Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy päihde- ja mielenterveysongelmaisten parissa työskentelevältä

Vierailija
21.09.2016 |

Anti tulla!

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko hoito oikeasti? Oletetaan, että esim mielenterveysongelmat selviävät, kun vain hakeutuu hoitoon. On kuitenkin paljon mt-häiriöitä/persoonallisuushäiriöitä joiden paranemisennuste on huono. Mitä niille tehdään?

Se on ihan yksilöllistä auttaako hoito vai ei. Vaatii ihmiseltä sitoutumista mm. lääkehoitoon, jonka avulla voidaan turvata pärjäämistä edes jollain tavoin.  Valitettavasti tuntuu, että Suomessa on mt-ongelmaisen haastavaa ja hankalaa saada pitkäkestoista hoitoa ongelmiinsa, lähinnä tarkoitan tällä erilaisia terapioita, myös toiminnallista. 

Tärkeää on kuitenkin pitää yllä ihmisen elämänlaatua ja turvata arjen sujuminen ja siihen sitten apukeinoja eri tahoilta. 

Vierailija
22/44 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska provo. Päihdetyöntekijät varsinkaan eivät puhu työstään netissä edes anonyymisti.

Ikävää, että ajattelet noin. Saisinko muitakin perusteluja ajatuksillesi?

No sä paljastuit nyt monestakin asiasta,. mutta eniten siitä, että väität MDPV:n olevan suuri hitti. MDPV on kyllä pikkutekijä niiden huumeiden joukossa joita Suomessa vedetään kuin karkkia. Jos kannabista ei lasketa, niin yleisimmät laittomat päihteet ovat piri, subu ja bentsot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni ( prosentti) asiakkaistanne tappaa itsensä hoidon aika?

Vierailija
24/44 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaako alkoholi tosiaan kemiallisesti masennusta aivoissa? Mitä tapahtuu, jos lievästi masentunut vaihtaa alkoholin juomisen liikuntaan?

Olen kuullut, että aiheuttaa, mutta faktana en sano. Mielestäni alkoholin käytön vaihtaminen liikuntaan on oikein hyvä vaihtoehto, koska liikunta kuitenkin auttaa vireystasoon ja jaksamiseen toisin kuin alkoholi joka pidemmän päälle lannistaa ja voi passivoida. 

Vierailija
25/44 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin syömään psykiatrian erikoislääkärin määräyksestä ssri-lääkkeitä, vaikkei olisi ollut aihetta. Laittoi mulle kolminkertaisin maksimiannoksen. Menin täysin sekaisin. Olin vuoden ajan aivan välinpitämätön ja kaikki tunteen katosivat.

Voinko haastaa oikeuteen?

Vierailija
26/44 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti se sama "päihdetyöntekijä", joka ei tiedä edes subun kattovaikutuksesta.

Vierailija
27/44 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu auttaa toivotonta asiakasta? Silloin kun tiedät jo etukäteen ettei tästä mitään tule ja molemmat vaan näyttelette roolinne ha esitätte kuuntelevanne toisianne?

Toi "esitätte kuuntelevanne toisianne" särähti mulla korvaan. Vaikka näkisin tilanteen miten toivottomana niin kuuntelen kyllä asiakasta aina parhaani mukaan. Mielestäni on tärkeää olla realistinen asiakkaiden tavoitteita kuunnellessa. Ihan suoraan voi asiakkaalle sanoa, jos puheet ja mahdollinen toteuma vaikuttavat epärealistiselta. Erittäin tärkeää ja oleellista on kuitenkin tsempata asiakasta ja antaa niitä voimavaroja pärjäämiseen. 

Ei se hyvältä tunnu, jos takaraivossa jyskää ajatus siitä että tässä mennään perse edellä puuhun. Joinakin hetkinä sitä kokee olevansa kyynistynyt, mutta kuitenkin pääasiassa lähden siitä lähtökohdasta, että toivoa on aina. Ja mielestäni pienet parannuksetkin ovat jo iso askel. 

Vierailija
28/44 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö alalla töitä? Ala kiinnostaa.

Mun mielestä tämän alan työpaikkoja saisi olla enemmänkin. j l henkilöstöresursseja enemmän. Kannattaa ihmeessä tähdätä alalle, jos se kiinnostaa! :)

Vierailija
29/44 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olisit jos teille tulisi tulospalkkaus?

Peruspalkka toimeentulotuen tasoa ja bonukset kaikista jotka on raittiina vuoden hoidon jälkeen ja isompi bonus jos on raittiina kolme tai viisi vuotta. Jackpot jos asiakas pysyisi raittiina vähintään kymmenen vuotta.

Uskotko että työskentelytapanne muuttuisi tulospalkkauksen myötä? Ja jos muuttuisi niin miten?

Vierailija
30/44 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska provo. Päihdetyöntekijät varsinkaan eivät puhu työstään netissä edes anonyymisti.

Ikävää, että ajattelet noin. Saisinko muitakin perusteluja ajatuksillesi?

No sä paljastuit nyt monestakin asiasta,. mutta eniten siitä, että väität MDPV:n olevan suuri hitti. MDPV on kyllä pikkutekijä niiden huumeiden joukossa joita Suomessa vedetään kuin karkkia. Jos kannabista ei lasketa, niin yleisimmät laittomat päihteet ovat piri, subu ja bentsot.

Mä lähinnä kiinnitin itse eniten huomiota sanaan _muodissa_ ja mielestäni MDPV alkaa olla nyt se hitti. Tiedän kyllä pirin, subun ja bentsojen suosion oikein hyvin.

Vierailija
31/44 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni ( prosentti) asiakkaistanne tappaa itsensä hoidon aika?

Harva. Työhistoriani (kuutisen vuotta) aikana yksi, ja kohtaamiani on yli toista sataa.

Vierailija
32/44 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin syömään psykiatrian erikoislääkärin määräyksestä ssri-lääkkeitä, vaikkei olisi ollut aihetta. Laittoi mulle kolminkertaisin maksimiannoksen. Menin täysin sekaisin. Olin vuoden ajan aivan välinpitämätön ja kaikki tunteen katosivat.

Totta kai sulla on oikeus haastaa oikeuteen. Millä perusteella lääkäri määräsi lääkkeet sinulle? 

Vierailija
33/44 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anti tulla!

Mistä voimia bipon kansaa elämiseen?

Vierailija
34/44 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruspalkka toimeentulotuen tasoa ja bonukset kaikista jotka on raittiina vuoden hoidon jälkeen ja isompi bonus jos on raittiina kolme tai viisi vuotta. Jackpot jos asiakas pysyisi raittiina vähintään kymmenen vuotta.

Uskotko että työskentelytapanne muuttuisi tulospalkkauksen myötä? Ja jos muuttuisi niin miten?

Mielestäni tuo olisi typerää. Mä työskentelen ihmisten parissa enkä lähtis tolla tavalla arvioimaan yhtään mitään.

Mikäli tolla tavalla muuttuisi niin uskoisin, että se söisi ainakin osan työntekijöistä työmotivaatiota, koska työstä tulisi painostavampaa ja rahakeskeisempää.

Vierailija
35/44 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti se sama "päihdetyöntekijä", joka ei tiedä edes subun kattovaikutuksesta.

Joo siis just se sama!!! Kiinni jäin !!!!!!!

Vierailija
36/44 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta asiakasta sinulla on yhtäaikaa? Kuinka kauan potilassuhde yleensä kestää? Onko hoitosuhde aina kahden Keskinen vai onko teillä hoitoa ryhmissä?

Vierailija
37/44 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai sulla on oikeus haastaa oikeuteen. Millä perusteella lääkäri määräsi lääkkeet sinulle? 

Hain apua puheiden pitämisestä aiheutuneeseen jännitykseen. 

Vierailija
38/44 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anti tulla!

Mistä voimia bipon kansaa elämiseen?

Oletko saanut vertaistukea? Se, että on joku jolla samoja kokemuksia ja voi puhua niistä, on hyödyksi. Lisäksi myös kirjallisuudesta voi saada lohtua ja ns. selviytymisvinkkejä. Asioistaan kannattaa uskaltaa puhua ääneen, sillä sekin helpottaa. Minkälainen hoitokontakti sulla on tällä hetkellä? Koetko sen riittäväksi? Kokisitko olevan hyötyä, jos voisit käydä useammin juttelemassa ammattihenkilöiden kanssa? Itsetutkiskelu ja -pohdiskelu ovat myös hyödyksi. 

Muista, että sairaus ei määrittele sinua ihmisenä vaan olet kaikkea muutakin kuin bipo. Onko siitä pitkä aika, kun sinulla on. ko sairaus todettu? Tunistatko ensioireet mania/masennus ?MIeti elämässäsi olevia hyviä asioita ja keskity niihihn; asioihin joista saat voimaa. Jos koet, että on jotain muutettavaa, niin muuta niitä asioita mitä pystyt, mutta älä vaadi itseltäsi liikoja. Ota apu vastaan ja hyväksy elämän keskeneräisyys. 

Vierailija
39/44 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuo olisi typerää. Mä työskentelen ihmisten parissa enkä lähtis tolla tavalla arvioimaan yhtään mitään.

Mikäli tolla tavalla muuttuisi niin uskoisin, että se söisi ainakin osan työntekijöistä työmotivaatiota, koska työstä tulisi painostavampaa ja rahakeskeisempää.

No minkä sä koet että on teidän tavoite työssänne jos se ei ole alkoholistin tai lääkkeiden väärinkäyttäjän, huumeongelmaisen raitistuminen?

Mitä koet että on sun työn merkitys? Onko esimiehesi asettanut sinulle tai ryhmällenne tavoitteita ja miten mittaatte (seuraatte) tavoitteitanne?

Teettekö asiakaskyselyjä entisille asiakkaillenne? Heidän omaisille tai työnantajille? Miten tutkitte työnne vaikuttavuutta? Mistä tiedät oletko onnistunut työssäsi miten?

Vierailija
40/44 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä ole joku lähäriopiskelija, joka aikoo erikoistua huumetyöhön ja saanut pari kertaa seurata sivusta oikean huumeongelmiin erikoistuneen psykologin vastaanottoja. Nyt sitten ollaan niin asiantuntijaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi