Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haukkukaa vaan, mutta kyllä mun mielestä terveydenhuolto..

Vierailija
20.09.2016 |

..Suomessa on tosi hyvää. Ilmaista(no melkein) ja hyvää. En ymmärrä tätä viime päivien kitinää töykeistä hoitajista yms. En usko! Itse (ja oikeastaan kaikki tutut) olen saanut aina todella hyvää palvelua ja hoitoa, kun olen sitä tarvinnut. Ihan joka kerta. Muutaman kerran jopa vähän turhaan kun oli viiltävät vatsakivut, mutta pieruhan se vaan oli :D

En vaan ymmärrä mistä tämä kitinä johtuu. Ehkä kitisijät eivät vaan ole olleet oikeasti sairaita tai sitten ovat itse olleet todella inhottavia ja järkyttyneet, kun hoitaja-parka ei jaksakaan kuunnella sitä paskaa.

Menkää itseenne kitisijät.

Ps. Myös vanhustenhoito on mielestäni aika hyvällä mallilla eikä heitä todellakaan kohdella huonosti. Joo, kyllä minunkin muistisairas mummoni valitti kun ei ole saanut päiväkausiin ruokaa, vaikka minä ja koko muu suku tiesi, että sai ruokaa päivittäin. Niih. Ja että ne hoitsut istuu aina tauolla? JUUH. Heilläkin on valitettavasti oikeus taukoihin ja jopa oikeus nauraa niiden aikana.

Kiitos ja anteeks. Enkä ole edes hoitsu. Ärsyttää vaan tämä turha kitinä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessahan suomalainen terveydenhuolto on hyvää: on sairaalat, joissa saa hoitoa edulliseen hintaan, on terveyskeskuset joissa neuvolat, on hammashoitolat, joista myös saa edullista hoitoa. Käytännön toteutukset vaan ovat huonohkot, ts. (hallituksen) päätöksistä johtuvat vähäiset hlökuntamitoitukset, säästöt -> pitkät jonot...

Mutta se, mihin itse oikeasi olen todella tyytyväinen, on julkisen terveydenhuollon hinnat, siis ne mitkä jää potilaan maksettaviksi. Sairaalahan veloittaa potilaan kotikuntaa hoidon kustannuksista - esimerkiksi jos käyt saamassa sytostaatteja, pelkästä kanyloinnista ja lääkkeiden antamisesta veloitetaan ainakin meillä VSHP:ssa n. 300€, lääkkeet voivat sitten olla mitä tahansa muutaman - muutaman tuhannen euron välillä. Myös esimerkiksi elvytyspotilas päivystyksessä maksaa täällä n. 1500€, ja siitä jää potilaalle maksettavaksi vain pieni siivu.

Vierailija
22/22 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolen vuoden jonot hammaslääkärille vihoviimeistä perseen paskaa.

Onhan se. Kummallisesti väki vaan tuntuu kuvittelevan että se on hoitajan vika, vaikka syy on jossain muualla. Ihan kuin vaikka haukkumalla ja räyhäämällä se sylkykuppihoitaja muuttuu huomiseksi hammaslääkäriajaksi, kun hammastakin on kolottanut jo neljä kuukautta.

Itse vanhuspuolella ja moraalini on koetuksella päivittäin, kun en voi venyä enempää. AINA, jos kiireen ja resurssipulan vuoksi joudumme priorisoimaan hoitoa (siirtämään vaikka suihkua tai jättämään sen lakisäätäisen hoito- ja palvelusuunnitelman tekemättä, tai vaikka kotihoidon käynti myöhästyy tms), pyydämme asiakasta/omaista ohjaamaan valituksen vanhuspalveluiden johtajalle, luonnollisesti anteeksipyynnön kera. Kertaakaan nämä ihmiset eivät ole valittaneet, vaan huutavat meille. Mikä ei auta mitään, kun jokaisessa kuukausipalaverissa asioista sanotaan, mutta mitään ei tapahdu. Silloin voisi tapahtua, kun päättävät tahot saisivat korvat punaisina selitellä puhelimeen miksi taas jätettiin sijainen hankkimatta ja martan insuliinit saatiin pistettyä vasta klo 11, kun vuorossa puolet oli opiskelijoita joilta puuttuu luvat. Mutta ei, kun valitus ohjataan tekemään, jopa tarjotaan apua sen tekemisessä, tuijotellaan kengänkärkiä ja nikotellaan että eihän tämä nyt mitään. Tai vielä parempaa, nykytrendin mukaan napataan vaikka valokuva ruoka-annoksesta ja soitetaan Iltalehteen, way to go!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi