voiko omenat laittaa kuorineen piirakkaan?
Kommentit (13)
Laita mitä haluat, mut omenapiirakat on nössöjä.
Jos omenat ovat luomuja, niin voi. Mitään myrkkytiiskutettija ei.
Omenat piirakkaan,hih,hih, kauhea olet!
Kyllä voi.
Ja kyllä niillä kotimaisillakin omenatarhoilla torjunta-aineita käytetään.
Ok, toiset ulkomaisia luomuja ja toiset kotipihan..Miten lie ulkomainen luomu?
Riippuu siitä, minkälaisen piirakan tekee. Ranskalaiseen omenapiirakkaan sopii kuoret tai oikeastaan ne pitää ehdottomasti olla siinä. Itse olen kuorinut omenat jos olen tehnyt pellillisen perinteistä suomalaista omenapiirakkaa. Mutta miksei siihenkin voisi laittaa kuorineen, enpä ole kokeillut.
Sillä ei ole merkitystä, onko ulkomaisia tai kotimaisia omenoita tai ostettuja vai omasta puutarhasta. Torjunta-ainehöpinät voi unohtaa. Eniten myrkkyjä ihmiset saa muoveista, joilla pitää kaikki ruuat päällystää.
Ihmetyttää tämän paksuuden hypetys. Itse käytän edelleen porkkanaa(kuorittuna).
Voi,mutta ne kuoret on ällöjä piirakassa, parempi tulee kuorituista omenoista.
Jostakin muistan lukeneeni että pestyn ja kuorineen syödyn omenan terveyshyödyt ovat suuremmat kuin mahdolliset torjunta-aine jäämät.
Oli miten oli, kaupasta ostan luomua (muista syistä kuin jäämien pelossa) ja syksyllä syödään kotipihan luomuomenia. Teen soseet pakastimeen kuorineen, laitan piirakkaan kuorineen, kuivatan kuorineen...
Vierailija kirjoitti:
Jostakin muistan lukeneeni että pestyn ja kuorineen syödyn omenan terveyshyödyt ovat suuremmat kuin mahdolliset torjunta-aine jäämät.
Oli miten oli, kaupasta ostan luomua (muista syistä kuin jäämien pelossa) ja syksyllä syödään kotipihan luomuomenia. Teen soseet pakastimeen kuorineen, laitan piirakkaan kuorineen, kuivatan kuorineen...
*torjunta-aine jäämien haitat.
Kotimaiset voi, pesun jäkeen. Ulkomaisia ei.