Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko kilpirauhasen verikokeeseen olla ravinnotta vai ei ?

Vierailija
21.09.2016 |

Aamulla ennen klo 10,pitää olla mutta ravinnotta vai ei kokeeseen?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut ristiriitaista tietoa, joten menen aina ravinnotta, eikä thyroxinia saa ottaa.

Vierailija
2/19 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu ohjeena aina ravinnotta, puoli lasillista vettä voi juoda. Joskus on ollut myös lääkkeettä, mutta joskus taas sanottu, että voi ottaa lääkkeen, en ole sitten varmuudeksi ottanu aamulla lääkettäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollu ohjeena aina ravinnotta, puoli lasillista vettä voi juoda. Joskus on ollut myös lääkkeettä, mutta joskus taas sanottu, että voi ottaa lääkkeen, en ole sitten varmuudeksi ottanu aamulla lääkettäkään.

Mulla on kyllä Tyrazol, voi olla että eri juttu vajaatoiminnan kanssa.

Vierailija
4/19 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu labrasta. Osa neuvoo että ei lääkkeitä eikä ruokaa 10-12 tuntiin ennen kokeita. Toisissa labroissa sanotaan ettei mitään väliä.

Tästä on ollut pitkiä ketjuja täällä kun mammat riitelee erilaisista ohjeista mitä on saanut.

Vierailija
5/19 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko olla syömättä, mutta mahdollista Thyroxinia tai muuta kilpirauhaslääkitystä ei tietty saa ottaa. Ja testi mielellään ennen kello kymmentä aamulla, koska iltapäivällä jo vajaastikin toimiva kilppari sekoittaa tulokset.

Vierailija
6/19 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu labrasta. Osa neuvoo että ei lääkkeitä eikä ruokaa 10-12 tuntiin ennen kokeita. Toisissa labroissa sanotaan ettei mitään väliä.

Labrat voi sanoa ihan mitä vaan, mutta kilpirauhaskokeeseen mennään aina paastoten. Vetta saa juoda, ei muuta. Tupakkaa ei saa polttaa ennen koetta. Lisäksi kokeeseen tulisi mennä mahdollisimman pian heräämisestä (takaraja kokeenotolle on klo 10) ja mahdollisimman vähän itseään rasittamatta (ts. labraan ei kävellä/pöyräillä kilometritolkulla). Ennen kokeenottoa ei muutenkaan riuhdota eikä tehdä mitään urheilusuorituksia.

Vierailija
7/19 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huslabissa saa syödä ja juoda. Jos pyyntö on P-TSH, niin näyte otetaan ennen klo 14. Jos pyyntö on P-T4-V, niin lääkkeen saa ottaa vasta näytteenoton jälkeen.

Vierailija
8/19 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin etsiä tietoa näistä , mainittiin että ole ainakin syömättä lääkettäsi 10-12 tuntia ...

Vierailija
9/19 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan paastonnut kilpparikokeeseen. Muistaakseni myöskin tuo kellonaika on myöhäisempi Huslabin ohjeissa. Ja tuo lääkekieltokin koskee vain vajaatoimintaa, ei kilpirauhasen ESTOlääkitystä. Luulisi että labroissa tietävät kun ovat asiantuntijoita.

Vierailija
10/19 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä ketjusta tullut hullua hurskaammaksi. Luulen että terveydenhuollon ammattilaisten ohjeistusta on niin sekavaa koska kokeita pidetään aika turhina. Muotisairaus, johon annetaan lähete vain että potilaasta päästään eroon.

Vierailija
11/19 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tästä ketjusta tullut hullua hurskaammaksi. Luulen että terveydenhuollon ammattilaisten ohjeistusta on niin sekavaa koska kokeita pidetään aika turhina. Muotisairaus, johon annetaan lähete vain että potilaasta päästään eroon.

On sunkin kirjoitus kyllä aika sekava.

Vierailija
12/19 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse paastota m

T. Vajista 20 v potenut, kontrolleissa usein käynyt ja käyvä

Vierailija
13/19 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaatoiminnassa ei saa lääkettä ottaa aamulla ennen kokeita.

Vierailija
14/19 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sanottu, että ennen kymnentä kokeeseen, saa syödä, mutta lääkettä ei saa ottaa.

Vierailija
15/19 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, muotisairaus.. olisin mieluummin jättänyt ottamatta, sen verran ikävää on. Basedowin seurauksena liikatoiminta ja kyllä mä vaihtaisin terveisiin silmiin, tärisemättömiin jäseniin, normaaliin pulssiin ja toimivaan aineenvaihduntaan, eikä tuo kortisonitiputuksessa käyminenkään nyt niin huisin kivaa ole, ei nyt kamalaakaan, mutta voishan nuo tunnit ja polimaksut muuhunkin käyttää. Ja lääkkeisiin menevät rahat.

Vierailija
16/19 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita LABRAAN ja kysy, jos on epäselvyyttä ohjeissa. Siellä ne tietää kyllä.

Vierailija
17/19 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä nämä Huslabin ohjeet. Näitä se labran henkilökuntakin käyttää. Ei puhuta mitään paastosta.

http://huslab.fi/cgi-bin/ohjekirja/tt_show.exe?assay=4831&terms=tsh

http://huslab.fi/cgi-bin/ohjekirja/tt_show.exe?assay=4832&terms=t4-v

Vierailija
18/19 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässä nämä Huslabin ohjeet. Näitä se labran henkilökuntakin käyttää. Ei puhuta mitään paastosta.

http://huslab.fi/cgi-bin/ohjekirja/tt_show.exe?assay=4831&terms=tsh

http://huslab.fi/cgi-bin/ohjekirja/tt_show.exe?assay=4832&terms=t4-v

Ei puhuta, koska ei tarvitse paastota. Paastokokeet tunnistaa erilaisesta etuliitteestä.

Vierailija
19/19 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla ravinnotta eikä onneks edes kahvitta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän