttäytymistieteitä yliopistossa. Minusta on mielenkiintoista, että ap, jolla on kulmapigmentoinnit, kokee oikeudekseen luokitella toisia kaunistautumismenetelmiä hyväksyttäviksi ja toisia tuomittaviksi. Ehkä kirjoitan gradun aiheesta "kaksinaismoralismi ulkonäkökeskeisessä yhteiskunnassa". Kiitos inspiraatiosta!

Hahahah arvasin et joku puuttuu tähän. Mitä sä et ymmärtänyt mun kommentista? Mulla on kulmien pigmetointi siksi, koska mulla ei ole koskaan ollut juuri ollenkaan omia kulmakarvoja. Miten sä voit edes verrata sitä johonki övereihin kestoripsiin? Käsittääkseni suurimmalla osalla ihmisistä on omat ripset, ja niillä kenellä ei ole ei voi edes laittaa näitä tekoripsiä? Ripsivärillä saa omiin ripsiin väriä, kulmakynällä harvoin saa siistin lopputuloksen jos omia kulmia ei ole lähes ollenkaan. Ja minä myös mietin sitä miksi niin moni kestoripsipirkko on niin täynnä itseään, en minä ainakaan ole? Ap

Niin, ja minun mielestäni nämä hillityt ripset ovat paljon siistimmän näköiset kuin maskara, joka tahtoo päivän mittaan suttaantua ja levitä pitkin naamaa. Makuasioita. Tuohon luonneanalyysiin en voi edes ottaa kantaa, kun se on väitteenä alunperinkin niin kestämättömällä pohjalla.

Mä näen joka päivä naisia jotka kävelee nokka pystyssä, varsinkin jossain salilla kyttäilee muita ja naureskelee keskenään. Ja melkein aina näillä on just nää överit volyymiripset. Ap

Joten logiikallasi volyymiripset = ylimielinen luonne? Okei. Saan tästä lisämateriaalia graduuni. Ehkä voisinkin kehitellä ulkonäköseikkoihin perustuvan luonneanalyysin? Menisiköhän läpi tiedeyhteisössä?

Vierailija
84/232 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, kylläpä tippui ap:n pisteet kun erehdyin lukemaan hänen kommettejaan. 

Ensinnäkin jos arvon ap:lla on pigmentoidut kulmakarvat, niin varmaan ymmärrät että ne ovat myös aika ikävän näköiset joidenkin mielestä? Eli kysymys kuulukin, miksi ap:ta häiritsee muiden naisten överiripset?

Jos salilla jotkut överipsien omistajat ovat nokkapystyssä, sekö automaattisesti myös leimaa kaikki pidennyksien käyttäjät ylimielisiksi?

Jotkut haluaa pitää ripsienpidennyksiä ihan mistä syistä tahansa, mutta ap:n elämässä on näemmä niin paljon aikaa että hän keskittyy siihen, miten muut ovat itseään laittaneet. 

Sinänsä huvittavaa ja hiukan lapsellistakin että jollakin on aidosti aikaa seurata muita ja jopa noin paljon on jäänyt jossain kasvatuksessakin huomioimatta, että ap voi ihan suruitta arvostella muita.

Muoti on ilmiö jota monet seuraa. 60-luvulla oli isot tuuheat hiukseta ja ripset, ei mitenkään eroa näistä nykypäivän överiripsistä, mutta kuka tämä ap kuvittelee olevansa, jotta hän voi muiden valintoja arvostella ja haukkua?  Häpeä, mene takaisin koppiisi ja todellakin... häpeä aikuinen ihminen.

Vierailija
85/232 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä niitä ei voisi verrata? Etkö oikeasti itse huomaa ristiriitaisuuttasi :D Kyllä, suurimmalla osalla on ripset kuten suurimmalla osalla on kulmakarvatkin, mutta kaikilla ei ole tai karvankasvu on hyvin vähäistä, kuten itselläsikin. Miten kehtaat tuomita ripsienpidentämisen keinotekoisesti, jos niitä ripsiä ei oikeasti paljoa ole, mutta kulmapigmentointi on ok jos kulmakarvoja ei paljon ole? Luepa tuo tekstisi uudelleen ja mieti hetki..

Vierailija
86/232 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, te jotka sanotte että ripsipidennykset säästää aikaa niin eihän siihen ripsivärin sutimiseen oikeesti mene paljon aikaa??? Ja jos ripsiä taivuttaa niin äkkiähän se on ohi ja sitten kerros ripsiväriä ja voila se on siinä. Ja aikaa meni? Ehkä minuutti.

Ja eikö luulisi, et ne vaikeuttaa elämää kun koko ajan saa varoa ja naaman pesukin täytyy tehdä ripsiä varoen..

Vierailija
87/232 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan ole :D koska mulla on pitkät ripset ja tarpeeks tuuheet ni tarvii vaa ripsivärii.

Se on järkyn näköst jos on hirveen pienet silmät ja on laittanu ne tekoripsijutut

Vierailija
88/232 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan suomalaista ajattelutapaa, jossa itseensä ja ulkonäköönsä panostaminen on turhuutta.

Itse ajattelen lähinnä niin, että itseeni panostaminen on terveyteen ja hyvinvointiin panostamista. En ole lähtenyt ottamaan rakennekynsiä tai irtoripsiä, koska en usko niiden laittamisessa käytettyjen kemikaalien olevan ihmiselle hyväksi pitkällä aikavälillä. Samasta syystä en värjää hiuksia, ja käytän muutenkin kosmetiikkaa hillitysti. Uskon terveellisiin elämäntapoihin, peruspuhdistukseen ja -kosteutukseen yms. asioihin. Ihan hyvältä olen tähän saakka näyttänyt.

Muiden ripset, kynnet tai hiukset ovat tietysti heidän asioitaan, eivätkä minulle kuulu. Ainut asia, mistä olen huolissani, on kauneudenhoitoalan työntekijöiden työturvallisuus ja etenkin nuorten asiakkaiden terveys pitkällä aikavälillä. Mutta kuten sanottua, ei kuulu minulle. Ihmetyttää vaan tuo ajatus, että jos ei liimaile itseensä ylimääräisiä asioita puhtaasti kosmeettisista syistä, ei "huolehdi itsestään".

Vierailija
89/232 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on aika hassua, miten täällä moni kirjoittaa, että onneksi minulla on niin pitkät, paksut ja tuuheat ripset. No, onnea teille, mutta kaikki eivät ole yhtä onnekkaita ja silloin ehkä haluaa asialle tehdä jotain. Onko se teidän yksinoikeutenne omistaa pitkät ripset? Helppo se on huudella, jos luonnostaan näyttää hyvältä... Milloin Suomessakin aletaan hyväksyä ulkonäön muokkaaminen? Mulla ei ripsiä ole, kynnet kyllä välillä (nekin taitaa olla yhtä hirveät tällä palstalla), mutta annan kaikkien tehdä ulkonäölleen mitä haluaa. Toivottavasti jonain päivänä naiset tukisivat toisiaan eivätkä haukkuisi halviksi huoriksi ulkoisten seikkojen takia

Vierailija
90/232 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi kuitenkin, että ihminen pitää huolen itsestään ja siten kannatan tekoripsiä, -hiuksia ja -kynsiä, vaikken niitä itse käytä

Vai niin. Ihminen ei siis mielestäsi kanna huolta itsestään, jos ei ole jotain keinotekoista kiinni naamassa tai käsissä?

Onneksi jotkut ovat älynneet hankkia tekojalat. 

Vierailija
91/232 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ripsivärin laittamiseen oma aikansa, jos et vain sudi sitä siis.

Itselläni on ainakin niin hektinen aikataulu että jokainen minuutti on tarpeen, ja en ole löytänyt sellaista vedenkestävää ripsaria joka pysyy 100% koko päivän.

Itselläni on sellainen työ että kestoripset on oikeastaan ainut vaihtoehto ja harrastukset siihen päälle, niin enemmin pidän huoletta kestoripsiä kuin että huolehdin ripsarin pysyvyydestä.

Vierailija
92/232 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, kylläpä tippui ap:n pisteet kun erehdyin lukemaan hänen kommettejaan. 

Ensinnäkin jos arvon ap:lla on pigmentoidut kulmakarvat, niin varmaan ymmärrät että ne ovat myös aika ikävän näköiset joidenkin mielestä? Eli kysymys kuulukin, miksi ap:ta häiritsee muiden naisten överiripset?

Jos salilla jotkut överipsien omistajat ovat nokkapystyssä, sekö automaattisesti myös leimaa kaikki pidennyksien käyttäjät ylimielisiksi?

Jotkut haluaa pitää ripsienpidennyksiä ihan mistä syistä tahansa, mutta ap:n elämässä on näemmä niin paljon aikaa että hän keskittyy siihen, miten muut ovat itseään laittaneet. 

Sinänsä huvittavaa ja hiukan lapsellistakin että jollakin on aidosti aikaa seurata muita ja jopa noin paljon on jäänyt jossain kasvatuksessakin huomioimatta, että ap voi ihan suruitta arvostella muita.

Muoti on ilmiö jota monet seuraa. 60-luvulla oli isot tuuheat hiukseta ja ripset, ei mitenkään eroa näistä nykypäivän överiripsistä, mutta kuka tämä ap kuvittelee olevansa, jotta hän voi muiden valintoja arvostella ja haukkua?  Häpeä, mene takaisin koppiisi ja todellakin... häpeä aikuinen ihminen.

Hahahahhaa. Mä oon aina luullu et ihmisen pitäs hävetä vaikka sitä että on pilannu toisen ihmisen elämän, mutta että nyt mun pitäs hävetä tätä mun tekemää alotusta tänne? Vittu teitä tekopyhiä ämmiä jotka saatte päivän äiti teresa palkintonne jauhamalla täällä paskaa. Ap

Vierailija
93/232 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, pitäisi hävetä omaa käytöstäsi ja kielenkäyttöä. ei tuollainen ihminen ole kovin järkevä joka haukkuu ja kiroilee muita, mene peilin eteen ja tutki iteäsi, joko sinulla on todella huono itseluottamus, tai olet oikeasti hiukan yksinkertainen, mutta käytöstavat voi oppia vielä vanhemmallakin iällä, siihen ei tarvita älykkyyttä ap ! =)

Vierailija
94/232 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on pinnallinen ja tuomitseva sellainen ihminen, joka jonkun ulkonäöllisen seikan takia arvostelee muita ihmisiä ja tekee jopa kaunistautumistapojen perusteella ikäviä luonnearvioita.

Jos ihminen on ystävällinen, empaattinen ja muut ihmiset huomioon ottava, on ainakin minulle aivan sama vaikka olisi kokonainen minkki liimattu yläluomeen.

Vierailija
95/232 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin taannoin noita. Luovuin, koska olivat hankalat. Haluan meikata kunnolla eli luomivarjostukset ja eye-liner, ei kestoripsien kanssa voinut. Oli jotenkin alaston olo. Tympi se varominenkin niiden kanssa. 

Vierailija
96/232 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ripsienpidennykset oli pelastus! Mulla on ihan ok pituiset ripset, todella harvat kylläkin. Ripsarilla niistä sai ihan kivat, mutta mulla on akne ja todella rasvainen iho ja se ihon rasva sulatti ripsarin aina ihooni. Tosi kiva kun silmänympärykset ihan mustat. Ei auttanut vedenkestävä ripsari tai mitkään kalliit merkit. Ripsienpidennykset on kivat kun mikään ei enää leviä.

Vierailija
97/232 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on sellaiset joita uusi mies ei edes huomannut vaan ihmetteli parin kuukauden jälkeen kun tuli puheeksi :D

Vierailija
98/232 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee ripsivärin laittamiseen oma aikansa, jos et vain sudi sitä siis.

Itselläni on ainakin niin hektinen aikataulu että jokainen minuutti on tarpeen, ja en ole löytänyt sellaista vedenkestävää ripsaria joka pysyy 100% koko päivän.

Itselläni on sellainen työ että kestoripset on oikeastaan ainut vaihtoehto ja harrastukset siihen päälle, niin enemmin pidän huoletta kestoripsiä kuin että huolehdin ripsarin pysyvyydestä.

Sensai 38C, suosittelen. Minä laitan ripsivärin siististi n. puolessa minuutissa. 

Vierailija
99/232 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että toisten ripsetkin voi ärsyttää joitain!

Mulla on ollut volyymiripset vuosia enkä niistä luopuis. Ovat kivannäköiset ja on freshimpi ilme vaikkei niin meikkiä laittaisikaan. Ovat kuitenkin myös luonnolliset, tuskinpa moni edes tietää onko mulla omat vai kestoripset. Mulle on ihan yhdentekevää häiritseekö mun ripset jota kuta. Sääli, jos on niin tylsä elämä että tollaset asiat mietityttää :)

Vierailija
100/232 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehkä luopua ripsistä ennen ekaa työhaastattelua... Mutta niinhän siinä luonnostaan käykin, kun opiskelet vähän pidemmälle.

Tällä meidän alalla ulkonäöllä ei ole mitään tekemistä työnsaannin kanssa, vaan pätevyys osoitetaan ihan muilla asioilla. Niin hyvässä kuin pahassakaan ulkonäkö ei ole mikään mittari osaamiselle. Onneksi tulevat työnantajani ovat myös koulutettua väkeä ja tietävät varsin hyvin, kuinka paljon ulkonäkö vaikuttaa kykyihin. Eli ei yhtään.

Ulkonäöllä on kuitenkin jotain tekemistä sen kanssa, kuinka hyvä/huono tilannetaju työnhakijalla on, mikä on myös tärkeää useimmissa sosiaalista kanssakäymistä edellyttävissä ammateissa. Joissain työyhteisöissä (myös sinun opiskelualaasi liittyen) saatta olla konservatiivisemmat koodit sen suhteen, millainen habitus on työn kannalta korrekti. Aina ei siis kannata lähteä siitä olettamuksesta, että "koska itse olen koulutettu ja ajattelen (omasta mielestäni) avarakatseisesti, niin kaikilla työnantajilla on ko. asioista kanssani identtinen ajattelutapa". 

Kerropa tuo meidän professoreille. :) Sieltä löytyy punatukkaa, siilipäätä, tatuointeja, värikästä pukeutumista, ja jopa niitä ripsienpidennyksiä. Toisessa ääripäässä on luonnollisia, täysin meikittömiä, neutraalisti pukeutuvia ja "tavallisen näköisiä" henkilöitä. Työskentelevät kaikki sulassa sovussa keskenään.

Hauskaa tuo yhtäläisyyden vetäminen ripsienpidennysten ja tilannetajun välille. :)

Ilmeisesti minun olisi pitänyt tarkentaa, että että en tässä nyt siis viitannut tekoripsiin itsessään, vaan puhuin ylipäätään ulkonäön merkityksestä erilaisissa ammatillisissa konteksteissa. Mielestäni on hienoa, jos teidän osastolla ollaan tas-arvoisia ja sallivia ulkonäön ja tyylivalintojen suhteen, niinhän se olisi ihannemaailmassa muussakin maailmassa. Valitettavasti yhteiskunta ei ole ihan niin kehittynyt kuin teidän  rajattu yliopistoyhteisönne, eli kannattaa arvioida näitä asioita uudestaan siinä vaiheessa jos/kun sinullakin on edessä työnhakutilanne esim. johonkin yksityisen sektorin puolelle. En muutenkaan yrittänyt vihjata, että nimenomaan sinä olisit jotenkin ongelma, vaan ylipäätään kannustaisin nuoria naisia miettimään, kannattaako rekryhaastatteluihin mennä esim. samaan tyyliin varustautuneena, kuin jos lähtisi bilettämään viikonloppuna. Tällaisiakin ylilyöntejä nimittäin valitettavasti näkee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän