Onko muut opiskelijat huomanneet
Että varsinkin nuorten miesten annoskoko opiskelijaravintoloissa on aivan järjetön. Ymmärrän, että halpaan hintaan halutaan mahd.paljon ruokaa kun budjetti on mitä on mutta Jeesus Kristus, joidenkin annoskoot voi laskea kiloissa. Oli miten tiukka budjetti tahansa, ei voi olla terveellistä lappaa puolitoista kiloa makaronilaatikkoa, kolme viipaletta leipää ja iso keko salaattia kurkusta alas yhdellä kertaa. Ja sitten vielä ihmetellään missä vaiheessa suomalaisista alkaa tulla liikalihavia.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Makaronilaatikkoa 100 g per naiset, miehille 150 g.
Tämä sääntö pitäisi ottaa jokaiseen ruokalaan.
Hääjuhlissa voi sitten ottaa sen 200g per vieras, kun on juhlatilaisuus.
Pakko sanoa, että elämässä on kaikki kyllä hemmetin hyvin, jos jaksaa seurata tuntemattomien ihmisten ruoka-annos kokoja ja sitten vielä valittaa.
Katsos kun ne nuoret opiskelijapojat ovat vielä kasvuiässä ja tarvitsevat paljon energiaa. Sinä tuhlaat energiaa turhaan poikien annosten kyyläämiseen.
Mulle ainakin opiskelijalounas on päivän tärkein ateria. Syön kotona aamupalaksi jotain halpaa kuten puuroa ja kananmunaa. Päivällä tankkaan 2,60€ maksavaa lounaasta niin paljon kun napa vetää ja sillä jaksaa pitkälle iltaan. Yleensä myös mun vuorokauden aktiivisuuskin ajoittuu päiväsaikaan kun käyn luennoilla, kirjastossa, kaupungilla yms. Kotona illalla tulee sitten katsottua sarjoja ja löhöiltyä sekä syötyä sen mukaisesti, eli kevyesti (ja halvasti) koska kulutuskin on pientä. Ruokakauppaan menee alle satanen kuussa tämän takia. Jotain on tehty Suomessa oikein koska opiskelijan ateriatuki on mahtava juttu.
Mulla ei ole tähän hätään mitään tutkimustietoa siitä, onko terveellistä vetää yhdellä aterialla paljon vai onko sillä merkitystä. Omalla kohdalla olen huomannut että esim 3 isompaa ateriaa päivässä sopii minulle. Ärsyttävää pupeltaa koko ajan jotain pientä, siinähän pitää vaan nälkää yllä. Ei ihme että Suomessa lihavuus on ongelma.
-N21 167cm/55kg
Minä syön! En tosin ole nuori mies, vaan hento nainen :D Vedän myös ison määrän salaattipöydästä. Siinä keskipäivällä vaan on jo iso nälkä, vaikka syönkin tuhdin aamiaisen. Jos ei kunnolla (ts tuota hirmumäärää) kerkeä syömään, niin maha alkaa kurnimaan iltapäivän luennoilla, mikä on aika kiusallista. Kai se opiskelu ja keskittyminen vaan kuluttaa paljon. Minkäs sille voi.