Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässäkö tämä nyt oli... Raskaustesti

Vierailija
20.09.2016 |

Tein herkällä testillä aamulla ja oli negatiivinen. Tänään dpo 10.

Toista lasta yritetty 15kk. Tämä oli eka kierto kun oli apuna clomifen lääke..

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joku on tehnyt raskaustestin kun ovulaatiosta on viikko?! Kannattaisiko odottaa esim. siihen päivään, kun kuukautisten pitäisi alkaa, kenties pari päivää ylikin? Itse tein positiiviset raskaustestit kiertopäivinä 32 ja toisessa raskaudessa 35. Kierto normaalisti 28.

Koska viikosta on tullu kymmenen päiväinen?  Tänään on kulunut 12 päivää ovulaation jälkeen. En puhu kierron päivistä koska mun kierto on epäsäännöllinen. Toinen juttu on sekin että kuukautisvuotohan ei ala ennen kuin lopetan lugesteronit.

Vierailija
42/62 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te vielä onnistutte.Koita hellittää välillä....

Eivät kaikki onnistu koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen juttu on sekin että kuukautisvuotohan ei ala ennen kuin lopetan lugesteronit.

Kyllä mulla alkoi, niukka vuoto alkoi jo Lugejen aikana, kun raskaus ei ollut alkanut.

Vierailija
44/62 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ku tuntuu että hoidotki etenee niin hitaasti. Eka tutkimukset ja nyt clomit ainaki 4-6kiertoa... Mitäs sitten? Ei haluta heti ivf hoitoonkaan siirtyä..

Miksi ei?

Liian rankkaa fyysisesti pelkään etten kestä.. Koen jo nämä kevyemmätkin hoidot suht ahdistaviksi. Sitten on sekin että meillä on todella pitkät matkat lähimpiin paikkoihin missä ivf hoitoja tehdään.  Eikä mies ole kovin innokas ivf hoitoa kohtaan.

Ja muutenkin mieluumminhan sitä ottaa mahdollisimman kevyet hoidot kuin lähtee heti koviin hoitoihin.

Meillähän tää on vasta ensimmäinen hoito kierto.

Vierailija
45/62 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen juttu on sekin että kuukautisvuotohan ei ala ennen kuin lopetan lugesteronit.

Kyllä mulla alkoi, niukka vuoto alkoi jo Lugejen aikana, kun raskaus ei ollut alkanut.

Tämähän on todella yksilöllistä. Minulla ei ala vuoto ennen kuin lopetan lugesteronin.

Vierailija
46/62 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja monella syynä on stressi. (monella myös vika jommankumman hedelmällisyydessä, mutta jos tämä ei ole ongelma...) Alapeukkua vaan, ei haittaa. Peilin eteen mars mars.

Vierailija
47/62 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Tulin lukemaan ketjua siinä toivossa, että olisi tullut plussa! Toivon teille tärppiä!

Vierailija
48/62 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs jos lapsen syntymän jälkeen menee vuosi ennenkuin ensimmäisen kerran harrastaa seksiä, käyttää ehkäisyä ja silti tulee raskaaksi, että tässäkö tää nyt oli?

Vierailija
49/62 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja monella syynä on stressi. (monella myös vika jommankumman hedelmällisyydessä, mutta jos tämä ei ole ongelma...) Alapeukkua vaan, ei haittaa. Peilin eteen mars mars.

Minulla on ongelma hedelmällisyydessä. En ovuloi kuin satunnaisesti ja silloinkin munasolu on epäkypsä irrotessaan ja siksi ei hedelmöity.

Vierailija
50/62 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ku tuntuu että hoidotki etenee niin hitaasti. Eka tutkimukset ja nyt clomit ainaki 4-6kiertoa... Mitäs sitten? Ei haluta heti ivf hoitoonkaan siirtyä..

Miksi ei?

Liian rankkaa fyysisesti pelkään etten kestä.. Koen jo nämä kevyemmätkin hoidot suht ahdistaviksi. Sitten on sekin että meillä on todella pitkät matkat lähimpiin paikkoihin missä ivf hoitoja tehdään.  Eikä mies ole kovin innokas ivf hoitoa kohtaan.

Ja muutenkin mieluumminhan sitä ottaa mahdollisimman kevyet hoidot kuin lähtee heti koviin hoitoihin.

Meillähän tää on vasta ensimmäinen hoito kierto.

Mekin häkellyttiin miehen kanssa, kun mentiin lapsettomuusklinikalle vuosia kestäneen lapsettomuuden jälkeen, ja ensimmäisenä sanottiin, että se on sitten koeputkihedelmöitys. Tuntui ensi kuulemalta liian rankalta. Mutta siihen sitten lähdettiin, eikä mennyt kuin puoli vuotta, niin raskaus sai alkunsa. Me asuttiin Etelä-Pohjanmaalla, lapsettomuusklinikka oli Tampereella. Siellä Tampereella käytiin ainoastaan alkuhaastattelussa ja -tutkimuksessa sekä varsinaisessa koeputkihedelmöityksessä, kaikki väliultrat oli siellä kotikaupungissa Seinäjoella yksityisellä gynekologilla. Mikä sinun miehellä tökkii ivf suhteen?

Vierailija
51/62 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ongelma hedelmällisyydessä. En ovuloi kuin satunnaisesti ja silloinkin munasolu on epäkypsä irrotessaan ja siksi ei hedelmöity.

Kyllä sun kannattaa nyt tosissaan harkita tuota IVF:ää.

Vierailija
52/62 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologin mukaan meille sopii clomifen hoito aivan täydellisesti ja uskoo että vaste tulee olemaan hyvä kunhan saadaan annos kohdilleen.

Tää on mulle kauhea shokki. Mulla ei oo koskaan ollut ongelmia hedelmällisyyden tai yleensäkään hormonien /kuukautisten kanssa. Mun kroppa meni sekaisin sen jälkeen kun olin käyttänyt e-pillereitä. Gynekologin mukaan joskus käy näin kun syö pillereitä pidemmän aikaa.

Joten en halua hätiköiden mennä mihinkään hoitoihin. Olen muutenkin niin lääkeherkkä ja lääkeaine allerginen että en todellakaan halua mitään ylimääräistä elimistööni. Jos ei tämä tästä korjaannu clomeilla tai letrozolilla+luget niin lopetamme yrityksen.

Miehelle oli jo kauhean suuri kynnys jättää se yks ja ainoa spermanäyte. No siis tavallaan mä ymmärrän miestä. Ei tää mullekaan oo hauskaa kun tällaisia arkoja asioita pitää jaksaa tuntemattomien ihmisten kanssa,,

Vierailija
53/62 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks muuten porukka lapsettomuus/raskaus foorumeilla tekee testejä tyyliin alkaen dpo 9?

Löysin myös tietoa että jos tekee negatiivisen testin dpo13 on vaan 8% mahdollisuus että enää muuttuisi plussaksi. Entä miks sitten myydään testejä joita voi tehdä jo 4päivää ennen oletettuja menkkoja? Mulla esim dpo10 on 4 päivää ennen oletettuja menkkoja.

Vierailija
54/62 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, olen nyt itse raskaana ja tein testin 14 päivää ovulaation jälkeen eikä edes haaleeta plussaa tullut. Selvä nega. Seuraavan testin tein viikon päästä ja tuloksesta ei voinut erehtyä. Kierron pituus toki vaikuttaa?

Vierailija
55/62 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kierto hoidoissa ja ilmeisesti lääkkeillä, mutta tiedät ettei menkat ala ennen lääkkeen lopetusta o.O

Vierailija
56/62 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks muuten porukka lapsettomuus/raskaus foorumeilla tekee testejä tyyliin alkaen dpo 9?

Löysin myös tietoa että jos tekee negatiivisen testin dpo13 on vaan 8% mahdollisuus että enää muuttuisi plussaksi. Entä miks sitten myydään testejä joita voi tehdä jo 4päivää ennen oletettuja menkkoja? Mulla esim dpo10 on 4 päivää ennen oletettuja menkkoja.

Koska pakkomielle.

Vierailija
57/62 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka kierto hoidoissa ja ilmeisesti lääkkeillä, mutta tiedät ettei menkat ala ennen lääkkeen lopetusta o.O

Tämä on eka kierto clomifenin kanssa. Lugesteronit sain jo pari kuukautta sitten loppukierron tiputteluun. Sillon ei vielä tiedetty että ongelmaa on myös ovulaatiossa.

Vierailija
58/62 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dpo 14 negatiivinen. Jään odottelemaan vuotoa... Kamalan pettynyt surullinen.... Pelottaa.. :(

Vierailija
59/62 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Miten muuten saatiin selville että osa munasoluistasi irtoaa liian "raakoina"? En tiennyt tämän olevan mahdollista, ajattelin että ovis joko on tai ei. Itseä huolestuttaa tämä, vauvaa ei kuulu ja yk 13 menossa :(

Vierailija
60/62 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Miten muuten saatiin selville että osa munasoluistasi irtoaa liian "raakoina"? En tiennyt tämän olevan mahdollista, ajattelin että ovis joko on tai ei. Itseä huolestuttaa tämä, vauvaa ei kuulu ja yk 13 menossa :(

Ultraamalla ovulaation aikaan useamman kerran. Lisänä tehtiin muutamassa kierrossa S-prog verikoe. Verikoe otetaan noin 7vrk ovulaation jälkeen. Arvon pitää nousta sinne 25nmol/L että ovulaatio olis tapahtunut. Huono s-prog arvo viittaa huonoon ovulaatioon tai ettei ovuloi ollenkaan. Mulla arvo pyöri siinä 7.5 - 9.12nmol/L mikä on liian vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän