Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakityössä ja yliopistossa kirjoilla

Vierailija
21.09.2016 |

Mitä jos henkilöllä on jäänyt 2000-luvun alussa yliopistojatko-opinnot kesken töiden takia ja yliopistolta tuli muutama vuosi sitten kirje, että vanhojen kesken jääneiden opintojen jatkaminen olisikin vielä mahdollista. Henkilö on edelleen vakityössä ja yliopistolta sanottiin, että kiirettä valmistua ei ole ja on ns. ikuinen opiskeluoikeus. Aikaa opiskeluun ei vieläkään oikein ole eikä tarkoitus ole käydä kuin ehkä kurssi silloin ja kurssi tällöin.

Mitä kuitenkin tapahtuu, jos sattuu jäämään työttömäksi? Silloinhan ei varmaan ole oikeutta työttömyyskorvaukseen, vaan katsotaan opiskelijaksi?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen ollut kirjoilla 2004 asti ja tipahdin työttömäksi vuosi sitten. Hyvin alkoi rullaamaan tuet koska opintosuorituksia ollut viimeksi varmaan 2010 tms. sekä olin ilmoittautunut poissaolevaksi juuri sinä vuonna. Käsittääkseni riittää, että opintosuorite näyttää tyhjää tyyliin viimeisen vuoden ajalta.

Vierailija
2/2 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Hitsi, sit onkin paska nakki, jos sattuu jäämään työttömäksi just silloin, kun on vähän kursseja tehnyt. Kuinkahan tuota tutkintoa sit uskaltais suoritella loppuun...

Oon patistanut tätä henkilöä selvittään tän asian jostain, mut ei se oo vielä saanut aikaiseksi. Kela vai työkkäri, kumpi on muuten oikea osoite kysyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi