Vierailija

Että varsinkin nuorten miesten annoskoko opiskelijaravintoloissa on aivan järjetön. Ymmärrän, että halpaan hintaan halutaan mahd.paljon ruokaa kun budjetti on mitä on mutta Jeesus Kristus, joidenkin annoskoot voi laskea kiloissa. Oli miten tiukka budjetti tahansa, ei voi olla terveellistä lappaa puolitoista kiloa makaronilaatikkoa, kolme viipaletta leipää ja iso keko salaattia kurkusta alas yhdellä kertaa. Ja sitten vielä ihmetellään missä vaiheessa suomalaisista alkaa tulla liikalihavia.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Terveellisempää on syödä edes kerran päivässä kunnolla kuin nuolaista aamulla pinaatinlehteä, lounaaksi lukea keittokirjaa ja päivälliseksi tehdä smoothien spirulinasta, vedestä ja kasviproteiinista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mä olen normaalikokoinen nainen ja urheilen puoliammattimaisesti. Todellakin syön järjettömät määrät safkaa, varsinkin salaattia otan niin paljon kuin napa vetää. :D Ja aivan varmasti muut kauhistelevat ja alkuun minuakin hävetti. Mutta ei voi mitään, kauhistelkoot/kauhistele vain. :)

Ja sanoisin siis että ei haittaa kunhan ruoka koostuu muustakin kuin pelkästä hiilarista tai punaisesta lihasta. Eli sieltä lautaselta löytyy suurin osa kasviksia/salaattia, sen lisäksi proteiinia ja hiilaria sopivassa suhteessa. Jos koko lautanen on pastaa ja seuraksi lihapullia ja pari leipäsiivua, joiden päällä 2 kurkun viipaletta niin silloin mennään metsään.

Vierailija

Olen huomannut, mutta olen huomannut myös että nämä jotka syövät kunnollisen lounaan, ovat terveemmän ja hoikemman näköisiä. Kertovat, että aamulla skippaavat aamupalan ja illalla syövät sitten jotain siihen opiskelijabudjettiin sopivaa pientä syötävää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Terveellisempää on syödä edes kerran päivässä kunnolla kuin nuolaista aamulla pinaatinlehteä, lounaaksi lukea keittokirjaa ja päivälliseksi tehdä smoothien spirulinasta, vedestä ja kasviproteiinista.

On hienoinen raja kunnolla syömisen ja kahden kilon annoskokojen välillä. Jos ei ole rahaa syödä kuin kerran päivässä niin hakekaa toimeentulotukea, sitä myönnetään myös opiskelijoille. Tai menkää leipäjonoon.

Vierailija

Itse olen nainen ja syön aina sellaisen "hirvittävän määrän" opiskelijaravintolassa. Olen myös hoikka. Tiedän, ettei ole kovin terveellistä syödä kerran päivässä paljon, mutta jos kerran maksan ruuastani niin haluan syödä koko rahan edestä. Ei tarvitse illalla enää syödä kotona niin tuhdisti.

Monet tuntemani nuoret miehet harrastavat jotakin liikuntaa tai kuntosalia, niin tietysti he syövätkin paljon.

Siinäpähän tuomitset jos haluat :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

On hienoinen raja kunnolla syömisen ja kahden kilon annoskokojen välillä. Jos ei ole rahaa syödä kuin kerran päivässä niin hakekaa toimeentulotukea, sitä myönnetään myös opiskelijoille. Tai menkää leipäjonoon.

No tuskinpa saa toimeentulotukea, jos on oikeus opintotukeen ja -lainaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siis mikä ero siinä on että syökö sen päivän ravinnon yhdellä isolla aterialla vai useammalla pienellä? Ei iso annoskoko tarkoita mitää ylensyöntiä jos tosiaan ne päivän loput ateriat on sitten näkkileipä -osastoa.

Vierailija

Joo ja oon huomannut, että naisetkin vetävät sitä ruokaa ihan koko rahan edestä, eli parhaimmillaan 4 palaa vaaleaa leipää, lautanen joka pursuaa yli laitojen pasta carbonaraa ja vielä erikseen salaattilautanen.

Joku järki tuohonkin hommaan. Kyllä, itsekin tankkaamaan kunnolla opiskelijalounasta, mutta vain sen verran kun söisin mitä tahansa muutakin ruokaa. En halua olla loppupäivää ähkyssä. Eikä voi olla kovin terveellistä syödä yhdellä aterialla koko päivän ruokamäärää. Harvoin porukka edes saa syötyä tuolla tavalla lautasmallin mukaisesti ja terveellisesti, vaan annos on lähinnä hiilaria ja/tai proteiinia.

Vierailija

Ap ei ole vissiin ikänä asunut teinipojan tai nuoren miehen kanssa samassa taloudessa. Kasvavat teinipojat ne nimittäin vasta syövätkin ja tuollainen pelkkä kasvusta johtuva kulutuksen nousu saattaa jatkua 2-kymppiseksi asti. Monet opiskelijat käyvät muuten salilla ja harrastavat jotain liikuntaa, joten nostaa kulutusta entisestään. Suosittelisin ap:ta katsomaan annoskokojen sijaan henkilöiden ruumiinrakennetta.

Vierailija

On varmaan tylsä elämä, jos on aikaa ja mielenkiintoa kytätä muiden annoskokoja :D En itsekään jaksa syödä kerralla paljoa, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa jos muut syövät paljon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo ja oon huomannut, että naisetkin vetävät sitä ruokaa ihan koko rahan edestä, eli parhaimmillaan 4 palaa vaaleaa leipää, lautanen joka pursuaa yli laitojen pasta carbonaraa ja vielä erikseen salaattilautanen.

Joku järki tuohonkin hommaan. Kyllä, itsekin tankkaamaan kunnolla opiskelijalounasta, mutta vain sen verran kun söisin mitä tahansa muutakin ruokaa. En halua olla loppupäivää ähkyssä. Eikä voi olla kovin terveellistä syödä yhdellä aterialla koko päivän ruokamäärää. Harvoin porukka edes saa syötyä tuolla tavalla lautasmallin mukaisesti ja terveellisesti, vaan annos on lähinnä hiilaria ja/tai proteiinia.

Kuinka yksinkertainen ihminen olet? Että kun sinä et jaksaisi syödä niin paljon ja saisit ähkyn, niin ei kenenkään muunkaan pitäisi jaksaa ja hekin saavat ähkyn? Älä vaan sano että yliopistossa opiskelet.

Vierailija

Mä ja mun mies ollaan näitä, jotka söivät aivan jäätävän määrän opiskelijaravintoloissa. Oltiin tuohon aikaan enemmänkin ammattiurheilijoita ja opiskelun harrastajia, jotka aamulla treenasi 2h ennen lounasta, opiskeli päivällä ja illalla suuntasi taas toisiin treeneihin.

Mielestäni yleensä ne, jotka söi paljon noissa ravintoloissa oli kyllä hoikimmasta päästä. Läskit vetää varmaan sitten jotain vähemmän terveellistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä ja mun mies ollaan näitä, jotka söivät aivan jäätävän määrän opiskelijaravintoloissa. Oltiin tuohon aikaan enemmänkin ammattiurheilijoita ja opiskelun harrastajia, jotka aamulla treenasi 2h ennen lounasta, opiskeli päivällä ja illalla suuntasi taas toisiin treeneihin.

Mielestäni yleensä ne, jotka söi paljon noissa ravintoloissa oli kyllä hoikimmasta päästä. Läskit vetää varmaan sitten jotain vähemmän terveellistä.

Mä olen tehnyt aivan saman havainnon, että ei ne lihavat vedä lounaalla huikeita annoksia. Hyvä jos käyvät ollenkaan syömässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuinka yksinkertainen ihminen olet? Että kun sinä et jaksaisi syödä niin paljon ja saisit ähkyn, niin ei kenenkään muunkaan pitäisi jaksaa ja hekin saavat ähkyn? Älä vaan sano että yliopistossa opiskelet.

En ainakaan opiskele ammattiurheilijoiden kanssa. Voin uskoa, että urheilija ehkä tarvitsee sen ison lautasellisen pelkkää makaronia ja kastiketta, mutta ei tavallinen pulliainen, joka ei erityisemmin liikuntaa harrasta. Enkä todellakaan usko/tiedä jokaisen ryhmässäni tai koulussani olevan harrastavan rankkaa urheilua. Tuollaiset isot ruokamäärät kun yleensä kulutetaan sitten pois.

Lisäksi mainitsin myös lautasmallin - ei voi olla kovin terveellistä syödä pelkkää makaronia ja kastiketta - osa jättää salaatin kokonaan ottamatta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En ainakaan opiskele ammattiurheilijoiden kanssa. Voin uskoa, että urheilija ehkä tarvitsee sen ison lautasellisen pelkkää makaronia ja kastiketta, mutta ei tavallinen pulliainen, joka ei erityisemmin liikuntaa harrasta. Enkä todellakaan usko/tiedä jokaisen ryhmässäni tai koulussani olevan harrastavan rankkaa urheilua. Tuollaiset isot ruokamäärät kun yleensä kulutetaan sitten pois.

Lisäksi mainitsin myös lautasmallin - ei voi olla kovin terveellistä syödä pelkkää makaronia ja kastiketta - osa jättää salaatin kokonaan ottamatta.

Aloituksessahan se oli vielä iso keko salaattia, mutta miten vaan...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos saa opintotukea ja opintolainaa ei saa toimeentulotukea. Ja jos tukikuukaudet loppu ei saa myöskään silloin toimeentulotukea, ainakaan sitä koko summaa vaan vähennetään 20%. Johtuu siitä että "opintotukea ei ole tarkoitettu opintojen rahoittamiseen". Näin valistivat sossusta. Myöskään leipäjonoihin ei opiskelijat ehdi koska ne jonot on arkipäivisin ja aamulla. Silloin opiskelija on koulun penkkiä kuluttamassa.

Vierailija

Heh, täällä myös kahen kilon annoksia opiskelijaravintolassa harrastava hoikka ja lyhyt nainen. Kotona ei jaksa tehdä salaatteja niin syön lounaalla varmaan melkein koko päivän tuoreet kasvikset, siemenet ja pähkinät. Reilusti öljyä vielä perään. Opiskelijalounas on edullinen ja kasvisvaihtoehto yleensä kohtuullisen ravitseva. Tykkään syödä harvoin mutta paljon ja kotona tuleekin syötyä lähinä aamiainen ja illalla vähän jotain. Olen oikein terve ja painoni pysyy kurissa lounaan ruokavuoresta huolimatta, kiitos vain.

Vierailija

Itsellä kun on salaattia yli puoli lautasellista, niin annoskoot varmasti näyttävät huomattavilta kun lautanen melkein kukkurallaan. En yritä mitään säästämistä, tyydytän vain nälkäni. Olen hoikka 182/73 miespuolinen opiskelija.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat