Vierailija

..Suomessa on tosi hyvää. Ilmaista(no melkein) ja hyvää. En ymmärrä tätä viime päivien kitinää töykeistä hoitajista yms. En usko! Itse (ja oikeastaan kaikki tutut) olen saanut aina todella hyvää palvelua ja hoitoa, kun olen sitä tarvinnut. Ihan joka kerta. Muutaman kerran jopa vähän turhaan kun oli viiltävät vatsakivut, mutta pieruhan se vaan oli :D

En vaan ymmärrä mistä tämä kitinä johtuu. Ehkä kitisijät eivät vaan ole olleet oikeasti sairaita tai sitten ovat itse olleet todella inhottavia ja järkyttyneet, kun hoitaja-parka ei jaksakaan kuunnella sitä paskaa.

Menkää itseenne kitisijät.

Ps. Myös vanhustenhoito on mielestäni aika hyvällä mallilla eikä heitä todellakaan kohdella huonosti. Joo, kyllä minunkin muistisairas mummoni valitti kun ei ole saanut päiväkausiin ruokaa, vaikka minä ja koko muu suku tiesi, että sai ruokaa päivittäin. Niih. Ja että ne hoitsut istuu aina tauolla? JUUH. Heilläkin on valitettavasti oikeus taukoihin ja jopa oikeus nauraa niiden aikana.

Kiitos ja anteeks. Enkä ole edes hoitsu. Ärsyttää vaan tämä turha kitinä.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
..Suomessa on tosi hyvää. Ilmaista(no melkein) ja hyvää. En ymmärrä tätä viime päivien kitinää töykeistä hoitajista yms. En usko! Itse (ja oikeastaan kaikki tutut) olen saanut aina todella hyvää palvelua ja hoitoa, kun olen sitä tarvinnut. Ihan joka kerta. Muutaman kerran jopa vähän turhaan kun oli viiltävät vatsakivut, mutta pieruhan se vaan oli :D

En vaan ymmärrä mistä tämä kitinä johtuu. Ehkä kitisijät eivät vaan ole olleet oikeasti sairaita tai sitten ovat itse olleet todella inhottavia ja järkyttyneet, kun hoitaja-parka ei jaksakaan kuunnella sitä paskaa.

Menkää itseenne kitisijät.

Ps. Myös vanhustenhoito on mielestäni aika hyvällä mallilla eikä heitä todellakaan kohdella huonosti. Joo, kyllä minunkin muistisairas mummoni valitti kun ei ole saanut päiväkausiin ruokaa, vaikka minä ja koko muu suku tiesi, että sai ruokaa päivittäin. Niih. Ja että ne hoitsut istuu aina tauolla? JUUH. Heilläkin on valitettavasti oikeus taukoihin ja jopa oikeus nauraa niiden aikana.

Kiitos ja anteeks. Enkä ole edes hoitsu. Ärsyttää vaan tämä turha kitinä.

Sinähän se tässä kitiset

Vierailija

Akuutti itsemurhavaara + uuden lääkkeen aloitus -> kontrolliaika 3kk päästä. No oli ilmaista ja tyhjää parempi, mutta en silti sanoisi tosi hyväksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Sallittakoon jokaiselle oma mielipide. Jos joku on toistuvasti saanut huonoa palvelua terveydenhuollossa niin minusta hänellä on silloin perusteltu syy arvostella terveydenhuoltoa. Siitähän tässä on kiinni, ne kenellä on huonoja kokemuksia haukkuvat ja ne, kenellä hyviä, kehuvat. Itse olen aina saanut itselleni hyvää hoitoa enkä siksi hauku terveydenhuoltoa mutta olen kyllä nähnyt läheisien saavan huonoakin hoitoa niin enpä minäkään jaksa ylistää ja kehua.

Sitten on taas ihan toinen juttu, jos haluaa verrata vaikka maihin missä terveydenhuolto on ihan eri tavalla maksullista niin sitten täällä saa suhteellisen halvalla hyvää hoitoa.

Vierailija

Kyllä minulla on sama kokemus kuin ap:lla. Olen saanut hyvää hoitoa perusteellisine tutkimuksineen sekä kilpirauhas- että suolisto-ongelmiini. Myös lapseni sydänoireita tutkittiin ripeästi ja tehokkaasti, kunnes syy löytyi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ps. Myös vanhustenhoito on mielestäni aika hyvällä mallilla eikä heitä todellakaan kohdella huonosti. Joo, kyllä minunkin muistisairas mummoni valitti kun ei ole saanut päiväkausiin ruokaa, vaikka minä ja koko muu suku tiesi, että sai ruokaa päivittäin.

Vanhustenhoito ei todellakaan ole hyvällä mallilla vaan räjähtämässä käsiin. Eihän niitä paskaosastoja esitellä jossain Arman Pohjantähden alla -sarjoissa tai lehtien palstoilla. Syynä ei kuitenkaan ole huonot hoitajat.

Vierailija

Yleisesti ottaen asiakaspalvelu on joka paikassa (kaupoissa, kirjastoissa, ravintoloissa jne.) pääasiassa aika väsynyttä, tekopirteää tai avoimen välinpitämätöntä. Harvaa tämä haittaa. Terveyskeskuksissa ihmiset odottavat enemmän, vaikka ihan samanlaisia ihmisiä siellä on töissä.

Vierailija

Joo no ei tuo oo se pahin ongelma, vaan se, että koko lääketiede on pahasti hakoteillä...lähinnä lääketehtaiden juoksupoika. Ei ihmisiä ole tarkoitus parantaa, jos ei tappaakaan, vaan tehdä mahdollisimman monesta lääkkeestä riippuvainen.

Vierailija

Suurin ongelma on se, että hoitoa ei ole tarjolla ja hoitajamitoitus on naurettavan pieni. Hoitajat ovat potilaita vastassa heti ensimmäisenä, ja tämä näkyy. Sitä työtä harva jaksaa. Kuuntelin viime kesänä akateemisten alojen alanvaihtajia sairaanhoitajaopiskelijoina töissä, ja sanoivat etteivät ole koskaan tehneet rankempaa työtä. Se vain on hurjan rankkaa, koska siinä yhdistyvät jatkuva sosiaalisuuden vaatimus, fyysisesti raskas työ sekä myös jatkuva valppaus vaativissa hoitotoimissa ja lääkkeiden laitossa ym. Useimmissa töissä on vain yksi noista; joko vain asiakaspalvelua, vain teknistä työtä tai vain ruumiillista työtä. Sen lisäksi vanhustenhoidosta on tehty VALTAVIA säästöjä viidessä vuodessa samaan aikaan, kuin vanhusten määrä on kaksinkertaistunut. Ja ketkä joutuvat sanomaan, ettei laitospaikkoja ole, koska kriteerit eivät täyty? No hoitajat. Mutta onko kyse hoitajista?

Vierailija

Vanhustenhuollossa on varmasti mielettömästi hyviä hoitajia, mutta tosiasia on, että monessakaan paikassa hoitoa ei voi luokitella hyväksi jatkuvan kiireen takia. Riittävästi resursseja vanhuksien hyvään hoitoon ei ole, joten väkisinkin hoito jää vain välttämättömimpään monessa paikassa. Perusterveydenhuollosta minulla ei ole juurikaan kokemusta, mutta rohkenen epäillä sielläkin olevan aika tiivis työtahti nykypäivänä.

T. Hoitaja kotihoidosta

Vierailija

Mä taas olen sitä mieltä, että kyse ei ole hoitajista niinkään, vaan siitä että toiminta on tehotonta. Esim meidän terkkarissa jonotetaan ensin hoitajalle, joka puolestaan laittaa jonottamaan lääkärille ( vaikka jo itse selkeästi pystyy toteamaan lääkekuurin tarpeen, kuin myös minä potilaana). Pahimmassa tapauksessa hoitaja lähettää kotiin ja pyytää tulemaan takaisin jonottamaan neljän tunnin päästä, kun lääkäreitä on useampia paikalla.

Kun sinne lääkärin pakeille sitten pääsee, on mua varten varattu 20 minuutin aika. Olen huoneessa 3 minuuttia ja saan reseptin käteeni. Loput 17 minuuttia lääkäri varmaan kirjoittaa koneelle minkä reseptin tuikkasi käteeni...
Eli koko hässäkkään meni noin 2,5 tuntia ja kahden ammattilaisen lausunto tarvittiin. Vaivaan, mistä näki suoraan että antibiootit tarvitaan.
Eli tehotonta !

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen sitä mieltä, että kyse ei ole hoitajista niinkään, vaan siitä että toiminta on tehotonta. Esim meidän terkkarissa jonotetaan ensin hoitajalle, joka puolestaan laittaa jonottamaan lääkärille ( vaikka jo itse selkeästi pystyy toteamaan lääkekuurin tarpeen, kuin myös minä potilaana). Pahimmassa tapauksessa hoitaja lähettää kotiin ja pyytää tulemaan takaisin jonottamaan neljän tunnin päästä, kun lääkäreitä on useampia paikalla.

Kun sinne lääkärin pakeille sitten pääsee, on mua varten varattu 20 minuutin aika. Olen huoneessa 3 minuuttia ja saan reseptin käteeni. Loput 17 minuuttia lääkäri varmaan kirjoittaa koneelle minkä reseptin tuikkasi käteeni...
Eli koko hässäkkään meni noin 2,5 tuntia ja kahden ammattilaisen lausunto tarvittiin. Vaivaan, mistä näki suoraan että antibiootit tarvitaan.
Eli tehotonta !

Siis uudelleenorganisoinnilla (oikein priorisoimalla) saataisiin hoitoon tehokkuutta ja sitä kautta lyhyemmät jonot ja näin lisää aikaa.

T. Logistiikkapäällikkö

Vierailija

En ymmärrä, miksi vanhustenhoitoon ei anneta riittävästi rahaa palkata tarpeeksi hoitajia? Miksi kaikki muut asiat ovat hallituksen mielestä tärkeämpää? Suomessa päättäjät eivät arvosta vanhuksia, heidän mielestään vanhukset ( muut kuin omaisensa), ovat pelkkä kuluerä. Itse omaisena kiitos isäni hyvästä hoidosta. En voi hoitajia moittia, olen nähnyt heidän kiireensä. Teette arvokasta työtä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo no ei tuo oo se pahin ongelma, vaan se, että koko lääketiede on pahasti hakoteillä...lähinnä lääketehtaiden juoksupoika. Ei ihmisiä ole tarkoitus parantaa, jos ei tappaakaan, vaan tehdä mahdollisimman monesta lääkkeestä riippuvainen.

Mitenköhän ne sitten pitäisi parantaa? Jos lääkkeitä ei saa käyttää?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän ne sitten pitäisi parantaa? Jos lääkkeitä ei saa käyttää?

Ei parantaa, vaan pitää vuosikymmeniä lääkkeitä tarvitsevana potilaana. Lääketehdas on liikeyritys ja liikeyrityksen tarkoituksena on pitkäaikainen kasvava tuotto.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Puolen vuoden jonot hammaslääkärille vihoviimeistä perseen paskaa.

Meillä ei edes hammaslääkäriin nykyisin pääse kuin alaikäiset, raskaanaolevat ja riskiryhmiin kuuluvat. Muut saa mennä yksityiselle. Tai olla menemättä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sallittakoon jokaiselle oma mielipide. Jos joku on toistuvasti saanut huonoa palvelua terveydenhuollossa niin minusta hänellä on silloin perusteltu syy arvostella terveydenhuoltoa. Siitähän tässä on kiinni, ne kenellä on huonoja kokemuksia haukkuvat ja ne, kenellä hyviä, kehuvat. Itse olen aina saanut itselleni hyvää hoitoa enkä siksi hauku terveydenhuoltoa mutta olen kyllä nähnyt läheisien saavan huonoakin hoitoa niin enpä minäkään jaksa ylistää ja kehua.

Sitten on taas ihan toinen juttu, jos haluaa verrata vaikka maihin missä terveydenhuolto on ihan eri tavalla maksullista niin sitten täällä saa suhteellisen halvalla hyvää hoitoa.

On se jännä että joillain on ihan toistuvia huonoja kokemuksia. Hmm. Miksiköhän.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat