Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella todettiin lievä astma, aloitetaan hengitettävä kortisoni. Kokemuksia?

Vierailija
20.09.2016 |

Onko tuolla mitään haittavaikutuksia? Oletteko itse huomanneet jotain?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan lapsella ollut. Astmaatikko ollut siis syntymästä saakka. Suun hyvä huuhtelu on tosi tärkeetä aina lääkkeen oton jälkeen.

Vierailija
2/17 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisoni sisäisesti haurastuttaa luita. Tuttu mies 30-vuotiaana sairastui osteoporoosiin, lapsesta asti joutunut vetämään kortisonia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö keskustellut lääkärin kanssa aiheesta?

Vierailija
4/17 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö keskustellut lääkärin kanssa aiheesta?

En huomannut kysyä kun hän soitti minulle tuloksista. Toki voisin soittaa hänelle uudelleen, ja varmasti lääkeselostuksessa lukee nuo myös (netistäkin löysin jotain tietoa), mutta kysytään nyt täälläkin kokemuksia.

Vierailija
5/17 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lääke saa usein kädet vapisemaan lyhyehköksi ajaksi, ilmeisesti aika yleinen oire.

18v

Vierailija
6/17 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/17 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hengitettynä vaikuta luihin. Suu kannattaa huutoa hyvin ettei tulisi sammasta. Avaavat lääkkeet tärisyttää, ei kortisoni lääke. Käyttäjään ohjeen mukaan säännöllisesti, lapsi saattaa hyvinkin parantua koko astmasta, kun ärtyneet keuhkot rauhoittuu.

Vierailija
8/17 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lääke saa usein kädet vapisemaan lyhyehköksi ajaksi, ilmeisesti aika yleinen oire.

18v

Tämä koskee avaavaa lääkettä (esim. Ventoline), ei hoitavaa.

Vierailija
9/17 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjan hiihtoliitossa lienee empiiristä kokemusta enemmältikin?! Kysäisepä sieltä!

Vierailija
10/17 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätäppä ensin kaikki maito ja maitotuotteet pois lapsen ruokavaliosta, niin astma voi parantua ihan sillä.

Vierailija
11/17 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi todettiin ilmeisesti varhain diagnoosi, kun on vain lievä astma. Nyt vaan tunnollista ja säännöllistä hoitamista, voi jopa jäädä kokonaan remissioon sairaus kasvun myötä.

Vierailija
12/17 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan se maitohullu sieltä!

Piipulla astmaatikko elää normaalia elämää. Voi se astma parantuakkin, mutta harvemmin.

Vierailija
13/17 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätäppä ensin kaikki maito ja maitotuotteet pois lapsen ruokavaliosta, niin astma voi parantua ihan sillä.

Onpa neuvo. Osteoporoosia siis suosittelet. Jos astma esiintyy myös infektioastmana eli nuhan yhteydessä, kannattaa välttää maitotuotteita nuhan aikana, jotta liman erittyminen vähenee.

Vierailija
14/17 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahden nuorimmaisen asianmukainen säännöllinen astmalääkitys lopetti käytännössä kokonaan kaksi vuotta jatkuneen tauottoman sairastelun. Tytöt olivat jatkuvasti flunssassa mutta noin kolme viikkoa lääkkeen aloituksesta ei enää mitään- eikä koko talvenakaan. Seuraavana keväänä joskus puolen vuoden päästä yksi pieni nuha. Mikään muu olosuhteissa ei muuttunut paitsi tuo lääkitys. Samaan tapaan on jatkunut, sairastavat pikku nuhan muutamia kertoja vuodessa.

Ilmeisesti keuhkojen tulehduksen rauhoituttua vastustuskyky parani muutenkin. Mitään haittavaikutuksia eivät ole saaneet, lääkkeet olleet säännöllisesti käytössä nyt 6 vuotta. Tykkäävät liikkua ja urheilla, suorituskyky on hyvä. Avaavaa lääkettä on tarvittu 2-3 kertaa vuodessa sen pikku nuhan aikana.

Vierailija
15/17 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa neuvo. Osteoporoosia siis suosittelet. Jos astma esiintyy myös infektioastmana eli nuhan yhteydessä, kannattaa välttää maitotuotteita nuhan aikana, jotta liman erittyminen vähenee.

Itse asiassa osteoporoosia on eniten niissä maissa joissa myös maitotuotteita käytetään eniten. Erääksi syyksi on epäilty sitä että eläinperäinen proteiini estää kalsiumia imeytymästä.

Ei siitä mitään haittaakaan ole jos maidotonta kokeilee. Itse en huomannut mitään muutosta. Joillain myös vehnän jättäminen auttaa, minun kohdallani sekään ei. Kannattaa kuitenkin googlata "maito ja korvatulehdus", löytyy paljon mielenkiintoista keskustelua aiheesta. Joillain maito siis pahentaa limaisuutta.

Vierailija
16/17 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele asiasta lääkärin kanssa jos mietityttää!! Älä ikimaailmassa kysy täältä mitään terveyteen liittyvää. Tässäkin ketjussa on jo esitetty täysin päättömiä väitteitä osteoporoosiin ja maitotuotteisiin liittyen!

lääketieteen 2.vsk opiskelija

Vierailija
17/17 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen teidän lapsi on ja mitä oireita oli?

Oon epäillyt, voisiko mun pojalla (22kk) olla astma myös. Isänäidillä ja äidin puolen serkullaan on myös. Hengitys on öisin sellaista jännää, vähän raskasta ja heräilee usein/on aina heräillyt. Innostuessaan saattaa nauraa ja sit joskus alkaa lisäksi pitää semmoista "hinkunaa". Miehen mielestä tekee sitä tahallaan, mut mä en oo varma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme