Bonan luomuruoka värjäsi vaatteet
Olen nyt kahteen otteeseen syöttänyt pojallemme (vajaa 8 kk) Bonan Luomu pastaa ja porsasta. Kyseisestä ruoasta on jäänyt ihan järkyttävät oranssit tahrat vaatteisiin vaikka olen heti ne huuhtonut, käyttänyt tahranpoistoainetta ja pessyt valkaisevalla pesuaineella. Mistään muusta tomaattia ja/tai porkkanaa sisältävistä ruoista ei ole väri näin pahasti juuttunut. Onko muille käynyt vastaavaa? Miten saan vielä tahrat pois vai onko nämä värjääntyneet vaatteet vaan heitettävä rättikamaksi? Ikinä en enää kyseistä ruokaa osta.
Kommentit (3)
eiköhän se ihana luomuruoka värjää ihan samalla tavalla kuin tavallinenkin torjunta- ja lannoiteaineilla kasvatettu ruoka...:)
tuskin luomun ominaisuuksiin erityisesti kuuluu tomaatin ja porkkanan " värjäävyys" , vai mitä?
Minä olen saanut tahran kuin tahran pois Dr. Beckmannin tahranpoistoaineella. Meidän syödään " tavallista" ja luomuruokaa :)
Siis ettei siinä luomuruoan värjäävyydessä ole mitään eroa, mutta kun on. Olen siis syöttänyt muitakin tomaatti- ja porkkanaruokia mutta mikään muu ei ole värjännyt näin pahasti. Laitoin asiasta viestiä Bonan kuluttajapalveluunkin ja hekään eivät asiaa osanneet selittää. Käytin muuten nimenomaan tuota Dr Beckmanin tahranpoistoainetta ja sillä on kaikki tahrat tähän mennessä lähteneet paitsi tämä edellä mainittu.